sneeuw op de weg

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Sophie17 wrote:Het is niet mijn bedoeling hier te klagen over de wegen moest ik er niet door willen dan doe ik het niet vind het alleen jammer dat ze de fietsers in de steek laten mss is er geen tijd of geld voor om hier een extra inspanning voor te doen.
Ge moet eerlijk zijn zo'n situaties zijn gevaarlijk en mobilisten zijn niet altijd even vriendelijk als ze opgehouden worden door ne fietser die eigenlijk op het fietspad hoort te rijden.
Sja
nochthans volgens de wegcode

http://www.wegcode.be/forum/index.php/t ... 962.0.html

Streets
Killerbe
Mountainbiker
Location: Orbea OIZ - Thompson Full LX en misschien nog een Trek 8500

Post by Killerbe »

De gemiddelde Belg kan niet met de auto rijden...
Valt er een druppel water zijn er kilometers file. Is het een beetje wit, dan is het zeker niet meer te doen.

Je moet maar eens kijken hoeveel er gewoon op het middenste baanvak blijven rijden terwijl het rechtse baanval voor kilometers vrij is. Hoeveel keer dat ik mij al geergerd heb aan mensen die constateren dat ze 121km per uur rijden en dan op de rem gaan duwen? veel mensen rijden met een on/off switch en kunnen blijkbaar geen gas doseren.

vanmorgen nog ééne bezig gezien op de E17. Oei ik schuif, volop de rem gaan staan. Met als gevolg "bang" tegen de middenberm.
Killerbe
Mountainbiker

Post by Killerbe »

Valt er een druppel water zijn er kilometers file. Is het een beetje wit, dan is het zeker niet meer te doen.

Je moet maar eens kijken hoeveel er gewoon op het middenste baanvak blijven rijden terwijl het rechtse baanval voor kilometers vrij is. Hoeveel keer dat ik mij al geergerd heb aan mensen die constateren dat ze 121km per uur rijden en dan op de rem gaan duwen? veel mensen rijden met een on/off switch en kunnen blijkbaar geen gas doseren.

vonmorgen nog ééne bezig gezien op de E17. Oei ik schuif, volop de rem gaan staan. Met als gevolg "bang" tegen de middenberm.
Killerbe
Mountainbiker

Post by Killerbe »

vanmorgen nog ééne bezig gezien op de E17. Oei ik schuif, volop de rem gaan staan. Met als gevolg "bang" tegen de middenberm.
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

Als ge dat 3 keer verteld zal er wel iets van zijn zeker :wink:
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

De eerste keer geloofde ik 'm ook niet, maar na de derde keer begrijp ik 'm volledig :P

Ondertussen is 't hier lekker aan 't dooien en rijden er 200 camions langs m'n huis.... ziet er dus lekker uit. :-? Maar da's dan ook het enige wat mij tegenzit aan sneeuw.
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

rombaft wrote:
frederikc wrote:
Havik wrote: zoals eerder reeds aangehaald wordt er wel gestrooid maar dit werkt maar tijdelijk. zout is maar beperkt werkzaam , als het sneeuwt zoals vandaag is het grootste probleem al die sukkels op de baan die plots niet meer kunnen rijden. de strooidiensten van de gemeente's werken wel maar als alles dicht staat kunnen ook zij niet uitrijden he. Ze staan te wachten in dezelfde file als jij. Op deze dagen werken de strooidiensten zelfs 's nachts.

als ze zelfs snachts rijden, hoe komt het dan dat hier in bonheiden de hoofdstraat nog steeds steeds niet vrij van sneeuw is van de sneeuwval van gisteren ???
de kleine zijstraten kan ik best begrijpen, maar de hoofdbanen moeten toch op zen minst vrij gemaakt zijn, de enigste rede da het nu een "beetje" open is, is door het het verkeer en niets anders
is het dan zo moeilijk om eerst met een baanruimer te rijden en dan te strooien?

ik denk da ik op zoek ga naar een goede slee en dan laat ik die trekken door onze honden, dan komde tenminste nog wat vooruit en tis plezanter dan in de file's te zitten door die manne die toch buitekomen maar niet kunnen rijden :P :lol:
je mag de baan ruimen, erop strooien en als het dan sneeuwt zie je er niets meer van.
menm moet eerst over het zout rijden zodat het ingemengd wordt met het water en dan pas gaat het vriespunt van het water naar beneden en dooit het dus.
moet men voor die paar keer dat het sneeuwt in Belgie 100 camions bijbestellen en 300 man extra aanwerven of wa ? en maar klagen dat men nu al teveel belasting moet betalen, het is voor mij al een economisch vraagstuk dat er in Belgie zoveel strooiwagens met bijhorende ambteneren zijn voor die 5 dagen dat er sneeuw ligt en nog eens 10 dagen rijmplekken.

zoals eerder gezegd, enkel strooien op gewestwegen en autosnelwegen, de rest niet, daar moet men maar winterbanden steken of er gewoon traag overrijden.

bij ons in de straat, op de boerenbuiten, is er niets gestrooid, de straat is netjes dichtgesneeuwd , de mensen kunnen er toch netjes overrijden.
Pas als men gaat te pas en te onpas begint te strooien krijg je smeltwaterstukken die dan 's nachts aanvriezen, die dan overdag ijsbanen vormen etc... dan kan er niemand meer weg, sneeuwruimen in mijn straat moeten ze ook neit doen want dan kunnen de mensen niet meer van hun oprit.
100 extra camions extra hoeft zeker niet
dat ze die camions die ze hebben uitrusten met een baanruimer vanvoor dan is de sneeuw al grotendeels van de baan en dan zout strooien, dit is eigenlijk standaard matriaal op een zoutstrooier
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

looneycooney wrote:denk aan die winterbanden!
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=m3boE5SJ3h8
Op sneeuw en in de regen heb je serieus meer grip! Heb de test zelf eens gedaan op een nat wegdek :wink:
DXC
Mountainbiker

Post by DXC »

Sneeuwruimers + zout strooien is de oplossing.

Zout heeft weinig nut als niemand durft buiten komen (vb Torhout), en dat het een beetje smelt, om dan later een ijslaag te vormen. Sneeuw ruimen en strooien zodat het wegdek volledig vrij is zou heel wat beter zijn. Maar toch wordt dr gekozen voor 5 dagen na elkaar strooien op een ijslaagje die veel te traag verdwijnt. Provinciewegen hebben sneeuwruimers, de kleine steden mogen er naar fluiten.
Post Reply