Fietsbril met aangepaste glazen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
fobbe
Mountainbiker
Location: Cube AMS PRO ER - BMC RoadRacer (Ultegra/Easton Vista)

Post by fobbe »

Adidas Evil Eye is dan inderdaad een aanrader, ik heb er zo een gekocht in eerste instantie om te skiën! Maar nadien ook gaan gebruiken om te fietsen,... En qua afwijking klopt de bewering hierboven niet! ik heb ook een afwijking van meer dan -4.00 met cillinder en dit is mogelijk dus... Je krijgt er tevens twee paar lenzen bij! donkere voor fel licht,bijvoorbeeld reflecties op sneeuw of de zon natuurlijk en oranje lenzen voor betere contour aftekening! Niet goedkoop in aanschaf maar wel een echte aanrader!
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

fobbe wrote:Adidas Evil Eye is dan inderdaad een aanrader, ik heb er zo een gekocht in eerste instantie om te skiën! Maar nadien ook gaan gebruiken om te fietsen,... En qua afwijking klopt de bewering hierboven niet! ik heb ook een afwijking van meer dan -4.00 met cillinder en dit is mogelijk dus... Je krijgt er tevens twee paar lenzen bij! donkere voor fel licht,bijvoorbeeld reflecties op sneeuw of de zon natuurlijk en oranje lenzen voor betere contour aftekening! Niet goedkoop in aanschaf maar wel een echte aanrader!
+1
Idd de lenzen van adidas zijn echt super ! Ik heb mijne ook nog voor snowboarden gebruikt alsook voor het biken, autorijden etc en ik ben er super-content van. Zeker die contrast-lenzen zijn de moeite!
Ik heb mijne nu al makkelijk 5 j en begin nu wat krasjes te krijgen door het vallen, vuil etc ..op die tijd 1x nieuw neusrubbertjes gestoken, die ik gratis erbij kreeg en extra set gratis gekregen toen ik erom ging vragen .
schwammie
Mountainbiker

Post by schwammie »

Voor mij ook niks anders dan Evil Eye met clip-in.
(Heb wel nog geen ervaring met andere modellen...)
Dagelijks gebruik woon-werk verkeer, op de skipiste, in de auto, ...
Onlangs kwam de coating van m'n donkere lenzen wat los, zonder discussie een nieuw paar ontvangen.
SPW
Mountainbiker

Post by SPW »

Merci voor de raad allemaal, heb me straks een Evil Eye gaan bestellen.
Vrijdag heb ik hem zodat ik zaterdag in de sneeuw terug iets kan zien.. :-)
Renegade
Mountainbiker

Post by Renegade »

Ben ook brildragend en heb zelf sinds 2-3jaar een Rudy Project Bril.
Heb ook eerst naar de Adidas bril gekeken, maar zat toen lange levertijd op en Rudy Project bril hadden ze liggen, moesten nog net glazen op sterkte in.

Gebruik hem ook voor motorrijden, dat was de hoofdreden voor de aanschaf eerst. Zocht een bril die perfect rond de ogen aansloot ivm rijwind. 's Zomers rijd ik meestal met vizier open met als nadeel tranende ogen, nu heb ik daar geen last meer van.
Polycarbonaat glazen zijn makkelijk en snel uitwisselbaar, zat een extra set bij met geel/oranje glazen.

Ben er supertevreden over.

Enig puntje wat ik onlangs heb ondervonden was bij een TT in Bornem dat tijdens de regen de bril aansloeg doordat ik zweette en het mistig werd voor m'n ogen 8) . Even de brilglazen eruit gehaald zodat ik het framepje op sterkte overhield en toen ging het weer goed.
Maar dat heb ik bij m'n gewone bril ook wel eens.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

ai, ge hebt al besteld #-o
ikke heb de Nike Siege 2 : zonder klip,
http://www.eyesave.com/styles/p14226/Su ... index.aspx
'k heb ze mé zonnebril glazen & clear glasses voor slecht weer.
zalig brilleke, inderdaad ni boven 5.5 gaan, want heeft effe geduurd voor de glazen perfect waren.
toch, perfecte service ; een foutje in glas, en back to manufacturer ... da was het wachten écht wel waard.
Wouter.u
Mountainbiker

Post by Wouter.u »

ik heb een adidas evil eye . Ben hier zeer tevreden van. Persoonlijk heb ik geen problemen met de klip en mijn sterkte van -1.25.

de contrastglazen in deze bril vindt ik zeker een pluspunt. Ze passen zicht zeer snel aan wanneer je van donker naar licht gaat en bieden een zeer fijn zicht bij het mountainbiken.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Ja lap zeg , ik ben mijne kwijtgeraakt op de tt in helchteren , zat in mijn jaszakje de hele tijd , vermoedelijk ergens met ne slipper eruit gevallen..spijtig, maar het word dan maar een nieuwe ..weer een evil-eye :-)
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Ik heb de Oakley Minute 2.0
Image

Ik wou eerst ook zo'n bril met inzetglazen (BBB of Adidas), maar toen ik die ging passen ergerde ik er mij al aan dat mijn wimpers tegen het inzetstukje kwamen. Het voelde ook aan alsof dat veel te dicht bij mijn ogen stond.

Dan maar de investering gedaan van een Oakley met glazen op sterkte.
En nog geen seconde spijt van gehad. Die VR23 lenzen die er in zitten zijn echt super, je ziet contrasten stukken beter dan met een gewone bril.
Zou hem niet meer willen missen, die bril...
franske
Mountainbiker

Post by franske »

Rij met een Rydon van Rudy Project + achterzet brilletje.
Is nog niet ideaal, maar altijd betr dan overal voorbij rijden zonder te zien waar je naar toe moet.
Post Reply