Za 19/12/2009 Veldegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Proficiat. Schitterende 50 gereden zonder op mijn smikkel te vallen. Deze maal werd ik veel voorbijgereden, doch in schoonheid eindigen was de bedoeling. [-o<
In een speelbosje wel eens met mijn kop tegen een serieuze tak gebotst.
Daar zouden vele organisatie's iets meer aandacht moeten voor hebben.
ben niet de enige dubbel meter die fietst.
Indien volgend jaar weer sneeuw, jullie witte bordjes dan misschien rood verven en wit pijlke er op. :wink:
Morgen Hokke-Kneist. :bounce: :bounce:
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

Tnez wrote:Ook de 50 gereden...

Vertrokken met super veel goesting om eens goed door de sneeuw te vlammen. Alles ging goed tot net voor de 1ste bevoorrading. Ik denk dat het een kasteeltje met een klein rond puntje was, eerste bocht naar rechts voorwiel vol weggeschoven en met een serieuze smak het ijs van dichterbij bekeken #-o gevolg een gescheurde broek, een geschaafde knie een een joekel van een bloeduitstorting op mn heup!
Blijkbaar had ik iets teveel vertrouwen in mezelf :oops:
dat klinkt heel erg bekend.

Momenteel zit er een buil op een plaats waar ik dat niet voor mogelijk hield.

na mijn eerste (en gelukkig enige val) ben ik waar mogelijk op of zichbaare stukken weg beginnen rijden, ofwel op plaatsen waar de sneeuw er grippy uit zag
Last edited by Old Skool on Sat 19 Dec 2009 20:45, edited 2 times in total.
racing_skelle
Mountainbiker

Post by racing_skelle »

super parcours, super organisatie, bedankt!
De sneeuw was puur genieten en het cyclocross parcours was een leuke speeltuin waar je goed kon lachen met degene die tegen de vlakte gingen, inclusief mezelf :P
Hopelijk niemand te erg gekwetst..
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Er zaten idd enkele mooie stukken in deze tocht. Topper voor mij was het mini-crossparcours, met balkjes :bounce: . Slechts éénmaal gevallen doordat er voor mij vielen, maar voor de rest eigenlijk relatief weinig last gehad van de sneeuw.
Morgen zal't wss moorslede worden, met de sneeuw die ze uitgeven zoeken we het liefst niet te ver
Last edited by cowboy peter on Sat 19 Dec 2009 21:24, edited 1 time in total.
Feel Lucky Punk
Mountainbiker

Post by Feel Lucky Punk »

@ Old Skool: da's niet fijn [-X (wat een heethoofd moet dat geweest zijn ? die had waarschijnlijk aan één of anders spul gezeten de neanderthaler, stonden z'n ogen op halfzeven ? :roll: )

Mijn rit kon je ook niet echt geslaagd noemen ! Zelf kon ik me goed warm houden, maar dat kon niet gezegd worden van m'n drinkbus (drank bevroren waardoor er geen druppel meer uit kwam !)

Maar 't ergste vanal, een paar km na de tweede bevoorrading, trapte ik in de boter, geen grip of aandrijving meer (zat op een spinningfiets: 100 omwenteling en geen meter vooruit gaan :oops: ) ! Ben geen techneut, maar iets in mijn achteras of zo was bevroren ..... waardoor ik noodgedwongen pechdienst moest bellen =D>(kogellagers?) (40 ipv 50 km gereden - en speelpeintje heb ik ook gemist door aan de tweede bevoorrading rechtdoor te rijden gdvrdmme #-o , maar had het waarschijnlijk toch niet kunnen halen vanwege opduikende vervriezingsverschijnselen van m'n bike toen al)

volgende keer hopelijk beter

ik pas voor knokke-heist (wil niet weer zelfde voor hebben)
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

Na een heel korte nacht :drunk: :drunk: :drunk: en met een serieuze kater, met een bang hartje al fietsend naar Veldegem gereden om daar te starten voor de 50km. Kort na de start, de druk van mijn banden serieus verminderd, wat resulteerde in meer grip en veiliger rijden.
Na enkele kilometers waren we reeds goed opgewarmd en steeg het zelfvertrouwen, zonder overmoedig te worden.
Overal recht kunnen blijven, soms wel eens rechtdoor gereden ipv de bocht te nemen en zo een paar keer een extra stukje wei erbij moeten nemen :-D Heel veel genoten van het crossparcours in Ruddervoorde. Zelfs nog iets meer genoten van dat speelpleintje, echt de max, en dat in combinatie met de sneeuw, zaaalig. Veel valpartijen (hopelijk zonder veel ergs) en fietsen met bevroren boddy's gezien (na de rit vernomen van De Fietsenmaker in Zedelgem dat hij goed zijn werk heeft gehad met het vervangen van bevroren boddy"s, toch altijd handig als een rit langs een fietshersteller passeert :wink: ). Prima bevoorradingen (2x dank voor de overheerlijke soep), prima bepijling, mooie landschappen, goede organisatie, ... en thuis gekomen zonder kater :-D :-D
Volgend jaar komen we voor deze thuisrit zeker terug, hopelijk met dezelfde iddylische weersomstandigheden.
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

@FLP: zelfde meegemaakt: mn drinkbus met isostar was bevrozen na 5km en de slang van mn camelbag was bevrozen en aangezien den deze hier nogal veel drinkt was het wel goed te voelen tegen het einde van de rit... :(

Ook heb ik de hele rit op dezelfde versnelling moeten trappen (wss bevrozen), maar dat viel al bij al nog goed mee en hinderde niet echt, behalve in de dalende asfaltstukjes stond ik net iets te licht
Last edited by Foxy on Sat 19 Dec 2009 21:02, edited 3 times in total.
Feniksbiker
Mountainbiker

Post by Feniksbiker »

Proficiat en bedankt aan de organisatie!
Danku aan de weergoden vo het prachtige landschap, Boe aan de ijsplaat die ik van dichtbij bekeken heb! Hopelijk niemand te zwaar gekwetst en merci vo de waarschuwingen van collega bikers op de ijspisten!
Vele leute gehad dus volgend jaar opnieuw Feniksbikers present!
lucky
Mountainbiker

Post by lucky »

iemand een idee van het aantal deelnemers? Ik heb de indruk dat er velen afhaakten voor de sneeuw en/of gladheid. Jammer, want 't was een mooi afwisselend parcours waarbij afspuiten niet nodig en ook niet aan te raden was.
champ 08 09
Mountainbiker

Post by champ 08 09 »

Heb er weinig woorden voor. Gewoon super na alle anderere tochten waar ik door het slijk mocht crossen. Andere organisaties kunnen daar weinig aan doen wi. Het weer geeft niemand in de hand he. Was prachtig om de sneeuw te trotseren en één parcour om u tegen te zeggen met het cyclo-cross parcour er in. Voelde me de Sven Nijs op da moment. heb 2Keer afgebold da parcour. Voelde me maar gewoon de Sven Nijs hoor. Hoe die manen da één uur volhouden is me nog steeds een raadsel en zal me een raadsel blijven denk ik. Alle alvast dikke proficiat aan deze organisatie =D> =D> =D> =D> Mc Bride MTB Team
Post Reply