Zo 13/12/2009 De Klinge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jokke84
Mountainbiker

Post by Jokke84 »

Het was een toffe , snelle tocht. Had wel al iets minder modder verwacht maar er lag nog genoeg. Kleine bevoorrading maar konden er toch niet te lang blijven staan wegens te koud :-)
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Vandaag met de waaslandmtbschool afgezakt naar de Klinge. Voor een groot gedeelte de toertocht gereden met de kids en twas weer dik in orde. Sommige zaten er wel echt door tegen het einde en niet iedereen was echt voorzien op het koude weer. Sommige zaten wenend van de koude vingers op de fiets.
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

leuk trainigstochje gereden ,deze winter beetje rustiger rijden om beetje conditie te kweken en dan is dat ideaal zo tochten

Wel veel bloso en weinig modder

Maar kou niet gehad
franske
Mountainbiker

Post by franske »

Vond het goed meevallen qua modder. Had meer verwacht.
Was weer wel wennen aan de kou, maar na 15 min ben je aardig opgewarmd.
Bepijling dik in orde.
Bij de inschrijf stond wel een massa volk om 8.30-9.00.
Enig idee hoeveel fietsers er zijn geweest?
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

De Klinge was voor mij mijn eertste keer op de fiets na een dubbele sleutelbeenbreuk. Ik was zeer benieuwd wat zes weken niet sporten
met een mens doet (ook mijn wekelijkse badminton en tennisuren konden en kunnen nog steeds niet).
Daarom was ik ergens blij dat het eerste stuk helemaal niet zwaar was.
Het waren de eerste 20 km allemaal vlot berijdbaar paden. Daarna was het een beetje zwaarder, maar gelukkig ook leuker.
Na 45 km begon mijn kaarsje uit te doven (was al met de fiets van huis gekomen) en heb daarom het laatste lusje niet meer gedaan. Was dat trouwens nog mooi ? (vanaf kerk De Klinge naar links).
Thuis gekomen met precies 60 km op het tellertje.
En daar de conclusie getrokken dat het fysiek nogal meeviel.
Volgende week zwaarder tochtje proberen.
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

lekker die eerste koude (positief denken). Er direct op gewezen dat de koude niet bevorderlijk is voor mijn conditie en de beteren laten rijden. Rustig rond gekeken en delen van bloso route herkend. Weinig modder behalve aan ford bedmar achterzijde maar was wel leuk om daar een aantal 'ligfietsers' en tania tegen te komen. Aangesloten bij Wim en Marc en met stevig strak tempo de dreven en kerkwegels afgebolt.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

In het donker om 7.30u vanuit Beveren vertrokken met Bulls-Eye.
Onderweg kwamen we al een 3-tal bikers tegen die het off-road stuk afreden langs de Braderik aan de afwateringsbeek.
Na de aanloop over asfalt volgde een singletrack langs de dijk en vervolgens een opeenvolging van dreven en baan.
Op een paar plekjes na was de blubber goed weggetrokken.
De Stropers lagen er erg goed bij.
Iets minder volk dan bij de vorige editie, we konden direct aan de bike-wash en ook in het zaaltje van de aprés was het niet overladen.
Nog van een paar 'Clingse Kalseis' genoten, meer moet dat niet zijn voor een geslaagde zondagvoormiddag.
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

tarzan wrote: en heb daarom het laatste lusje niet meer gedaan. Was dat trouwens nog mooi ? (vanaf kerk De Klinge naar links).
Thuis gekomen met precies 60 km op het tellertje.
En daar de conclusie getrokken dat het fysiek nogal meeviel.
Volgende week zwaarder tochtje proberen.
Dan heb je het waterwinningsgebied en de Weelkes( daar waar net een streepje modder lag) geminst.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Redelijk laat vertrokken (9u20) en een heerlijk winterweertje om te gaan biken.Eerste stuk stelde me teleur met asfaltstroken,brede dreven en Bloso parcours.Na de bevoorrading - waar ik trouwens even een wake-up call kreeg ivm de toestand van Patrick Meersschaert :-? - begon het plezanter te rijden met bospaden met hier en daar een streep(je) modder.

Bikewash was ok, après in een afgeladen vol zaaltje.

Iemand een idee of de tt Polken dit weekend van hetzelfde laken een broek is? Want dan start ik liever in Ossendrecht eerlijk gezegd...

@BullsEye en Dickie : long time no see,vroege vogels... :wink:
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

P° wrote:Redelijk laat vertrokken (9u20) en een heerlijk winterweertje om te gaan biken.Eerste stuk stelde me teleur met asfaltstroken,brede dreven en Bloso parcours.Na de bevoorrading - waar ik trouwens even een wake-up call kreeg ivm de toestand van Patrick Meersschaert :-? - begon het plezanter te rijden met bospaden met hier en daar een streep(je) modder.

Bikewash was ok, après in een afgeladen vol zaaltje.

Iemand een idee of de tt Polken dit weekend van hetzelfde laken een broek is? Want dan start ik liever in Ossendrecht eerlijk gezegd...

@BullsEye en Dickie : long time no see,vroege vogels... :wink:
Yep 'tis lang geleden. En bij het thuis komen eerder een dode vogel #-o
Wat Polken betreft ff c&p "Het parcour voor de 50 km loopt via de Polken richting het Erepark, gevolgd deur den Onzennest. Vervolgens rijden we naar de Kruiskappel Met zijn gekende smalle kilometer.
Bij aankomst in Wachtebeke aan het Etbos staat de eerste bevoorrading klaar. Nadat de innerlijk mens Versterkt is, gaat het parcour "voor de Flandrien in ons" Verder dan de Kassei van het Etbos. Via het Vliegplein gaan we de bossen in: het wulgenbos, den baggart en De Zwarte heide om zo terug naar de Polken af te zakken.
Post Reply