Cannondale F1

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
Lucifer Principle
Mountainbiker

Cannondale F1

Post by Lucifer Principle »

Hallo

Ik ben van plan om mij een cannondale F1 aan te schaffen (indien de testrit mij bevalt).

De afmontage van deze mtb mag gewijzigd worden door gelijkwaardige onderdelen (zelfde prijsklasse). Nu had ik graag geweten welke onderdelen ik beter zou laten vervangen door onderdelen uit dezelfde prijsklasse? (bijv. de Elixir-remmen waar heel wat verdeelde meningen over bestaan)

Afmontage: http://gb.cannondale.com/bikes/10/CE/model-0FS1.html

Bedankt
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Goede keuze =D>

Vrijdag bij Akkermans dit fietske zien staan...

Ik zou er eigenlijk niets aan veranderen, enkel de remmen misschien, maar da's eerder omdat ik nogal content ben van Shimano remmerij.
Lucifer Principle
Mountainbiker

kawa wrote:Goede keuze =D>

Vrijdag bij Akkermans dit fietske zien staan...

Ik zou er eigenlijk niets aan veranderen, enkel de remmen misschien, maar da's eerder omdat ik nogal content ben van Shimano remmerij.
Dit vooral het onderdeel waar ik mijn twijfels bij heb, heb je al ervaring met deze remmen en hoe gedragen ze zich dan tegenover Shimano-remmen?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Ik heb geen ervaring met die Elixir remmen, maar vind m'n SLX beter dan de Juicy 5.

Dus voor mij zou het enkel te maken hebben met vooroordelen qua merk.
Lucifer Principle
Mountainbiker

kawa wrote:Ik heb geen ervaring met die Elixir remmen, maar vind m'n SLX beter dan de Juicy 5.

Bij mij heeft het ook vooral te maken met vooroordelen en het probleem is dat op een testrit van een 2-tal uren ik niet ga kunnen uitmaken of deze geschikt zijn voor verschillende parcours, weersomstandigheden,...

Alvast bedankt voor de reactie.
tish
Mountainbiker

Post by tish »

kawa wrote:Ik heb geen ervaring met die Elixir remmen, maar vind m'n SLX beter dan de Juicy 5.

Ik vind mijn SLX-en op mijn mudbike zelfs beter dan mijn Juicy 7's. :roll: :wink:
Koen V
Mountainbiker

Post by Koen V »

Hey,
bijna een jaar terug heb ik de F1 model 2009 gekocht. wijzigingen : Hope mono mini, Sram X9, eggbeaters. Mits deze upgrades kon ik toch de basisprijs behouden.
Ik ben heel tevreden over deze bike !
Lucifer Principle
Mountainbiker

Koen V wrote:Hey,
bijna een jaar terug heb ik de F1 model 2009 gekocht. wijzigingen : Hope mono mini, Sram X9, eggbeaters. Mits deze upgrades kon ik toch de basisprijs behouden.
Ik ben heel tevreden over deze bike !
Dus ook de remmen vervangen :-)
En waarom juist de XT's gewisseld?
Koen V
Mountainbiker

Post by Koen V »

Ik had voordien geen ervaring met schijfremmen en Hope's leken me de meest kwalitatieve remmen.
Post Reply