Hel van Kasterlee 2013
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- de vallende mountainbiker
- Mountainbiker
Post by de vallende mountainbiker »
idem dito te lille...dun pelleke.Ik ben net enkele km's gaan lopen en in de velden is da toch lastig wegens het niet zien van de puttenpieterp wrote:In Turnhout nu ook maar een 'pelleke' sneeuw van amper 1cm, sneeuwval is eerder licht.
Als het lukt dan zal ik zaterdag nog even fotos nemen van het parcours en deze hier posten.
-
Griet
- Mountainbiker
En wat is het verdict?XLS wrote:Teveel zou ik ook niet aan doen.....zweet moet weg kunnen, dit kan niet bij teveel lagen, waardoor je het kouder krijgt, meer vocht verliest. Een goei winteronderlijfke (hoge kraag) en een lente of wintervest en dat is het (bij niet regen) Op een MTB beweeg je meer dan op nen krommegedom waardoor je ook automatisch wat warmer hebt en in wedstrijd heb je het sneller warm. En begeleider voorzien van extra kleding zodat je in nood nog wat kan aan/uittrekken.
Morgen naar dokter voor uitsluitsel deelname of niet met mijn ribben (is al een pak beter dan vorige week). Als ik meedoe is het wellicht met Hutchinson Pirana's (bijna slicks), tubeless, 2 bar.
-
Kevin Wagemans
- Mountainbiker
Post by Kevin Wagemans »
Welke druk zet je met dit weer best op de banden? De eerste fietsronden ligt het mss nog vrij hard maar dat kan snel veranderen in een dunnen vettige bovenlaag. Ik heb geen ervaring op zulke ondergrond wat betreft banddruk.
De zenuwen beginnen op te komen en van mij mag het al zondag zijn.
Iedereen alvast heel veel succes gewenst!!!
De zenuwen beginnen op te komen en van mij mag het al zondag zijn.
Iedereen alvast heel veel succes gewenst!!!
Allee eindenlijk gisteren groen licht gekregen van de dokter om te starten (aankomen hopelijk
). Ik was zo content dat ik gisterenavond (bij -3C) een testrit ben gaan doen op de baan met mijn MTB en 500W op mijn kop. De accute pijn is gelukkig weg. Ik moet zeggen heb wel goed getaperd vorige week en de benen voelde in begin rot aan dan weer goed, dat weer rot.
Nogmaals ivm koude voeten, het is waar wat men hier schreef. Beter 1 paar kousen dan 2. Ik heb extra zooltjes in mijn linkerschoen waardoor ik krapper zit en idd linkervoet is veel kouder dan rechter owv doorbloeding. Gisteren nog ondervonden, had wintermtb schoenen aan en sealskin kousen (geen overtrekken) en is voldoende.
Pas op het parcour ligt er verradelijk bij. Modder vastgevroren waardoor je ongewilt in diepe sporen kan komen met alle gevolgen vandien.
Asfaltbanen waar je onderuit kunt gaan in bochten en gladde diepgevroren plassen.
Ivm banden, normaal reed ik met semi-slicks (hutchinson) owv verharde weg. , maar met de lichte sneeuwval begin te twijfelen tss NN-RR en Hutchinson pyrhana/phyton.
Rij tubeless en altijd op de laagste bandendruk. Als je niet tubeless rijdt ga nooit onder minimum bandendruk, meer kans tot snakebites (of hoe noemen ze da). Sneller scheuren in je binnenband omdat je op een steen, wortel, diep gat komt. In de kempen komt dit minder voor maar je weet nooit. En bandenkeus is vrij persoonlijk.
Denk eraan bij dit weer, bevriest je drinken ook na een uurtje rijden en krijg van die lekkere ijsdrankjes die ze op een strand in Benidorm verkopen. Misschien warme drank en speciale drinkbussen.
See you in hell yeaahahaahah
Nogmaals ivm koude voeten, het is waar wat men hier schreef. Beter 1 paar kousen dan 2. Ik heb extra zooltjes in mijn linkerschoen waardoor ik krapper zit en idd linkervoet is veel kouder dan rechter owv doorbloeding. Gisteren nog ondervonden, had wintermtb schoenen aan en sealskin kousen (geen overtrekken) en is voldoende.
Pas op het parcour ligt er verradelijk bij. Modder vastgevroren waardoor je ongewilt in diepe sporen kan komen met alle gevolgen vandien.
Asfaltbanen waar je onderuit kunt gaan in bochten en gladde diepgevroren plassen.
Ivm banden, normaal reed ik met semi-slicks (hutchinson) owv verharde weg. , maar met de lichte sneeuwval begin te twijfelen tss NN-RR en Hutchinson pyrhana/phyton.
Rij tubeless en altijd op de laagste bandendruk. Als je niet tubeless rijdt ga nooit onder minimum bandendruk, meer kans tot snakebites (of hoe noemen ze da). Sneller scheuren in je binnenband omdat je op een steen, wortel, diep gat komt. In de kempen komt dit minder voor maar je weet nooit. En bandenkeus is vrij persoonlijk.
Denk eraan bij dit weer, bevriest je drinken ook na een uurtje rijden en krijg van die lekkere ijsdrankjes die ze op een strand in Benidorm verkopen. Misschien warme drank en speciale drinkbussen.
See you in hell yeaahahaahah