U manier is juist zou ik zeggen .looneycooney wrote:Ook voor Sunn ...
Weet je wat ik me soms wel afvraag , de manier van het fietsen ..misschien dat jij , er me wel wat duidelijk in kan maken ...
als ik op mijn zadel zit en 'vol' op de pedalen ga , duw ik evengoed mijn hielen omlaag op het laagste punt vd trapbeweging , zodat ze infeite horizontaal komen te staan en zelfs een paar mm meer .
Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik hierdoor meer slagkracht kreeg bij het fietsen.
Wel maak dit dat mijn zadelpositie iets lager moet , anders lukt dit mij niet.
Ik heb zo 2 medebikers gehad , die hiermee last kregen als ze dat deden en de spieren in hun kuiten 'trokken' infeite ..zij waren meer op hun 'tippen' aan het rijden , met een hogere zadelpositie . Wij waren bijna evengroot en 1 had dezelfde bike .
Hierdoor had ik ook meer vrijheid bij het klimmen infeite.
Maar is dat wel een correcte voet-beweging van mij? Ik heb er geen last van , maar toch vroeg ik me het af , omdat ik dat zoveel zie doen , 'op hun tenen'
Zij kregen bv na uren biken last op de bal van hun voeten , een hoge druk , wat ik niet voelde...
Maar infeite is dus de manier waarop je trapt op de pedalen ook belangrijk in je zadelpositie...?
Kan zijn dat je kameraden hun schoenplaatjes teveel naar voor staan , dit was bij mij ook het geval vroeger .
Dan kan je die beweging ook niet maken .
btw : vroger had ik hier en daar pijntjes , sinds ik bij Bullen geweest ben niet meer . Ik zeg niet dat hij heilig is maar ben er maar goed mee geweest .