sneeuw op de weg

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
patje
Mountainbiker

sneeuw op de weg

Post by patje »

Sorry jongens maar ik moet hier even een ei kwijt.
Al 2 dagen wisten ze dat het vandaag ging sneeuwen en toch werden de rijbanen niet vrijgemaakt.
Ik vind het gewoon een schande.
Ik moest vandaag van de noordrand van Brussel ( Jette ) naar Opwijk , dat is +- 15 km.
Heb bijna 1 uur gereden voor 5 km en heb toen mijn bestelwagen aan de kant gezet en te voet naar huis gegaan.
Morgenvroeg neem ik mijn MTB om mijn bestelwagen te gaan oppikken.
Zelfs de boeren met hunb tractors moesten de vrachtwagens de berg optrekken, en het zijn geen hoge bergen hier bij ons [-X
Als ik dan hoor dat er een 500 km file was vraag ik mij toch af wat ze met ons belastingsgeld uitvoeren.

Allee hopelijk gaat het morgen beter.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Zout strooien heeft alleen zin als er over gereden wordt, de wagens rijden de zoutlaag open en zo kan het zout zijn werk doen . Je kan wel een beetje preventief strooien maar als er daar 10cm overheen valt is daar niets aan te doen. Gewoon wachten tot het zout begint te werken. Probleem is dat in ons Belgenland meteen paniek uitbreekt als het eens een paar cm gesneeuwd heeft.
frederikc
Mountainbiker

Post by frederikc »

hier in bonheiden was het ook al niet beter,
alle straten volledig dicht,
waar nog maar "iet" gereden kon worden zat alles vast
( zo'n 2 uur voor zo'n 4 kilometer te rijden)

als men vooraf weet dat het ga sneeuwen moet de technische dienst van de gemeenten hier zeker rekening mee houden en zich hierop op voorbereiden

maar aangezien dit jaar op jaar nooit gebeurd, vraag ik mij af wa die dienst van de gemeenten eigelijk uitvreet (in een warm kamerke me koffie aant kaarten zekers??) en wa er dus ook gebeurt me al het belastingsgeld en wegentaksen enzo (zakkenvullerij ??)
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

hier in N-limburg is er nog totaal niks van sneeuw te zien.
maar inderdaad, 1x sneeuw en belgie ligt 3/4 plat.....
dmx
Mountainbiker

Post by dmx »

Hier in Z Limburg ook geen sneeuw. Pure discriminatie vind ik da...
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

heb geen last van de sneeuw momenteel heeft mijn bike al genoten laat maar zo das die "leegaarts" hun probleem maar ik heb niks teegn mensen die ver wonen van hun werk
Koendie
Mountainbiker

Post by Koendie »

Ben vandaag van Menen (Franse grens) naar Zandhoven gereden; 3.5 uur onderweg. Daarna van Zandhoven naar Zwijndrecht; 1.5 uur.
Morgen naar Kapelle-op-den-bos...ben eens benieuwd...
Havik
Mountainbiker

Post by Havik »

frederikc wrote:hier in bonheiden was het ook al niet beter,

als men vooraf weet dat het ga sneeuwen moet de technische dienst van de gemeenten hier zeker rekening mee houden en zich hierop op voorbereiden

maar aangezien dit jaar op jaar nooit gebeurd, vraag ik mij af wa die dienst van de gemeenten eigelijk uitvreet (in een warm kamerke me koffie aant kaarten zekers??) en wa er dus ook gebeurt me al het belastingsgeld en wegentaksen enzo (zakkenvullerij ??)
zoals eerder reeds aangehaald wordt er wel gestrooid maar dit werkt maar tijdelijk. zout is maar beperkt werkzaam , als het sneeuwt zoals vandaag is het grootste probleem al die sukkels op de baan die plots niet meer kunnen rijden. de strooidiensten van de gemeente's werken wel maar als alles dicht staat kunnen ook zij niet uitrijden he. Ze staan te wachten in dezelfde file als jij. Op deze dagen werken de strooidiensten zelfs 's nachts.
fros
Mountainbiker

Post by fros »

frederikc wrote:hier in bonheiden was het ook al niet beter,

4km en met de auto
pfffff
kawa
Mountainbiker

Re: sneeuw op de weg

Post by kawa »

patje wrote: Ik vind het gewoon een schande.
Wat verwacht gij eigenlijk?

Meer doen dan preventief strooien kunnen ze toch niet, en als ik het nieuws mag geloven hebben ze dat de voorbije nacht effectief gedaan...
Post Reply