Hoe dikwijls per jaar moet je de slee dan nemen?Toevallig nu eens 2jaar achtereen kunnen we hier nog eens van winter spreken.Gary Visser wrote:Wat een slim idee, ik zal met de slee naar mijn werk gaan, 50 km enkel naar de Antwerpse haven.Sandcrawler wrote:Ik ben er ook van overtuigd dat die nuttig zijn.kawa wrote: Banden zullen hun nut wel bewijzen, daar ben ik van overtuigd. (al moet ik toegeven dat ik nog nooit winterbanden heb gestoken)
Maar het probleem van de files, heeft dat echt met de sneeuw te maken?
Er staan toch altijd files, ook als het niet sneeuwt![]()
(en ik content dat ik maar 10km moet fietsen om te gaan werken)
Voor mij moeten ze zelfs niet strooien.Laat ze maar rustig taffelen in de file.
Waar is de tijd dat we als bengels met de slee naar school konden?Onze kids hebben er niks meer aan.Overal moet de sneeuw weg, van de weg, 't fietspad,de stoep,de speelplaats...er moest maar eens iemand uitschuiven en een klacht indienen.
Als er gestrooid is zijn er direkt van die onozelaars die alweer denken dat 't in orde is om die gaspedaal weer in te drukken,tot aan de volgende bocht...
Laat de sneeuw liggen (behalve op snel-en expresswegen) en laat de wagen staan.
Openbaar vervoer is trouwens ook geen optie voor mij voor ge daar mee afkomt.
En dan zijn de dagen dat je last hebt van de sneeuw nog beperkt.
Ja,ik weet ook dat 't in feite niet haalbaar is om niet in te grijpen.Maar vroeger (ja,de tijd toen alles beter was) bleven ze gewoon thuis met zo'n weer als ze te ver van't werk woonden.En anders gingen ze te voet.