Zo 20/12/2009 Helchteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SkippyFIETST
Mountainbiker

Post by SkippyFIETST »

Brockie wrote:Vandaag hier de 45km gedaan, wel zonder terril. was door de sneeuw wel heel technisch parcour,toch zo'n 3 redelijke tuimelingen gemaakt en een paar zachte omkantelingen. Maar twas toch de moeite om eens door de sneeuw te rijden. de bevoorading en de organisatie was erg goed, jammer dat er maar een goei 300deelnemers aanwezig waren. Nadat ik terug goed thuisgekomen was met de wagen, was ik blij dat ik deze tocht geaan heb. Trouwens had me gekleed met een fietsbroek van den aldi een fiets jas van den aldi en handschoenen van den aldi en ik heb niets koud gehad. =D>
Voor dit weer was het idd een goede keuze; heb hetzelfde opgepikt bij de Aldi en na 10 minuten was de kou weg....
witte
Mountainbiker

Post by witte »

Tja, enkel maar positieve opmerkingen, dat doet echt deugd.
Met het weer van gisteren hadden we hier een pak volk gezien maar dat is nu eenmaal niet geweest.
Zelf heb ik bij het controleren van de pijlen echt genoten van het rijden in de sneeuw wat toch wel prachtig is.
Morgenvroeg om 9 uur nog met verschillende mannen de pijlen verder ophalen en dan kunnen we(ondanks de logisch beperkte opkomst) in feite terugblikken op een toch zeer geslaagde tocht. Bedankt allemaal =D> =D> =D>
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Ik vond het het ook heel plezant , op wat fietsproblemen na bij mijn medebiker serieus lekker kunnen rondbollen .
Uiteindelijk beslist de 25 te rijden, vooral omdat we laat vertrokken waren , waren her en der de sporen al aangevroren en soms niet te doen ..
Die afdaling in de laatste km's was super ! hahaha slippen en glijden maar toch heelhuids onder geraakt...
Her en der wat vies smakende sneeuw geproefd , maar was echt plezant , heb zelfs nog goed gelachen toen mijn beginnende medebiker dacht over die boomstammen te springen..ooww dat viel tegen! hahaha :lol:
Voor de rest idd goed afgepeild en verschillende traject-keuzes , mooi wit landschap en fijne organisatie.
Merci'kes om zo'n mooi traject uit te peilen , was zeer leerrijk voor ons ! Enkele stukken die ik niet kende zelfs ..
Tot volgend jaar ! :drunk:
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

samen met twee maten de 45km gedaan met den terril. rond 9h gestart, en twas direct dikke fun. eigenlijk hebben we maar één probleem gehad en dat was mijn ogen.

ik had mijn bril niet bij, en kreeg na een km of 10 in de stukken tegen wind heel veel last van mijn ogen die gewoon toe vielen, net als wanneer je doodmoe met de auto aan het rijden bent en je je ogen niet kan open houden. Nu, ik lees dat men met bril ook problemen had, tzal het weer geweest zijn zeker ?

voor de rest was dit - net als de dag ervoor in Diest - puur genieten. Gewoon kwestie van de juiste kledij, en gaan met de benaan. Den Terril, daar hebben we een aantal stukjes gestapt, en toch wat stukken gereden ook. In de eerste afdaling lag ik echter al tegen de grond, en dan hebben we net iets meer gestapt daarna...

Zoals men zingt : Let There Be More Snow !
st13
Mountainbiker

Post by st13 »

Zijn de foto's van zondag al beschikbaar?
In elk geval spijtig dat er weinig volk was voor deze mooie en goed georganiseerde tocht!!!
Ik zal er volgende jaar zeker terug bij zijn =D>
Grand Canyon
Mountainbiker

Post by Grand Canyon »

Ik denk dat we met 't Heuvens Kliekske met ne man of 9 waren. Goed geamuseerd alhoewel sommigen verkleumd aankwamen. Goede kledij aanschaffen is de boodschap.
Zonder bril was nhs nie te doen. Ik reed met bril en zonneklepje waardoor ik net een open zichtveld ad bovenzijde kreeg en goed zicht had. Wel zorgen dat ik snel genoeg bleef rijden om condens aan de binnenzijde te vermijden :-)!
Om 8u30 vertrokken en 53 Km gereden. De terril was spijtig genoeg (nog) niet aangegeven toen wij passeerden. Daar had ik thans naar uitgekeken met dit weer! Ik heb het graag technisch en heb me dan ook goed kunnen uitleven met dit weer. Thans de laatste kilometers werd het wel echt moeilijk om snelheid te houden omdat de sneeuw gewoon te dik lag op de losse bladeren en zelf lage bandendruk onvoldoende bleek.
See you next year.
Oh ja, 2x goede bevoorrading was tof.
st13
Mountainbiker

Post by st13 »

Hallo zijn de fotos al online?
koga62
Mountainbiker

foto's

Post by koga62 »

Als er foto's getrokken zijn dan van een externe fotograaf, vermoeden wij!
Buiten de enkele die door de organisatie getrokken zijn van de leden en vips
Post Reply