X0
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
janpietjoris
- Mountainbiker
is er een verschil in werking tussen x9 en x0 triggers?
ik heb nu x9 en het verzetten gebeurt met de duim (zowel op als neerschakelen). Ik vind dat niet zo handig, bij het opschakelen krijg ik mijn duim daar moeilijk bij ... te grote handen? trigger niet goed geplaatst op stuur?
met mijn oud systeem op vorige fiets was dat neerschakelen met duim en opschakelen met wijsvinger. Vond ik handiger. (shimano)
Ik veronderstel dat upgraden naar x0 geen zoden aan de dijk zet? op de site van sram ziet het er hetzelfde systeem uit?
??
ik heb nu x9 en het verzetten gebeurt met de duim (zowel op als neerschakelen). Ik vind dat niet zo handig, bij het opschakelen krijg ik mijn duim daar moeilijk bij ... te grote handen? trigger niet goed geplaatst op stuur?
met mijn oud systeem op vorige fiets was dat neerschakelen met duim en opschakelen met wijsvinger. Vond ik handiger. (shimano)
Ik veronderstel dat upgraden naar x0 geen zoden aan de dijk zet? op de site van sram ziet het er hetzelfde systeem uit?
??
- SD2E
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005
Shimano kun je de kleinste hendel duwen met duim of trekken met wijsvinger. En bij X0 enkel duwen dus met duim.Ruben S. wrote:Inderdaad, bij shimano is het vroeger altijd duim/wijsvinger geweest.El Baelos wrote:Haha, dat meen je niet.
Lijkt me zo logisch, met duim en wijsvinger.
Zal het eens anders proberen, wij weet gaat er een wereld voor me open...