Cristalp 2004
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Cristalp
Eigenaardig genoeg vond ik bij de Cristalp het zwaarste niet de Cristalp zelf, maar de vele trainingsuren die eraan vooraf gegaan zijn. Ik en m'n vrouw hebben allebei een druk werk, en drie kinderen. Ik heb vele zaken 'aan de kant' gezet om te kunnen trainen. Daarom ga ik nu de 'korte' rijden: dan hoef ik niet zo buitensporig veel tijd op die fiets te zitten om te trainen (en "blijft de kerk in 't midden").
Guido
Guido
-
Guest
Post by Guest »
Nu ik had het vooral over de laatste afdaling na de pas de lona. Die zat er 2 jaar geleden nog niet in. Nu sturen ze je bijna door een lege rivierbedding naar beneden. En in combinatie met de vermoeidheid na de 130 is dit echt bijna ove rhet randje. Ik ken zeer ervaren afdalers die 95% van het forum niet volgen in een afdaling en die na deze afdaling, met een fully nb, de organisatoren voor gek uitscholden. Dus kan je nagaan wat dat geeft voor een 'minder begaafde' op een hardtail.
En wat als ze er nog zo'n paar extra's inlassen.
Het blijft een uniek evenement maar wat ben je er mee als 90 % van de bikers er geen plezier meer aan kan beleven. Alleen voor de top?
En wat als ze er nog zo'n paar extra's inlassen.
Het blijft een uniek evenement maar wat ben je er mee als 90 % van de bikers er geen plezier meer aan kan beleven. Alleen voor de top?
Ben beetje verbaasd over je opmerking over de laatste afdaling (zeker dat van die ervaren afdalers).
Ik ben zelf maar een middelmatige daler, maar die afdaling vind ik toch niet echt zo gevaarlijk hoor.
Vorig jaar was ze inderdaad wel wat spectaculairder, maar het pad was eigenlijk toch nooit "supertechnisch". Die haarspeldjes met die dikke keien, die zaten er vroeger ook al in. Er zaten wel enkele steile stukjes in, maar altijd te doen vond ik. Of was ik toen al zo ver weg, dat ik het niet besefte
Nee, dan moet je maar eens de madrissa-afdaling in de Swiss Bike doen, amai, da's wel andere koek hoor.
Ik ben zelf maar een middelmatige daler, maar die afdaling vind ik toch niet echt zo gevaarlijk hoor.
Vorig jaar was ze inderdaad wel wat spectaculairder, maar het pad was eigenlijk toch nooit "supertechnisch". Die haarspeldjes met die dikke keien, die zaten er vroeger ook al in. Er zaten wel enkele steile stukjes in, maar altijd te doen vond ik. Of was ik toen al zo ver weg, dat ik het niet besefte
Nee, dan moet je maar eens de madrissa-afdaling in de Swiss Bike doen, amai, da's wel andere koek hoor.
- Zandbijterke
- Mountainbiker
Post by Zandbijterke »
De afdaling van de Lona is in principe hetzelfde gebleven en inderdaad technisch zeker niet moeilijk, het is enkel door de hoge sneheid die je er kan ontwikkelen dat ze gevaarlijk wordt.
Maar ik denk dat tbfkai het heeft over die rivierbedding die we vorig jaar echt helemaal doormoesten terwijl we vroeger deze slechts tweemaal moesten kruisen. Enne wat die afdalers betreft, dat zijn dan zeker een bende broekschijters als ze dit al zeer gevaarlijk vonden ...?
En beweren dat 90% van de bikers er geen plezier meer aan beleeft vind ik toch zéér sterk overdreven!!!!! Iedereen die ik persoonlijk ken is toch zeer lovend over deze marathon.
Maar ik denk dat tbfkai het heeft over die rivierbedding die we vorig jaar echt helemaal doormoesten terwijl we vroeger deze slechts tweemaal moesten kruisen. Enne wat die afdalers betreft, dat zijn dan zeker een bende broekschijters als ze dit al zeer gevaarlijk vonden ...?
En beweren dat 90% van de bikers er geen plezier meer aan beleeft vind ik toch zéér sterk overdreven!!!!! Iedereen die ik persoonlijk ken is toch zeer lovend over deze marathon.
-
Guest
Post by Guest »
Nu begrijp me niet verkeerd. Ik breek de Cristalp zeker niet af, integendeel. Anders zou ik niet voor de 2de maal meedoen.
En dat van die laatste afdaling heb ik maar uit de 2de hand, echter van een persoon die ik voor 100 % betrouw naar zijn zeggen en technisch kunnen.
Zoals je weet ben ik vorig jaar vlak voor de Lona der uitgegaan, wegens 'medisch ongeschikt'.
Nu zoveel te beter als het 'makkelijker' is.
Maar ZBke, het is niet omdat jezelf een bergwonder bent dat de anderen per definitie broekschijters zijn. Persoonlijk ken ik er niet zoveel die een afdaling afsnijden en beëindigen met een salto en koprol, puur voor de fun.
En dat van die laatste afdaling heb ik maar uit de 2de hand, echter van een persoon die ik voor 100 % betrouw naar zijn zeggen en technisch kunnen.
Zoals je weet ben ik vorig jaar vlak voor de Lona der uitgegaan, wegens 'medisch ongeschikt'.
Nu zoveel te beter als het 'makkelijker' is.
Maar ZBke, het is niet omdat jezelf een bergwonder bent dat de anderen per definitie broekschijters zijn. Persoonlijk ken ik er niet zoveel die een afdaling afsnijden en beëindigen met een salto en koprol, puur voor de fun.
- Zandbijterke
- Mountainbiker
Post by Zandbijterke »
Ahahahaha, gij hebt mij dus gezien in Verbier toen ik efkes de grote show wou stelen !!!! Yihaa, chance dat ik daar geen botten heb gebroken of ik kon de Cristalp al op mijnen buik schrijven alvoor het begonnen was !!!! :colors: Ik ben zeker geen bergwonderke, maar een beetje durf moet er zeker in zitten hé !?!