schijfremmen piepen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Dat ze nog piepen netna het kuisen is normaal maar na even inrijden zou het over moeten zijn. Als ze blijven piepen moet er inderdaad ergens olie opgekomen zijn. Het meest doeltreffende is dan opnieuw beginnen ... remmen ontvetten, blokjes opschuren en inremmen.
- supermotard
- Mountainbiker
Post by supermotard »
dit is normaal , disc brakes gaan piepen als ze nat zijn maar dit gaat normaal over als ze weer droog worden . Indien dit blijft piepen dan is er idd iets mis ( eventueel versleten ) en kan je ze best eens demonteren .Jeroenne wrote:maar het juist gebeurd achter dat ik mijn fiets gewassen heb...
(en dit zijn de remmen: Hayes Stroker Ryde hydr. Discbrake, ze staan op een Cube Acid)
- MaC'Red
- Mountainbiker
Ik heb vorige week nieuwe blokken gestoken voor- en achteraan, de eerste rit ( de regiotour 128 km ) geen probleem maar sinds zondag piepen die ontzettend elke keer ik rem, het is een goeie claxon
maar daar blijft het ook bij. De remkracht is wel nog goed, ze bijten nog steeds.
Ik heb de schijven en blokken reeds ontvet en het leek wat beter maar na 15 km was het terug hetzelfde.
Iemand een idee wat ik nog kan doen ??
MaC'Red
Ik heb de schijven en blokken reeds ontvet en het leek wat beter maar na 15 km was het terug hetzelfde.
Iemand een idee wat ik nog kan doen ??
MaC'Red