sneeuw op de weg

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

frederikc wrote:
Havik wrote:
frederikc wrote:hier in bonheiden was het ook al niet beter,
alle straten volledig dicht,
waar nog maar "iet" gereden kon worden zat alles vast
( zo'n 2 uur voor zo'n 4 kilometer te rijden)

als men vooraf weet dat het ga sneeuwen moet de technische dienst van de gemeenten hier zeker rekening mee houden en zich hierop op voorbereiden

maar aangezien dit jaar op jaar nooit gebeurd, vraag ik mij af wa die dienst van de gemeenten eigelijk uitvreet (in een warm kamerke me koffie aant kaarten zekers??) en wa er dus ook gebeurt me al het belastingsgeld en wegentaksen enzo (zakkenvullerij ??)
zoals eerder reeds aangehaald wordt er wel gestrooid maar dit werkt maar tijdelijk. zout is maar beperkt werkzaam , als het sneeuwt zoals vandaag is het grootste probleem al die sukkels op de baan die plots niet meer kunnen rijden. de strooidiensten van de gemeente's werken wel maar als alles dicht staat kunnen ook zij niet uitrijden he. Ze staan te wachten in dezelfde file als jij. Op deze dagen werken de strooidiensten zelfs 's nachts.

als ze zelfs snachts rijden, hoe komt het dan dat hier in bonheiden de hoofdstraat nog steeds steeds niet vrij van sneeuw is van de sneeuwval van gisteren ???
de kleine zijstraten kan ik best begrijpen, maar de hoofdbanen moeten toch op zen minst vrij gemaakt zijn, de enigste rede da het nu een "beetje" open is, is door het het verkeer en niets anders
is het dan zo moeilijk om eerst met een baanruimer te rijden en dan te strooien?

ik denk da ik op zoek ga naar een goede slee en dan laat ik die trekken door onze honden, dan komde tenminste nog wat vooruit en tis plezanter dan in de file's te zitten door die manne die toch buitekomen maar niet kunnen rijden :P :lol:
je mag de baan ruimen, erop strooien en als het dan sneeuwt zie je er niets meer van.
menm moet eerst over het zout rijden zodat het ingemengd wordt met het water en dan pas gaat het vriespunt van het water naar beneden en dooit het dus.
moet men voor die paar keer dat het sneeuwt in Belgie 100 camions bijbestellen en 300 man extra aanwerven of wa ? en maar klagen dat men nu al teveel belasting moet betalen, het is voor mij al een economisch vraagstuk dat er in Belgie zoveel strooiwagens met bijhorende ambteneren zijn voor die 5 dagen dat er sneeuw ligt en nog eens 10 dagen rijmplekken.

zoals eerder gezegd, enkel strooien op gewestwegen en autosnelwegen, de rest niet, daar moet men maar winterbanden steken of er gewoon traag overrijden.

bij ons in de straat, op de boerenbuiten, is er niets gestrooid, de straat is netjes dichtgesneeuwd , de mensen kunnen er toch netjes overrijden.
Pas als men gaat te pas en te onpas begint te strooien krijg je smeltwaterstukken die dan 's nachts aanvriezen, die dan overdag ijsbanen vormen etc... dan kan er niemand meer weg, sneeuwruimen in mijn straat moeten ze ook neit doen want dan kunnen de mensen niet meer van hun oprit.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Hier zijn ze net met de sneeuwruimer gepasseerd. Gevolg: de sneeuw ligt nu in de kanten 30-40cm hoog... Zoals Rombaft zei, als je nu van je oprit wil moet je eerst een doorgang graven. Nu valt dat nog mee, maar als het vannacht goed vriest worden dat hopen keihard ijs... Als je daar tegen rijdt met de wagen...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

freezy wrote:
kawa wrote:Allez, in Limburg krijgen we ook ons deel...

