Hel van Kasterlee 2013

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Scottusa
Mountainbiker

Post by Scottusa »

@ Griet , 146
toeternietoe
Mountainbiker

Post by toeternietoe »

Ik lees dat er veel schrik hebben van kou voeten ,ik heb dat altijd opgelost
met chips builtjes .
Ge laat uw wederhelft of uw klein manne de chips op eten want dat is nu niet de moment.
En zo een klein zakje past net over uw voet .
Wel eerst sokken aan doen, dan zakje,en dan voorzichtig in uw schoen (zeker geen 2 paar sokken anders worden uw schoenen te klein en krijg je zeker kou voeten)en dan u botjes,laat maar vriezen dan uw voetjes zullen warm blijven.
Wat ik mis op de site van mtb is een forum over blessures, of zie ik niet goed?
Is er trouwens een deelnemer in de hell die een operatie achter de rug heeft van een hernia?
=D> nog voor iedereen die durft te starten in de hell
tiger
Mountainbiker

Post by tiger »

susuki wrote:ook goe tegen de kouw, stoempen en boenken tot de stoom uit uw oren komt
Das nog altijd de beste manier om warm te krijgen Sus.
Welle zijn dan ook nog van de aawen taad he.

Voor de voeten: zie dat ge een beetje los in uw schoenen zit, de meesten doen dikke sokken aan en trekken de bindingen veel te vast, gevolg: onvoldoende doorbloeding. Daarboven: goei bottekes.
Idem dito voor uw handen: los zitten, trek je vingers desnoods binnen in je handschoen samen tot een vuistje op de stukken dat je niet teveel moet manoevreren.
Goei muts onder de helm.
Thermovest met daaronder een crafthemdje met rolkraag.
Koersbroek en goei warme lange broek, warm zalf op de benen en de rug.
Vooral niet vergeten: 1 bril!
Heb het zelf meegemaakt: netvliezen van ogen bevroren en zo goed als blind eindigen. Da komt wel goed maar duurt een paar dagen en is zeer pijnlijk, vraag ook maar eens aan tenedenaar.

Niet te lang blijven stil staan aan de bevoorrading en stoempe, stoempe, stoempe. De Sus kan het weten!

Allemaal veel succes zondag! (en nie teveel kou)
gube
Mountainbiker

Post by gube »

Veel nuttige tips tegen de koude, maar wat met de banden ?
type, druk...?
Deep Within
Mountainbiker

Post by Deep Within »

7u25'27... da's de snelste tijd die Jef Vranckx in 2007 neerzette (iemand enig idee waar die gebleven is?) en toen lag het er ook hard bij (al dooide het in de laatste fietsronde en werd het toch ploeteren)

Ik ben eens benieuwd of met de huidige vriesomstandigheden die tijd er aan gaat.

Overigens zijn er tot hier toe nog maar 15 atleten sub 8 uur gefinished en slechts vier dames sub 10 uur

Jajaja, het kriebelt bij mij ook zulle :bounce:
Crossende triatleet
Mountainbiker

Post by Crossende triatleet »

Hallo, Tis den eerste keer dak hier op het forum kom, maar na alles wat ik gelezen heb over de HEL denk dat ik ook is begin te trainen om ook deel te kunnen uitmaken van het select groepke dat de eindstreep heeft bereikt op deze prachtige, zware duatlon wedstrijd. Dit jaar terug begonnen met triatlon, en ik heb er nog gene second spijt van. Ik kom vanuit het motocrosswereldje en moet toch chapeau zeggen aan alle atleten hier. Motocross is een zware sport, maar das nog niks te vergelijken met wat jullie verwezelijken. Hopelijk kan ik iemand vinden die mij toch wat goeie trainingsschema's kan geven ter voorbereiding van het nieuwe triatlon seizoen en tegen de winterduatlons. Aan diegene die zondag starten, heel veel succes toegewenst. Ik zal als toeschouwer zeker van de partij zijn.
nikd
Mountainbiker

Post by nikd »

Hier in Izegem deze morgen een dik sneeuwtapijt.
Die sneeuw zit momenteel boven Gent.

Ik hoop wel een beetje op een zwaar fietsparcour, maar ik hoop toch dat Kasterlee gespaard blijft van de sneeuw.

Ik heb er ooit in een lang verleden eens weest verkennen in de sneeuw en der was echt geen doorkomen aan.

Hopelijk kunnen de Kempenzonen ons wat up to date houden.

Groeten,

Niki
putter
Mountainbiker

Post by putter »

Nr 192 =D> Danke
WebEdje
Mountainbiker

Post by WebEdje »

nikd wrote:Hier in Izegem deze morgen een dik sneeuwtapijt.
Die sneeuw zit momenteel boven Gent.

Ik hoop wel een beetje op een zwaar fietsparcour, maar ik hoop toch dat Kasterlee gespaard blijft van de sneeuw.

Ik heb er ooit in een lang verleden eens weest verkennen in de sneeuw en der was echt geen doorkomen aan.

Hopelijk kunnen de Kempenzonen ons wat up to date houden.

Groeten,

Niki
Hier nen Tielenaar en dus van de buurt. Voorlopig heeeel dun laagje wit maar het zou naar hier komen volgens de Frank .... alhoewel het in de bossen even duurt vooraleer het wit op de grond ligt. Als het natuurlijk morgen en zaterdag ook nog wit uit de lucht komt zal het gevaarlijk worden met die bevroren ondergrond vooral met die -9 die ze voorspellen.

Hou ze warm en tot Zondag.
Erik
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

In Turnhout nu ook maar een 'pelleke' sneeuw van amper 1cm, sneeuwval is eerder licht.

Als het lukt dan zal ik zaterdag nog even fotos nemen van het parcours en deze hier posten.
Post Reply