Za 19/12/2009 Veldegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Na en maand buiten strijd , de nasleep van een keelontsteking #-o , geen nachtrust wegens waken bij trouwe viervoeter die dan s'morgens toch de strijd heeft moeten opgeven R.I.P :cry: toch maar beslist om 13.00H te vertrekken op deze tocht met het gedacht "even de zinnen verzetten" :roll:

Algauw ondervonden wat deze zaken doen met de conditie , na 20Km volledig lam om dan de laatste 30Km op automatische piloot af te haspelen :-?

De rit zelf =D> =D> =D>
Enkel 1x voet aan de grond moeten zetten van de ganse rit , dit op het technisch parcourke waar ik juist van 1 bergje niet boven raakte , rest van de rit volledig rijdend gedaan , dit dan nog met m'n driekwart versleten zomerbanden 8) 8) 8)
(Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat indien mijn conditie OK geweest was ik waarschijnlijk ook wel een schuiver zou gemaakt hebben daar je dan automatisch wat meer kracht zet en vlugger rijdt , ge ziet alles heeft een positieve kant :wink: )

Prachtige ludieke sfeer op dat parcourke , hilariteit alom , nog nooit zoveel valpartijen gezien op een paar 100 vierkante meters mede doordat niemand zich ook pijn deed vandaar dat het met de glimlach kon opgenomen worden. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Dus Veldegem dank voor een goede afsluiter van een slecht begonnen dag =D> =D>
wesley snipes
Mountainbiker

Post by wesley snipes »

zeer mooie rit met prachtige landschappen, op de weg was het soms schaatsen, veel stalen rossen hadden duidelijk zin in een eigen weg gisteren.off-road was alles zeer goed berijdbaar.
gekozen voor de 50 maar na 40 km was de batterij op, vergt toch veel energie zo een omstandigheden. de laatste 10 km was op karakter.
thomas zn kin bevroren en mijn hielen bevroren, wat een pijn zeg!!
we hebn ons super gejeund en de pistolet smaakte achteraf, hoopte op warme choco , maar was nie voor handen.
tot volgend jaar mannen. =D> =D> =D>
MTBley
Mountainbiker

Post by MTBley »

Werkelijk schitterende rit op 6 km van mijn voordeur, wat moet een mens nog meer hebben op een ondergesneeuwde zaterdagvoormiddag. =D> =D> Toen ik 's morgens met de MTB naar Veldegem reed, had ik al een licht vermoeden dat het vandaag opletten geblazen ging zijn. Tijdens de rit veel mensen tegen de grond zien gaan, zelf trouwens ook twee keer de grond van zeer dichtbij gezien, gelukkig zonder al te veel erg. Daartegenover schitterende landschappen, uitstekende bevoorradingen, leuke speelbosjes, het crossparcours gebist en twee lekkere gluhweins bij aankomst.
:drunk:
Moe maar voldaan na 69,50 km terug thuis gekomen. De vrije cyclo's, bedankt en tot volgend jaar!!
king_of_nothing
Mountainbiker

Post by king_of_nothing »

Old Skool wrote:Net terug van de 50

Prachtige toer, in de sneeuw rijden is toch iets unieks.
Chapeau voor de organisatie: Duidelijke bepijling met goede zone aanduiding. Heerlijke pompoensoep in de eerste bevoorrading (en vriendelijke dames).

Voor mij was der maar 1 min punt in de hele rit:

Een geval van verkeeragressie

een kerel in een ford S-max, bijna zwart metalise, met een blonde vrouwelijke bestuurster. Op een borewegel niet ver voor het cyclocross parkoers rijd em achet mij en claxoneerde em omdat ik plaats MOEST maken. De ganse rand van de weg lag vol ijsplekken, dus deed ik dat natuurlijk niet direct. 'Kwas een tijd ervoor al zwaar tegen het dek gegaan en wou niet in een bevroren gracht landen. Daarom passerde em mij nogal bruut waardoor ik toch bijna slipte. Ik liet mijn ontevredenheid merken met het welgekende gebaar (Stom, ik weet het, mea culpa) (btw Voetgangers of fietsers in gevaar brengen = overtreding 3de graad). Daarom remde die flippo midden de baan, smeet zijn deur open en begon te roepen en te dreigen. De ander medebikers keken als van wat voor een frustree is dat. Nu moesten we gelukking linksaf waar em ons niet kon volgen. Een kilimeter verder, vlak voor het padje naar het crossparkoers stond em mij echter op te wachten om nog wat meer te roepen en te dreigen. Ik zo rap mogelijk terug off road. Mij wt geamuseerd op het crossparkoers, tot bleek dat em mij voor de bevoorrading terug stond op te wachten. Daar heeft em mij 5 min staan uitschelden verder dreigen en proberen vast te grijpen. Gelukkig waren der een paar bikers die hem blijkbaar kenden en em probeerden te kalmeren (waarvoor mijn welgemeende dank). Zelf heb ik me meoite kunnen beheersen om te voorkomen dat de hele situatie zou escaleren. Rap rap een koek en wat drinken gepakt, en me uit de voeten gemaakt (gelukkig sonden der en paar bikers die ik vertrouwde, anders had ik zelf dat niet gedaan om zeker te zijn dat em niks met mijne velo zou uitsteken.

