Camelback: welke?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Ik heb al een 4-tal jaar een Camelbak Mule en ben daar zeer tevreden van. Stinke doet hij niet, ik was hem telkens uit met pastilles waar ook een vals gebit mee gekuist wordt.

Ik gebruik hem ook niet altijd. Tochten tot 2 uur gebruik ik een drinkbus. Ook bij toertochten ,met bevoorrading, gebruik ik steeds een drinkbus. Zodra tochten langer worden heb ik steeds mijn Mule mee. 3 liter water en plaats om wat eten, een kaart, fototoestel en eventueel regenjasje mee te nemen.

Marc
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

mcoen wrote:Ik heb al een 4-tal jaar een Camelbak Mule en ben daar zeer tevreden van. Stinke doet hij niet, ik was hem telkens uit met pastilles waar ook een vals gebit mee gekuist wordt.

Ik gebruik hem ook niet altijd. Tochten tot 2 uur gebruik ik een drinkbus. Ook bij toertochten ,met bevoorrading, gebruik ik steeds een drinkbus. Zodra tochten langer worden heb ik steeds mijn Mule mee. 3 liter water en plaats om wat eten, een kaart, fototoestel en eventueel regenjasje mee te nemen.

Marc
Heb al ongeveer een jaar een Mule en er superkontent van ! Had hiervoor een Decathlon Rockrider, maar het kwaliteitsverschil is toch groot hoor en bij Camelback zit 'm nou net in die goed doordachte - kleine - details.

Fieldbiker
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

ik heb geen echte camel-back maar een platypus, dit zijn gewoon drinkzakken die je in een trek-rugzak kan meenemen. het is super en omdat mijn dag-rugzak een cool-air systeem heeft (of zoiets) komt de warmte van mijn rug niet tegen het water en blijft dit dus lekker fris!!
Nadeel: zo nen trekrugzak van 26liter (Deuter) is echt te groot voor een mountainbike-rit
beethoven
Mountainbiker

Camelback: welke?

Post by beethoven »

Beste biker,
Wat is het voordeel van een drinkzak? :
Het geeft zeker enkele voordelen. Je drinken blijft langer fris. Je kan de inhoud uitbreiden. Je hebt nog opbergruimte voor klein materiaal.
Het belangrijkste is echt, je drinkt regelmatiger. Je steekt zich niet op de moeite te moeten stoppen of je te concentreren om naar de drinkbus te grijpen. Het komt er bijna op neer dat je drinkt alvorens je dorst krijgt. Hydratatie is wel beter verzogrt. Ook bied een drinkzak meer hygenische voordelen, de drinkmond wordt niet bevuilt tijdens de rit door modder, stof en dergelijke. Het staat je zeker vrij maar ik heb meer aan een drinkzak dan aan de drinkbus. Over meer technische voordelen en dat bied het ook, wil ik zeker niet uitwijden. Ik zou hem zeker nu niet meer kunnen missen.

Rudy VdE.
midas
Mountainbiker

Post by midas »

@Fieldbiker: is de Camelback dan zijn prijsverschil t.o.v. Decathlon waard? (ben ook aan het uitzien) Ik heb al gelezen over de slechte mondstukken van Decathlon, maar zijn er anders nog tekortkomingen?
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

kzou da mss ook mij wel gaan aanschaffen denk ik...
Als ik nu lange tochten doe (meer dan 100 kilometer ofzo, komt zelden voor) bel ik met een lege drinkbus aan bij mensen, en ik laat die da bijvullen met gewoon kraantjeswater. Kleine moeite, en ik kan ook weeral voort ;)
Bij die Camelbacks; als je wil drinken, moet je toch ook met je hand dat kraantje in je mond brengen ? En moet je dan niet het 'slotje' nog eerst zelf opendoen om te kunnen drinken ? Of gebeurt dit door het speciale camelback mondstuk automatisch ?
grzz
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Ik koop enkel nog camelbak:
Eerst een zakje in de Go-sport gekocht, de zak was in de kortste keren lek, de rits was direct kapot.

Dan een eindje een platypus, maar die begint op de plaatsen waar hij veel plooit te delamineren.

Nu is het dus een camelbak. Ik doe het voorlopig met de snowbound, heb hem in de winter in de alpen gekocht, wou eigenlijk een montventoux kopen, maar die was er niet.
De snowbound is nogal zweterig op de rug, de litsen om je ski/board mee te nemen heb je op de fiets niet nodig, alles is afgesloten, geen netjes voor een snakje, geen helm netje...
Maar hij leeft nog, een nieuw record voor een drionkzak.
casper
Mountainbiker

Post by casper »

viperke wrote:Bij die Camelbacks; als je wil drinken, moet je toch ook met je hand dat kraantje in je mond brengen ? En moet je dan niet het 'slotje' nog eerst zelf opendoen om te kunnen drinken ? Of gebeurt dit door het speciale camelback mondstuk automatisch ?
grzz
Je moet inderdaad dat 'tutje' naar je mond brengen, maar dat is geen enkel probleem. De ' bite valve ' moet je niet openen, gewoon in je mond steken en zuigen maar!!! , een speciaal ventiel zorgt ervoor dat het water er niet uitloopt als je stopt met drinken. Zo simpel als bonjour :wink:

groeten,
Stievie :lol:
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

midas wrote:@Fieldbiker: is de Camelback dan zijn prijsverschil t.o.v. Decathlon waard? (ben ook aan het uitzien) Ik heb al gelezen over de slechte mondstukken van Decathlon, maar zijn er anders nog tekortkomingen?
Ik rijd met een Decathlon van enkele jaren geleden, en dat is inderdaad een groot verschil.

Bij de huidige Decathlons is het verschil heel klein denk ik. Ik heb ze in de winkel eens bestudeerd, en dat zag er allemaal goed uit.

Wat de rijeigenschappen betreft, kan ik niet oordelen.
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Yakke wrote:
midas wrote:@Fieldbiker: is de Camelback dan zijn prijsverschil t.o.v. Decathlon waard? (ben ook aan het uitzien) Ik heb al gelezen over de slechte mondstukken van Decathlon, maar zijn er anders nog tekortkomingen?
Ik rijd met een Decathlon van enkele jaren geleden, en dat is inderdaad een groot verschil.

Bij de huidige Decathlons is het verschil heel klein denk ik. Ik heb ze in de winkel eens bestudeerd, en dat zag er allemaal goed uit.

Wat de rijeigenschappen betreft, kan ik niet oordelen.
De rockrider is inderdaad al een paar jaar oud en de kwaliteit van de rugzak is ok; wat ik wel zéér onaangenaam vond is dat de mondstukken lekken bij Decathlon en dat je dus op de duur met nogal plakkerige billen rond rijdt :roll: Je hebt echter maar 1 met rits te sluiten zak (met binnenzak) en ik weet niet hoe de nieuwe er uitzien. Ik dacht iets gelezen te hebben in O2 bikers ... maar toch, die Camelback ... ik geloofde ook niet dat die dingen hun geld waard zouden zijn maar ik ben er op terug moeten komen :-k
Post Reply