Zo 20/12/2009 Helchteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

sliekfretter wrote:hier in het West Vlaamse Knokke is de toertocht afgelast door het te vele sneeuw 20-25cm,in Limburg nog droog?
N-limburg niet, hier ligt een dik wit tapijt :wink:
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

ik stond aan de start voor mijn eerste sneeuwrit, na 200m problemen om in te klikken, ik dacht gewoon sneeuw ertussen maar na enkele pogingen teruggekeerd... :-(
thuis pedalen nagezien en die zitten dus muurvast... na 2 uur in de kelder, dus t zal niet van de kou zijn.
Dan maar vervangen denk ik.

twijfel nog tss eggbeaters en XT spd's
turbotiger
Mountainbiker

Post by turbotiger »

eggbeaters!! veel beter!!![/quote]
Jarvis
Mountainbiker

Post by Jarvis »

Ik ben vandaag in Helchteren gaan rijden en gelukkig op tijd vertrokken, in het begin ging het nog met de sneeuw maar tegen het einde was het gewoon niet meer te doen. Uiteindelijk de 45Km tot een goed einde gebracht, wel zonder terril (was gekkenwerk), maar het laatste stuk over de weg geraakt ik bijna niet meer door de sneeuw op. Op 5 meter van mijn auto nog gevallen met de fiets, gelukkig geen averij opgelopen, en veilig terug thuis geraakt!
Sevydu
Mountainbiker

Post by Sevydu »

Echt genoten van deze tocht. Jammer dat de chauffeur op tijd thuis moest zijn en we daarom bij de bevoorrading tot het besef kwamen dat enkel de korte toer een optie was.
Voor een TT is sneeuw leuk, maar met de auto was het een pak minder
eviel knievel
Mountainbiker

Post by eviel knievel »

mooie tocht zeker goed geregeld, 30 km is het max in dit weer, volgend jaar beter weer . en liever Leffe dan Grimbergen :-)
Tim FCB
Mountainbiker

Post by Tim FCB »

hallo,

wij hebben gepast vandaag we vonden het iets te
gevaarlijk !

om 6 uur opgestaan en bij ons in Zele lag er al een pakje sneeuw
meer dan gisteren

gebeld met de collegabiker en beslist om niet te gaan
(spijtig genoeg)
daarstraks in het nieuws gezien dat de banen echt te slecht lagen,

hopelijk zijn tegen donderdag de banen OK
dan komen we af naar Hechtel
marc998
Mountainbiker

Post by marc998 »

Zo, zoals gepland gereden in Helchteren. Door de sneeuwval al wat later vertrokken (tegen 9 uur) voor een barre tocht. In het begin nog leuk rijden (wel opletten!), maar na de eerste pauze werd het rap moeilijker. Veel sporen door de stuifsneeuw niet te zien, heb diverse malen de sneeuw van dichtbij gezien.
Op de terril was het zeer rustig, ben in de beklimming en afdaling maar 3 andere rijders tegengekomen. Volgens mij zijn daar vandaag geen 10 personen boven geweest.
Uiteindelijk de 54 km volgemaakt, achteraf beter de 45 kunnen rijden.
Nu uitrusten en de fiets lekker op temperatuur laten komen. Dat wordt straks dweilen in de tuinkamer... :-?
MX DUDE
Mountainbiker

Post by MX DUDE »

Wij zijn om 10 uur vertrokken,en het was hèèl rustig onderweg!!!,Hebben uiteindelijk gekozen voor de 26 km,want er lag toch al een pak sneeuw op het parcours!!
Heb me vandaag in elk geval eens goed geamuzeerd in de sneeuw en ook de bevoorading was dik in orde!!
chapeau aan de inrichters,wel jammer dat er niet zoveel deelnemers waren door het slechte weer...
DriesH
Mountainbiker

Post by DriesH »

Jammer van het tegenvallende weer.
De harde inzet van de vele helpers werd niet echt beloond.
Hoe dan ook, volgend jaar gaan we er opnieuw voor!
Hopelijk zal het dan ong 20° zijn en vollenbak zon ;-)

Hartelijk dank aan alle 339 moedige bikers welke de sneeuw durfden te trotseren!!
Post Reply