sneeuw op de weg

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Balder
Mountainbiker

Post by Balder »

Image

Zo een set op uwe auto en ge blijft van veel miserie gespaard...
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Hier in Leuven was het ook koekenbak. Alles potvast, al maar goed dat ik te voet was!
franske
Mountainbiker

Post by franske »

Bij den eersten sneeuwvlok schoot heel Holland in de stress.
650km file, de treinen die niet meer reden.

Hoe moeten ze dat wel niet doen in Scandinavië. Daar sneeuwt het van okt. tot maart en ligt er soms meer dan een meter.

Nog zo'n mooie Nederlandse term "Weer-Alarm" :lol: :lol: :lol:
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Balder wrote:Image

Wat ben je met zo'n band als je in de file staat.Als je over 4km 2uur doet heb je dat echt ni nodig,dan kunt ge zelfs op uw ganten rijden.
Balder
Mountainbiker

Post by Balder »

franske wrote:Bij den eersten sneeuwvlok schoot heel Holland in de stress.
650km file, de treinen die niet meer reden.

Hoe moeten ze dat wel niet doen in Scandinavië. Daar sneeuwt het van okt. tot maart en ligt er soms meer dan een meter.

Nog zo'n mooie Nederlandse term "Weer-Alarm" :lol: :lol: :lol:
Ik heb iets meer dan een jaar in Noorwegen gewoond dus eens een noorse winter mogen ervaren, winterbanden VERPLICHT tussen 15 oktober en 15 april. De mensen daar zijn dat zo gewoon dat er niemand klaagt en zaagt en gewoon gaan werken alle dagen. De sneeuwruimers rijden 24/7 rond om de wegen zo vrij mogelijk te maken en te strooien alhoewel er altijd een laag van 10 cm aangedrukte sneeuw blijft liggen. En dan te bedenken dat ze hier in belgië al nie meer buiten komen als er 2 cm ligt. 't is dus gewoon een kwestie van gewoon worden. Ik heb gisteren mijn winterbanden opgelegd alhoewel het hier niet naar scandinavische proporties sneeuwt maar geloof me, die banden maken echt een verschil.
Balder
Mountainbiker

Post by Balder »

Sandcrawler wrote:
Balder wrote:Image

Wat ben je met zo'n band als je in de file staat.Als je over 4km 2uur doet heb je dat echt ni nodig,dan kunt ge zelfs op uw ganten rijden.
Als ze die banden gaan verplichten gelijk in bv. duitsland staat ge geen 2 uur in de file... dan rijdt ge gewoon door als er sneeuw ligt.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Sandcrawler wrote: Wat ben je met zo'n band als je in de file staat.
Banden zullen hun nut wel bewijzen, daar ben ik van overtuigd. (al moet ik toegeven dat ik nog nooit winterbanden heb gestoken)

Maar het probleem van de files, heeft dat echt met de sneeuw te maken?
Er staan toch altijd files, ook als het niet sneeuwt :lol:

(en ik content dat ik maar 10km moet fietsen om te gaan werken)
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

kawa wrote:
Banden zullen hun nut wel bewijzen, daar ben ik van overtuigd. (al moet ik toegeven dat ik nog nooit winterbanden heb gestoken)

Ik ben er ook van overtuigd dat die nuttig zijn.
Voor mij moeten ze zelfs niet strooien.Laat ze maar rustig taffelen in de file.
Waar is de tijd dat we als bengels met de slee naar school konden?Onze kids hebben er niks meer aan.Overal moet de sneeuw weg, van de weg, 't fietspad,de stoep,de speelplaats...er moest maar eens iemand uitschuiven en een klacht indienen.
Als er gestrooid is zijn er direkt van die onozelaars die alweer denken dat 't in orde is om die gaspedaal weer in te drukken,tot aan de volgende bocht...
Laat de sneeuw liggen (behalve op snel-en expresswegen) en laat de wagen staan.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Sandcrawler wrote: Waar is de tijd dat we als bengels met de slee naar school konden?

Nu ge 't zegt, toen vond ik de sneeuw ook nog plezant =D>
De reden dat ik nu zo'n afkeer heb van sneeuw is het geknoei achteraf dat het strooizout veroorzaakt.

Overal moet de sneeuw weg, van de weg, 't fietspad,de stoep,de speelplaats...

mmm, ik herinner me vorig jaar toch nog goed, heb toen zelf de stoep en het fietspad voor ons huis kunnen zuivermaken, heb eerder de indruk dat ze enkel aan de automobilisten denken als ze wegen sneeuwvrij maken. Voor mij was het ook zo goed als onmogelijk om met de fiets op 't werk te geraken, door het strooien kwam al die vettige pratsj op het fietspad, en als dat terug bevroor.... #-o
BertG
Mountainbiker

Post by BertG »

Sandcrawler wrote:
kawa wrote:

Ik ben er ook van overtuigd dat die nuttig zijn.
Voor mij moeten ze zelfs niet strooien.Laat ze maar rustig taffelen in de file.
Waar is de tijd dat we als bengels met de slee naar school konden?Onze kids hebben er niks meer aan.Overal moet de sneeuw weg, van de weg, 't fietspad,de stoep,de speelplaats...er moest maar eens iemand uitschuiven en een klacht indienen.
Als er gestrooid is zijn er direkt van die onozelaars die alweer denken dat 't in orde is om die gaspedaal weer in te drukken,tot aan de volgende bocht...
Laat de sneeuw liggen (behalve op snel-en expresswegen) en laat de wagen staan.
Wat een slim idee, ik zal met de slee naar mijn werk gaan, 50 km enkel naar de Antwerpse haven.
Openbaar vervoer is trouwens ook geen optie voor mij voor ge daar mee afkomt.

:roll:
Post Reply