Moest er ook door na het werk, wegen hier volledig wit.
40km/h was zowa het max wat de bestuurster voor me durfde te rijden op een recht stuk, toen ik haar voorbijstak dacht ze dat ze een spook zag :lol: :lol:
Met de Tenere? :drunk:
Neenee, die staat stil sinds ze zout aan 't strooien zijn. :wink:
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

Bij ons in West-Vlaanderen(regio Ieper) maken ze zelfs de fietspaden niet vrij en dan zitten zagen :-? te véél uitstoot met al die wagens maar als je wil fietsen kan dit niet veilig!!
Ik denk dat ze in landen zoals Rusland lachen als ze de beelden van Belgie zien de vliegtuigen aan de grond want er ligt enkele cm sneeuw daar vriest het tot - 25 graden en alles verloopt normaal....
Hier kunnen ze niks vrijhouden geen wegen fietsbanen,landingsbanen de treinen lopen vertraging op want de wissels bevriezen #-o HA de ingenieurs die dit allemaal op touw zetten denken niet véél verder dan dat hun neus lang is,anders zou er geen zo'n miserie zijn denk ik.
TYPISCH BELGISCH
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Fietspaden zijn hier in Kemmel ook vandaag vrij gemaakt. Nu kon ik met een gerust hart erop gaan... lopen :lol:
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Sophie17 wrote:Bij ons in West-Vlaanderen(regio Ieper) maken ze zelfs de fietspaden niet vrij en dan zitten zagen :-? te véél uitstoot met al die wagens maar als je wil fietsen kan dit niet veilig!!
Ik denk dat ze in landen zoals Rusland lachen als ze de beelden van Belgie zien de vliegtuigen aan de grond want er ligt enkele cm sneeuw daar vriest het tot - 25 graden en alles verloopt normaal....
Hier kunnen ze niks vrijhouden geen wegen fietsbanen,landingsbanen de treinen lopen vertraging op want de wissels bevriezen #-o HA de ingenieurs die dit allemaal op touw zetten denken niet véél verder dan dat hun neus lang is,anders zou er geen zo'n miserie zijn denk ik.
TYPISCH BELGISCH
in Moskou momenteel 1700km file door sneeuw... :wink: zo goe werkt da daar toch ook ni precies
#-o
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

Ja !!1m hoog en -25 c° en hoeveel keer groter dan Belgie?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Het zou eens mooi zijn als al die klagers eens 24uur mee gaan werken met de strooiploegen.
Dan weet je pas wat fantastisch en hard werk die mensen allemaal de laatste dagen geleverd hebben.
De dagen vóór de aangekondigde sneeuw, tijdens en na !!

En ze kunnen niet overal tegelijkertijd zijn, besef dat eens!

O ja, winterbanden zijn heel nuttig. Ik heb ze ook maar mirakels moet je er nu ook niet van verwachten !!
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Inderdaad, geniet toch eens allemaal van de pracht van de sneeuw ipv te klagen over de wegen. En neen, ik ben inderdaad niet met de auto op de baan geweest, maar heb wel de trein nodig gehad en ja, ik had vertraging. Anderzijds: er staat altijd file en de trein heeft altijd vertraging...

Ik ben blij dat ze dit jaar zoveel niet strooien, omdat ze met al dat strooien op kleine baantjes soms meer kwaad dan goed doen (het zou niet de eerste haag in onze straat zijn die dood gaat, omdat er teveel gestrooid wordt). Dus ja: strooi de grote wegen (voor zover ik hier nu in Brussel kan zien, is dat het geval!) en voor de rest: hoe meer schrik om op sneeuw te rijden, hoe minder comfortabel je rijdt en hoe makkelijker je iets tegenkomt (is met de fiets toch ook zo: als je denkt dat je gaat vallen, val je...). Dus panikeer ook niet van een beetje sneeuw!

En Rusland met België vergelijken: ja, daar ligt 1m sneeuw en is het -25°C; hier ligt 15cm en is het -5°C. Voor beide landen dus normale winterse omstandigheden en in beide landen is het chaos. Want die 1700km file, ik vermoed dat die in het meest bewoonde gebied van Rusland zal liggen, dus in verhouding ook vrij geconcentreerd. Of denk je dat ze in de steppe van Siberië staan aan te schuiven...

Wij klagen toch zooo graag he, misschien beter beetje in de sneeuw gaan rijden, het kan toch zo plezant zijn nu buiten :wink:
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

Het is niet mijn bedoeling hier te klagen over de wegen moest ik er niet door willen dan doe ik het niet vind het alleen jammer dat ze de fietsers in de steek laten mss is er geen tijd of geld voor om hier een extra inspanning voor te doen.
Ge moet eerlijk zijn zo'n situaties zijn gevaarlijk en mobilisten zijn niet altijd even vriendelijk als ze opgehouden worden door ne fietser die eigenlijk op het fietspad hoort te rijden.
Post Reply