Zo 20/12/2009 Moorslede

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zegel
Mountainbiker

Post by zegel »

[quote="rebels8"]Ik woon in moorslede en er is hier zeker 10cm sneeuw al gevallen maar door de wind is die op sommige plaatsen opgehoopt tot wel meer dan 2Ocm.De pijltjes zijn ook niet zichtbaar ! :([/quote
Waarschijnlijk de kerstmarkt niet goed verteerd,want de bepijling om 7 u30 was nog goed, geen klagen gehad van de bikers, maar wij kunnen steeds leren uit kritiek, maar liefst deze met recht en reden.
Volgende maal beter maar wie weet wanneer?
zegel
Mountainbiker

Post by zegel »

rebels8 wrote:Het is nu 9u10 en tot op heden nog maar een 30 tal moedigen zien passeren na 5km !!! =D>
Sneeuwstormen kunnen het zicht belemmeren, maar wie weet volgende maal een aantal meer bikers.
JurgenG
Mountainbiker

Post by JurgenG »

zegel wrote:Volgende maal beter maar wie weet wanneer?
Zegel laat ons niet in de steek hé! Ik zal er zijn voor volgende editie!
plakker
Mountainbiker

Post by plakker »

Wegaanduidingen waren zeker goed ! Zelfs de kleur was speciaal voorzien op de sneeuw. Zeker geen klagen daarover. Jammer voorde organisatie dat er niet superveel volk was. Maar anders leuke tocht. Volgend jaar zeker terug.
Karolus
Mountainbiker

Post by Karolus »

Vandaag om 8u15 vanuit Roeselare met 3 grysperre's richting Moorslede gereden.Bij momenten leek het alsof we een stuk in ons voeten hadden van gisterenavond,recht rijden was niet zo éénvoudig.Bij het binnenrijden van Moorslede werd het ons duidelijk , dit zou geen overrompeling worden.Aan de inschrijving hoorden we zelfs medebikers zeggen " we vertrekken niet , de meesten komen terug ,'t is te glad "Zelf ondervinden was de boodschap en niets was minder waar.Alle stukken waren te doen.'t Was soms met vallen en opstaan ,maar dit hoort bij zo'n weer.
De bepeiling was in orde en de bevoorrading was super.
Bedankt voor de inspanningen mensen van Moorslede ,we hebben er van genoten. =D>
zuipschuit
Mountainbiker

Post by zuipschuit »

Mijn MTB-maat en ik waren ook van de partij.
Alle thuisblijvers hadden ongelijk. Je krijgt in België niet veel de kans om zo'n schitterende landschappen te bewonderen.
Twas nog goed te doen, af en toe een schuivertje maar dat hoort erbij hé.
Was vertrokken met de MTB in Kuurne om 7u30, eerst naar Wevelgem en dan naar Moorslede. Door de sneeuw was het gemiddelde niet fameus en hebben we slechts de 23km kunnen doen. Maar als ik thuiskwam stonden er toch 63km op de teller. En de kilometer tellen in dit weer toch iets zwaarder.

Voor de organisatie niks van lof, bewegwijzering was prima en bevoorrading kwam net op tijd.
Trouwens heeft iemand zijn bril verloren bij de bevoorrading? Ik heb hem afgegeven aan de bevoorrading.

Lang leve koning winter
Wirloff
Mountainbiker

Post by Wirloff »

Prachtige rit, kan dit enkel maar beamen. Sneeuw zorgde voor een apart sfeertje. Het lastigste vond ik voor éénmaal niet het offroad gedeelte, rechtop blijven op de gladde asfalt bleek al een uitdaging op zich :wink: Tot volgend jaar!
biker steven
Mountainbiker

Post by biker steven »

Ik heb mij ook geamuseerd op deze mooie tocht
na de bevoorrading had ik maar 1 spoor meer,
ik kan je verzekeren, dan was het echt duwen om vooruit te geraken
maar ik denk voor de eerste nog veel meer :-D
merci aan de organisatie om deze tocht niet af te lasten =D> =D>
tot volgend jaar
naertje
Mountainbiker

Post by naertje »

Ik heb deze ook meegereden en vond het een goed parcour, wel paar keer de grond van dicht gezien :-D, en aan de afrit van Geluveld de auto er mogen opduwen. Kheb wel iemand gezien die foto's trok, van al degene die passeerden weet er hier iemand meer van? grtz
tzwindeurdebjetenjoagen
Mountainbiker

Post by tzwindeurdebjetenjoagen »

Hier de mtb maat van zuipschuit.

Fantastisch decor in apocalyptische omstandigheden.
En na enkele honderden meters heb je toch wel fits hoe je recht (of toch bijna recht) blijft in de sneeuw.

Maar toch
Zeer verraderlijk dat boeltje, het brengt een beetje teveel enthousiasme naar boven, de hartslagmeter wordt genegeerd.
Terwijl nietsvermoedend alles gewoon veel lastiger is dan anders komt het ongeremde kind naar boven.
En dan, ...
-Toenk- de man met de hamer had zich ergens tussen de sneeuw verstopt.
En mepte eens goed door op den dezen.

De laatste 20km waren op o-t-o matiek, zicht op oneindig (of nog beter op het achterwiel van diegene die net de hamer had kunnen ontwijken), verlangend naar de douche en de zetel...

Ik geniet nog van het melkzuur...mmhhhh.
Heerlijk. :evil:
Post Reply