Catalunya - Spanje

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
scottboy
Mountainbiker

Post by scottboy »

univega wrote:Een trip van 100 km. Kustweg van Tossa naar Sant Feliu en ongeveer halfweg de kustweg verlaten de beklimming van een berg, dan naar Llagostera , Cassa de la Selva dan via GI 664 naar Bisbal van hier de GI 660 naar calonge dan kan je De gev 6612 naar romanya nemen en dan naar sant feliu en van hieruit naar tossa via de kustweg. Constant bergop en bergaf op rustige binnenwegen (behalve de kustweg, maar dat valt ook mee i.v.m. het verkeer)
Met de mtb kan je best de GR 92 (rood-wit) nemen richting sant feliu en rond de el montclar 405m zijn er vele mtb paden. Ik wil je wel gidsen als je interesse hebt doe maar een email dan zal ik je wegwijs maken waar je me kan vinden
Prachtig een vlaming die ginder woont....ik neem zeker even contact op met je. We twijfelen wel om de baanfiets mee te nemen denken dat het niet te doen zal zijn met onze 52 vooraan en zie het niet zitten om een triple te installeren ...wat denk je ?
Peter DB
Mountainbiker

Post by Peter DB »

van 6 t/m 22 juli aanwezig in Sant Pere de Pescador (camping La Baleina).
Indien er iemand eens wil afspreken om te MTB'en , graag een berichtje.
univega
Mountainbiker

Post by univega »

Op je baanfiets heb je ginder geen triple nodig, de beklimmingen op de weg zijn niet extreem maar wel iets langer.... Ikzelf heb daar enkel een mtb waar ik dan ook wel tochten mee op de weg doe maar meestal zit ik op de mtb routes omdat die veel mooier zijn op de weg ga ik meestal als het weer eens wat minder is (wat zelden voorkomt hoor). Ps ik woon daar niet hoor, ik ben daar gewoon wat langer op vakantie omdat het er een prachtstreek is (en 2 maand vakantie heb). Het is het laatste apartementsblok op het strand, of het eerste van richting tossa en naast het riviertje ridaura. Beach Palace .
WimGT
Mountainbiker

Rozas

Post by WimGT »

Ik zit van 15 juli tot 30 juli in Rozas iemand zin om te biken??
scottboy
Mountainbiker

Re: Rozas

Post by scottboy »

WimGT wrote:Ik zit van 15 juli tot 30 juli in Rozas iemand zin om te biken??
wij zitten daar niet zover vandaan......jammer genoeg tijdens augustus.....veel bikeplezier.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Helm

Post by nothing 's impossible »

Ik heb het gerucht opgevangen dat een fietshelm verplicht is in Spanje, kan iemand dit bevestigen???
Koen31
Mountainbiker

Post by Koen31 »

Ja dat klopt.
In theorie is dat verplicht.
Maar ik heb al veel gehoord dat de politie vrij tolerant is op dat vlak...
Koen31
Mountainbiker

Post by Koen31 »

Ik heb thuis trouwens een gidsje liggen over MTB routes in Catalunia.
Als je't wil moet je maar iets laten weten he.

Koen
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Nee, is zeer vriendelijk, over Catalunia is voldoende info te vinden, het is het centrale deel van De Pyreneeën dat moeilijker is.
brecht256
Mountainbiker

Post by brecht256 »

ik ben in Lloret (5km van het strand) van 16 tot 27 augustus ... maar ben nog niet heel overtuigt om mtb mee te nemen 8)

maar ik zie nog wel :wink:

veel bikeplezier
Post Reply