Wintertenen - remedie

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Motorbiker
Mountainbiker

Wintertenen - remedie

Post by Motorbiker »

Heeft er iemand ervaring met wintertenen (opgezwollen, beenhard, blauwe plekken, onbeweeglijk, uitermate pijnlijk).
Koud of niet, ze zijn er.

Zijn er adequate remedies?
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Winterschoenen :lol:
Getest met -17° en slechts 1paar thermosokjes aan.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

vroeger had ik daar veel last van, ik had vooral veel jeuk echt niet te doen

sinds ik ben beginnen mountainbiken (sporten -> betere doorbloeding) heb ik daar eigenlijk nog maar weinig of geen last meer van

en Serge, winterschoenen helpen niks tegen wintertenen

wintertenen ≠ koude tenen
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Kameel^ wrote:vroeger had ik daar veel last van, ik had vooral veel jeuk echt niet te doen

sinds ik ben beginnen mountainbiken (sporten -> betere doorbloeding) heb ik daar eigenlijk nog maar weinig of geen last meer van

en Serge, winterschoenen helpen niks tegen wintertenen

wintertenen ≠ koude tenen
Oeps foutje :oops: maar ondertussen toch mijn koopje in de kijker gezet :-)
Maar het is toch dat door te lang blootstellen aan koude de doorbloeding van de haarvaatjes in de huid verstoord wordt.
Het klinkt en beetje raar maar je gebruikt in de winter je eigen ochtenurine en gaat dus even met je wintertenen in je eigen plas staan.
hierin zitten bepaalde stoffen en hormonen en je wintertenen zijn in een wip genezen. daarna geen knellende schoenen meer aandoen als het koud is.
succes
WOLF!
Mountainbiker

Post by WOLF! »

Wisselbaden schijnen een goede oplossing te zijn. Dat verteld de experte hier die naast me in de zetel zit. :-D
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

WOLF! wrote:Wisselbaden schijnen een goede oplossing te zijn. Dat verteld de experte hier die naast me in de zetel zit. :-D
En plast die ook op haar voeten 's ochtends? (als ze 't ni wil toegeven moet je er is aan ruiken) :lol:
debiker
Mountainbiker

koude voeten

Post by debiker »

Ja lees hier vanalles maar ik heb ook al één en ander uitgetest :bounce:
nog niet in plasje gaan staan s'morgens [-X
maar wel al winterschoen van sidi gekocht (diabolo)met wollen sokken !!
resultaat koude voeten,
deze morgen gaan biken en sealskin kousen water en winddicht geprobeert !! resultaat kouden tenen !! hadden zelfs licht blauwe kleur ! #-o
nu weet ik niet wat nog te doen denk verder koude voeten hebben tijdens het biken zeker :cry:

iemand ander idee [-o<
King of the Hill
Mountainbiker

Post by King of the Hill »

_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Insmeren met opwarmende zalf?
Of middeltje uit grootouders tijd; inwrijven met peper.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

met peper... een fabeltje uit de duizend.
wintertenen... moeilijk iets aan te doen. Er zijn wel remedies om het te verzachten op plantaardige basis.. maar om de kwakzalverij te gaan onderscheiden van het effectieve werk.. niet simpel (dik 90% van die dingen is kwakzalverij)
het is alvast zaak de doorbloeding te stimuleren. Magnesium is er een van... maar nog geen oplossing.
Post Reply