let ook op het draaiknopje in de remhendel om de druk te regelen
op m'n wedstrijdfietske voor volgend jaar zullen dit dé remmen worden denk ik
en [/b]nog meer remkracht dan voordien ? wowww fenomenaal
grzzz
Ik ben die bewuste jonge man waarover jij spreekt en ik beweer nog altijd dat ik mijn rem(tenminste langs één kant) los krijg van mijn vork!!Falco wrote:dat klopt BP. den booster zit ts rem en vork vast. Zoals bij een RATbooster(in mijn geval) kan de rem er niet meer af aan die ene kant. (Ik heb daar in een vroegere post eens een discussie omtrent gehad met ne jonge snaak, die bij hoog en bij laag beweerde dat de rem er wel af kon op die manier.)Black Phantom wrote:Als niet Magura-kenner volgende vraag:
Foto 2: Ik zie aan de rechterkant een hendeltje (ook duidelijk te zien op foto 3). Ik veronderstel dat dit dient om die kant los te maken voor het wegnemen van het wiel.
Maar: die rem zit daar toch vast met een boutje in de remnok? Hoe lost dat dan?
En dan nog zit de rem (inclusief booster) ook nog vast aan de andere kant waar ik geen ontkoppelingshendeltje zie?
Mijns inziens: wiel eruit = band aflaten. ofwel met 1.00 rijden.
jij gebruikt 2 boosters vooraan zeker?!gillian wrote:Ik ben die bewuste jonge man waarover jij spreekt en ik beweer nog altijd dat ik mijn rem(tenminste langs één kant) los krijg van mijn vork!!Falco wrote:dat klopt BP. den booster zit ts rem en vork vast. Zoals bij een RATbooster(in mijn geval) kan de rem er niet meer af aan die ene kant. (Ik heb daar in een vroegere post eens een discussie omtrent gehad met ne jonge snaak, die bij hoog en bij laag beweerde dat de rem er wel af kon op die manier.)Black Phantom wrote:Als niet Magura-kenner volgende vraag:
Foto 2: Ik zie aan de rechterkant een hendeltje (ook duidelijk te zien op foto 3). Ik veronderstel dat dit dient om die kant los te maken voor het wegnemen van het wiel.
Maar: die rem zit daar toch vast met een boutje in de remnok? Hoe lost dat dan?
En dan nog zit de rem (inclusief booster) ook nog vast aan de andere kant waar ik geen ontkoppelingshendeltje zie?
Mijns inziens: wiel eruit = band aflaten. ofwel met 1.00 rijden.
geloof je het: dan ben ik ook blij
geloof je het niet: come and see
Post by nothing 's impossible »
Heb ik ook gelezen, maar ik ga de montage toch laten doen door mijn fietsboer (alhoewel ik er nog een nieuwe moet zoeken, heeft te maken met die 6 weken maar dat is een ander verhaal...). Dus voor mij is dat niet echt een probleem. En voor het normale onderhoud (vervangen remblokken, uitkuisen zuigers, ...) is er niets veranderd als ik mij niet vergis?Jekas wrote: De 2005 versie zou iets makkelijker te monteren zijn.
Awel, ik weet niet of ik er weer ga aan wennennothing 's impossible wrote: Aan de andere kant, bol nog even rond met je gewone v-breaks en kijk eens of je die extra remkracht nodig hebt.
Doe je aan trial rijden?
Zit je regelmatig op terein waar je betere remmen nodig hebt?
Als je vroeger genoeg had aan je LX, dan zul je er toch terug aan wennen.
Post by nothing 's impossible »
Volgens mij kan je die redenering doortrekken voor schijfremmen ook....nothing 's impossible wrote:Welke banden lagen er op die fiets waar je 6 weken mee rondbolde, en welke op de huidige fiets????
En welke vork stond er op die 6 weken fiets en welke vork staat er op je huidige???
Remkracht heb je genoeg hoor, maar als je handen kapot trillen of je voorwiel constant van de grond springt heb je natuurlijk liever het comfort van een hs33. (minder hard moeten nijpen).
Verder zijn er weinig banden die je remkracht ook nog kunnen omzetten op de weg, en tenzij om die paar keer door te slippen heb je ook niet meer remkracht nodig.
Het dozeren van de remkracht gaat wel iets makkelijker met de magura's.
Maar voor de bergen zijn de magura's wel leuk natuurlijk, je moet wat minder hard nijpen.