Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

Dual control werkt erg goed. Na 2 uur biken was ik gewend en ik heb nooit de flippers gebruikt. In het terrein werkt dual control ook erg goed. het enige wat voor mij gewenning vroeg was het feit dat de remhendel bij het remmen wat naar onderen of naar boven flext (logisch bij dual control)
De LTD 5 is een erg mooie bike. Al vele keren in het echt gezien. Ik zou 10% korting bedingen op de prijs of alles XT laten maken voor dezelfde prijs.
Katrien
Mountainbiker

Cube LTD Sondermodell 2004: geschikt voor vrouwen?

Post by Katrien »

ik weet dat de vraag hier min of meer al eens gesteld is, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.
Ik zou willen weten wat juist de bezwaren zijn in mijn geval (ik ben een meter 75) om een mannenmtb te kopen. Ik denk zelf aan de Cube LTD Sondermodell 2004. dat lijkt me een fantastische fiets maar is dat wel een goed idee met lange benen?
Is het echt veel beter om een typische vrouwenmtb te kopen (bv: Trek 6700 wsd)? of maakt het allemaal niet zo veel uit?

Katrien
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipeeeeer!

EDIT: Excuus. Basically zal het er op neerkomen: uitmeten en/of passen. Kijk in afwachting mss al eens hier.
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Hallo Katrien, welkom bij de bende. Let maar niet op die snuiter die ongevraagd reklame maakt met mijn site. 8)

Je hebt van die lange stelten? :drunk: Efkes serieus nu. Echte vrouwenbikes hebben voor de framegrootte meestal kortere geometrieën, omdat de kadermaat hoofdzakelijk bepaald wordt door de beenlengte, waardoor het stuur voor vrouwen met superlange benen wel eens (te) ver weg kan zitten.

Tik je maten eens in het toolke dat ik op mijn site heb geplaatst (grotendeels een bewerking van een gekend tijdschrift) en dan bekom je wel de geschikte framematen. Sommige vrouwen zitten graag recht, dus mag je, als je tot die groep behoort, je bovenbuislengte nog iets (1 à 2 cm) korter kiezen.

Die Cube zie ik wel zitten. Dat merk heeft samen met Radon nogal korte bovenbuizen voor zijn framemaat en is daardoor bijzonder geschikt voor vrouwen. Ook heb je met je 1m75 veel meer keuze dan een kleinere vrouw die op XS modellen terugvalt.

Het zou best kunnen dat je met een Cube, mits wisselen van zadel, reeds een ideale fiets hebt.
Katrien
Mountainbiker

Post by Katrien »

super, ik denk dat ik zaterdag eens naar Bonn trek...en misschien wel met die superCube naar huis keer!!!
motD
Mountainbiker

Cube Aim

Post by motD »

Hoi groep,

ik denk erover mij een MTB aan te schaffen, maar mijn budget is eerder beperkt en ik ken niet genoeg van MTB's om tweedehands te kopen.

Daarom mijn vraag: wat vinden jullie van de Cube Aim?

Dank!

Jan
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Re: Cube Aim

Post by Justin »

motD wrote:Hoi groep,

ik denk erover mij een MTB aan te schaffen, maar mijn budget is eerder beperkt en ik ken niet genoeg van MTB's om tweedehands te kopen.

Daarom mijn vraag: wat vinden jullie van de Cube Aim?

Dank!

Jan
Heb je misschien wat meer details : onderdelen, prijs, ouderdom enz.
Ik denk dat je dan wel advies/reacties zal krijgen.
Kristof.
Mountainbiker

Post by Kristof. »

http://www.bike2build.nl/toonartikel.ph ... 27aecc8d06
Redelijke basic bike, waarbij als je niet te gek doet en niet teveel fiets er wel mee zal komen.
Maar als je wekelijks of meerdere keren in de week de bossen opzoekt, zou ik ff doorsparen voor een iets duurde bike met min. deore afmontage.
motD
Mountainbiker

Post by motD »

S P E C I F I C A T I E S :

>Frame: 7005 Aluminium
>Voorvork: RST Capa T4
>Balhoofd: Ritchey Logic geïntegreerd
>Stuur: Scape Rizer
>Stuurpen: Scape Alu Lite
>Grips: Profile
>Zadelpen: Scape Light
>Zadel: Scape Active 3
>Crankset: Shimano
>Bottom bracket: Shimano Cartridge
>Derailleur achter: Shimano Alivio
>Derailleur voor: Shimano Alivio
>Remmen: Shimano V-brakes
>Remhendels: Shimano
>Shifters: Shimano
>Cassette: Shimano 8-speed
>Ketting: Shimano
>Velgen: Rigida ZAC 19
>Naven: Shimano RM 40
>Spaken: DT Swiss
>Banden: Schwalbe Impac Semislick
>Pedalen: Platforms
>Extras: geïntegreerd balhoofd, vervangbare derailleurhanger en het frame is voorzien van schijfremnokken.

Thx,
Jan
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Het "ambetante" bij eventueel upgraden zal zijn dat alle hogere reeksen nu 9-speed zijn. Dat zal in de praktijk neerkomen op bij 8-speed materiaal blijven of in 1 keer bijna je ganse transmissie veranderen.
Post Reply