is drie weken "out" zijn schadelijk voor de condit

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Guest

Post by Guest »

Tja had ik dat eerder geweten. Juist terug van Frankrijk. Daar stonden die Cefars (tijdelijk) aan 180 ? ipv 250 euro bij ons.
Maar jou normen kennende zal je wel niet voor minder dan een Compex gaan zeker? :wink:
Wat die Cefar betreft. Ik gebruik hem nu 2 weken. En over de kracht/weerstand/ uithoudingstrainingen kan ik nog niet veel zeggen gezien te weinig gebruikt.
Maar de recuperatie en hersteltrainingen zijn op het eerste gezicht wel efficiënt. Geen greintje spierpijn na een zware rit en gebruik van deze programma's.
De opbouwprogramma's ga ik van de week eens beginnen te testen. Moet terug (even) aan het werk. Dan heb ik tijd om ze te gebruiken.
Leuk, trainen tijdens het werk :) .
Last edited by Guest on Tue 22 Jun 2004 18:49, edited 1 time in total.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik heb net wat prijzen van Compex binnen, amaai nie ! Ik zal toch eea eens moeten afwegen hoor.
Guest

Post by Guest »

eea ?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

De prijs van die dingen tegenover mogelijk nut, nu direct en ook later. Ik krijg hier prijzen binnen die gaan van 500 tot 900 euro. Toch een serieuze smak geld.
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

ik heb de cefar activ 4,hersteltrainingen zijn heel goed,idd.niks stijve spieren achteraf.
ik heb 2x een krachttraining ermee gedaan en de volgende dag voelde ik het serieus :wink: net of ik een zware rit in de ardennen gereden had :)
die krachttrainingen ga ik in de toekomst wel beperken maar voor herstel of massage is dat een heel handig machientje.
Guest

Post by Guest »

A d r i wrote:De prijs van die dingen tegenover mogelijk nut, nu direct en ook later. Ik krijg hier prijzen binnen die gaan van 500 tot 900 euro. Toch een serieuze smak geld.
ah, teenentander, dacht al dat je een nieuw merk ontdekt had :D
Ja als je prijs/kwaliteit afweegt zou ik toch voor een Cefar Myo 2 gaan.
Cefar is zowiezo goedkoper dan Compex. En spiertrillingen zijn -trillingen. De Cefar is medisch gekeurd dus der zal wel niets aan mankeren.
De 2 heeft 'maar' 67 programma's ipv 500 (Myo4) enzoveel maar dat gebruik je (volgens mij) toch niet, dat is goed voor een kinesist of zo die met verschilend esporten moet werken.
De 4 heeft vier kanalen ipv 2 tegenover de Myo2. Je kan er dus in theorie 2 x zo vlug mee werken (omdat je dubbel zo veel spiergroepen kan aanpakken in dezelfde sessie). Maar dat is op te vangen door het gebruik van een splitkabel. Dan kan ieder kanaal van de Myo 2 ook dubbel zoveel spiergroepen aan (voor 30 euro meer; voor een set splitkabels).
Dus voor 280 euro max ben je al gesteld in België. En als je de tijd hebt en eens rondloopt op een fietsbeurs heb je de set met wat geluk voor 210 euro.
Last edited by Guest on Tue 22 Jun 2004 19:19, edited 1 time in total.
Guest

Post by Guest »

SPECI wrote:ik heb de cefar activ 4,hersteltrainingen zijn heel goed,idd.niks stijve spieren achteraf.
ik heb 2x een krachttraining ermee gedaan en de volgende dag voelde ik het serieus :wink: net of ik een zware rit in de ardennen gereden had :)
die krachttrainingen ga ik in de toekomst wel beperken maar voor herstel of massage is dat een heel handig machientje.
Je hebt toch niet per vergissing het 'bodybuilding' programma gebruikt? :bounce:
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

tbfkai wrote:
SPECI wrote:ik heb de cefar activ 4,hersteltrainingen zijn heel goed,idd.niks stijve spieren achteraf.
Je hebt toch niet per vergissing het 'bodybuilding' programma gebruikt? :bounce:
maximum force stond erop :lol:
Guest

Post by Guest »

Tip van Fluppe M. : U vastbinden aan uw stoel als ge Maximum Force gebruikt om door uw pijngrens te kunnen gaan. :roll:
Black Phantom
Mountainbiker

Post by Black Phantom »

tbfkai wrote:Tip van Fluppe M. : U vastbinden aan uw stoel als ge Maximum Force gebruikt om door uw pijngrens te kunnen gaan. :roll:
Ja ja, onderschat dat niet hoor :^o
Ik heb zo eens twee electroden op mijn biceps gezet, en de intensiteit van de stroom "iets" te hoog :oops:
Bij de eerste impuls gaf ik mezelf bijna een toek op mijn oog #-o
Post Reply