Het maakt mij vooral zorgen dat em het parkoers kende (iemand betrokken bij de organisatie). Kheb de rest van de stukken op de baan continu omgekeken, want em leek me in staat om mij van de weg te rijden.

Swat, na een warm bad straks eens contact oppakken met de lokale. Zo'n gedrag laat ik uit principe niet ongemoeid. Het is dat soort gedrag, ook tijdens TT van andere ongelikte deelnemers, die dervoor zorgen dat ik meer en meer moeite heb om occasionele bikers nog mee te krijgen.
Een paar weken terug, op de tocht van steenhuize, net hetzelfde meegemaakt. Een zware metal gast in een pick up die achter mij aan kwam. Alleen was er net geen off-road meer om weg te rijden #-o hem gelukkig kunnen kalmeren [-o< want anders ...

Moet zeggen dat zoiets wel in de kleren kruipt, ik heb het niet gemeld, maar achteraf gezien had ik dat toch beter gedaan. Ben blij dat jij dat wel gedaan heb.
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

king_of_nothing wrote:
Old Skool wrote:Net terug van de 50

Prachtige toer, in de sneeuw rijden is toch iets unieks.
Chapeau voor de organisatie: Duidelijke bepijling met goede zone aanduiding. Heerlijke pompoensoep in de eerste bevoorrading (en vriendelijke dames).

Voor mij was der maar 1 min punt in de hele rit:

Een geval van verkeeragressie

een kerel in een ford S-max, bijna zwart metalise, met een blonde vrouwelijke bestuurster. Op een borewegel niet ver voor het cyclocross parkoers rijd em achet mij en claxoneerde em omdat ik plaats MOEST maken. De ganse rand van de weg lag vol ijsplekken, dus deed ik dat natuurlijk niet direct. 'Kwas een tijd ervoor al zwaar tegen het dek gegaan en wou niet in een bevroren gracht landen. Daarom passerde em mij nogal bruut waardoor ik toch bijna slipte. Ik liet mijn ontevredenheid merken met het welgekende gebaar (Stom, ik weet het, mea culpa) (btw Voetgangers of fietsers in gevaar brengen = overtreding 3de graad). Daarom remde die flippo midden de baan, smeet zijn deur open en begon te roepen en te dreigen. De ander medebikers keken als van wat voor een frustree is dat. Nu moesten we gelukking linksaf waar em ons niet kon volgen. Een kilimeter verder, vlak voor het padje naar het crossparkoers stond em mij echter op te wachten om nog wat meer te roepen en te dreigen. Ik zo rap mogelijk terug off road. Mij wt geamuseerd op het crossparkoers, tot bleek dat em mij voor de bevoorrading terug stond op te wachten. Daar heeft em mij 5 min staan uitschelden verder dreigen en proberen vast te grijpen. Gelukkig waren der een paar bikers die hem blijkbaar kenden en em probeerden te kalmeren (waarvoor mijn welgemeende dank). Zelf heb ik me meoite kunnen beheersen om te voorkomen dat de hele situatie zou escaleren. Rap rap een koek en wat drinken gepakt, en me uit de voeten gemaakt (gelukkig sonden der en paar bikers die ik vertrouwde, anders had ik zelf dat niet gedaan om zeker te zijn dat em niks met mijne velo zou uitsteken.

Het maakt mij vooral zorgen dat em het parkoers kende (iemand betrokken bij de organisatie). Kheb de rest van de stukken op de baan continu omgekeken, want em leek me in staat om mij van de weg te rijden.

Swat, na een warm bad straks eens contact oppakken met de lokale. Zo'n gedrag laat ik uit principe niet ongemoeid. Het is dat soort gedrag, ook tijdens TT van andere ongelikte deelnemers, die dervoor zorgen dat ik meer en meer moeite heb om occasionele bikers nog mee te krijgen.
Een paar weken terug, op de tocht van steenhuize, net hetzelfde meegemaakt. Een zware metal gast in een pick up die achter mij aan kwam. Alleen was er net geen off-road meer om weg te rijden #-o hem gelukkig kunnen kalmeren [-o< want anders ...

Moet zeggen dat zoiets wel in de kleren kruipt, ik heb het niet gemeld, maar achteraf gezien had ik dat toch beter gedaan. Ben blij dat jij dat wel gedaan heb.[/quot

moest hem eens vragen of ie wel zo'n haast had ,want hij had alle tijd om u te achtervolgen.
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

spiermassa wrote:

Moet zeggen dat zoiets wel in de kleren kruipt, ik heb het niet gemeld, maar achteraf gezien had ik dat toch beter gedaan. Ben blij dat jij dat wel gedaan heb.

moest hem eens vragen of ie wel zo'n haast had ,want hij had alle tijd om u te achtervolgen.
ik heb der weinig tegen gezegd, bleek allemaal olie op het vuur te zijn.

maar em kon blijkbaar vlot genoeg rijden om telkens klaar te staan waar we moesten paseren.
Post Reply