je mag de baan ruimen, erop strooien en als het dan sneeuwt zie je er niets meer van.frederikc wrote:Havik wrote:zoals eerder reeds aangehaald wordt er wel gestrooid maar dit werkt maar tijdelijk. zout is maar beperkt werkzaam , als het sneeuwt zoals vandaag is het grootste probleem al die sukkels op de baan die plots niet meer kunnen rijden. de strooidiensten van de gemeente's werken wel maar als alles dicht staat kunnen ook zij niet uitrijden he. Ze staan te wachten in dezelfde file als jij. Op deze dagen werken de strooidiensten zelfs 's nachts.frederikc wrote:hier in bonheiden was het ook al niet beter,
alle straten volledig dicht,
waar nog maar "iet" gereden kon worden zat alles vast
( zo'n 2 uur voor zo'n 4 kilometer te rijden)
als men vooraf weet dat het ga sneeuwen moet de technische dienst van de gemeenten hier zeker rekening mee houden en zich hierop op voorbereiden
maar aangezien dit jaar op jaar nooit gebeurd, vraag ik mij af wa die dienst van de gemeenten eigelijk uitvreet (in een warm kamerke me koffie aant kaarten zekers??) en wa er dus ook gebeurt me al het belastingsgeld en wegentaksen enzo (zakkenvullerij ??)
als ze zelfs snachts rijden, hoe komt het dan dat hier in bonheiden de hoofdstraat nog steeds steeds niet vrij van sneeuw is van de sneeuwval van gisteren ???
de kleine zijstraten kan ik best begrijpen, maar de hoofdbanen moeten toch op zen minst vrij gemaakt zijn, de enigste rede da het nu een "beetje" open is, is door het het verkeer en niets anders
is het dan zo moeilijk om eerst met een baanruimer te rijden en dan te strooien?
ik denk da ik op zoek ga naar een goede slee en dan laat ik die trekken door onze honden, dan komde tenminste nog wat vooruit en tis plezanter dan in de file's te zitten door die manne die toch buitekomen maar niet kunnen rijden![]()
menm moet eerst over het zout rijden zodat het ingemengd wordt met het water en dan pas gaat het vriespunt van het water naar beneden en dooit het dus.
moet men voor die paar keer dat het sneeuwt in Belgie 100 camions bijbestellen en 300 man extra aanwerven of wa ? en maar klagen dat men nu al teveel belasting moet betalen, het is voor mij al een economisch vraagstuk dat er in Belgie zoveel strooiwagens met bijhorende ambteneren zijn voor die 5 dagen dat er sneeuw ligt en nog eens 10 dagen rijmplekken.
zoals eerder gezegd, enkel strooien op gewestwegen en autosnelwegen, de rest niet, daar moet men maar winterbanden steken of er gewoon traag overrijden.
bij ons in de straat, op de boerenbuiten, is er niets gestrooid, de straat is netjes dichtgesneeuwd , de mensen kunnen er toch netjes overrijden.
Pas als men gaat te pas en te onpas begint te strooien krijg je smeltwaterstukken die dan 's nachts aanvriezen, die dan overdag ijsbanen vormen etc... dan kan er niemand meer weg, sneeuwruimen in mijn straat moeten ze ook neit doen want dan kunnen de mensen niet meer van hun oprit.