Fietsbril met aangepaste glazen

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
SPW
Mountainbiker

Fietsbril met aangepaste glazen

Post by SPW »

Ik zit met het volgende probeem; Kan mijn lenzen niet meer verdragen omdat mijn ogen te droog geworden zijn. Nu ben ik dus bijna zo blind als een mol! Weten jullie of er speciale brillen bestaan voor het mtb, kan ik eventueel glazen laten maken voor de bril waar ik nu mee rijd?
Ben sowieso van plan om eens bij mijn opticien langs te gaan, maar wou toch al een beetje raad/advies.

Merci alvast!
Last edited by SPW on Sun 13 Dec 2009 21:29, edited 1 time in total.
zefii
Mountainbiker

Re: Fietsbril met aangepast glazen

Post by zefii »

SPW wrote:Ik zit met het volgende probeem; Kan mijn lenzen niet meer verdragen omdat mijn ogen te droog geworden zijn. Nu ben ik dus bijna zo blind als een mol! Weten jullie of er speciale brillen bestaan voor het mtb, kan ik eventueel glazen laten maken voor de bril waar ik nu mee rijd?
Ben sowieso van plan om eens bij mijn opticien langs te gaan, maar wou toch al een beetje raad/advies.

Merci alvast!
mijn vriend is zeer slecht zien en is nu moeten stoppen maar normaal maken ze die speciaal
letsgetloose
Mountainbiker

Post by letsgetloose »

Ja dat heb je zeker ;-) http://www.bike2build.nl/product/details/number/EW0426 Die houdertjes neem je er dan uit, daarmee ga je naar de optieker en die maakt dan de glazen op maat die in die houder passen.
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Ik ga ervan uit dat je een stevige correctie hebt.

Er zit een beperking op de correctie voor fietsbrillen, ze staan schuiner dan een gewone bril en dat heeft een invloed op de correctie en en vervorming.
Bij Adidas is dat -4.00, bij Rudy Project gaan ze verder, tot -5.50 op sommige modellen.
Ga er niet over, wat je opticien ook beweert.
Danielke1001
Mountainbiker

Post by Danielke1001 »

rubber-12 wrote:Ik ga ervan uit dat je een stevige correctie hebt.

Er zit een beperking op de correctie voor fietsbrillen, ze staan schuiner dan een gewone bril en dat heeft een invloed op de correctie en en vervorming.
Bij Adidas is dat -4.00, bij Rudy Project gaan ze verder, tot -5.50 op sommige modellen.
Ga er niet over, wat je opticien ook beweert.
Dat is niet erg veel.
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Re: Fietsbril met aangepaste glazen

Post by Dirty Daddy »

SPW wrote:Ik zit met het volgende probeem; Kan mijn lenzen niet meer verdragen omdat mijn ogen te droog geworden zijn. Nu ben ik dus bijna zo blind als een mol! Weten jullie of er speciale brillen bestaan voor het mtb, kan ik eventueel glazen laten maken voor de bril waar ik nu mee rijd?

Merci alvast!

Onze clubmaat "Ivanhoe el biker loco" rijdt met een aangepaste bril...stuur hem een pb om een beetje info te winnen...
scaler60
Mountainbiker

Post by scaler60 »

ik rijd met zo'n model van bbb met zon klein brilletje
achter de glazen ben daar heel tevreden over =D> maar als het
echt een modderparcour is rijd ik zonder bril meer afkuisen
dan rijden heb het ook eens geprobeerd met lenzen maar als je
wat modder in je ogen krijgt ist gedaan met de leute #-o
loudy condor
Mountainbiker

Post by loudy condor »

hey, ik ben ook een brildrager, maar los dit op door lenzen te dragen als ik ga sporten. Maar ik ben nu wel over laatst gaan kijken naar oplossingen. Bij peral hebben ze een montuur (sport) die perfect mogelijk is en waar je in de zomer overzet stukken (tegen de zon) kunt opzetten. Iemand die met mij gaat rijden heeft zo eentje en is hier zeer tevreden over richtprijs ongeveer 180 euro (met glazen). Bij brilcenter in genk heb ik ook zonnebrillen gezien waar ze een brilletje in klikken achter de montuur kost idd wat minder maar denk ook dat het niet zo goed is. Dus ik denk mogelijkheden genoeg anders moet je eens bij jouw opticien gaan. grtz
samba
Mountainbiker

Post by samba »

rij zelf met een Adidas Evil eye met zo'n klipke in. Heb er van die oranje glazen insteken en ben daar zeer content van. Heb er ook donkere glazen voor in de zomer bij. Grote voordeel is dat je geen tranende ogen meer hebt in een snelle afdaling, hetgeen ik met men gewone bril wel heb, zeker bij dit koud weer.
Tip als je een koopt met een klipke: zorg dat je wimpers de glazen niet raken als de klip erin zit want dat is verschrikkelijk irritant.
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

Ik heb ook een Adidas. De Gazelle L met insert en glazen op sterkte. Ik gebruik deze al een paar jaar en de kwaliteit is top. Nog geen problemen gehad en gebruik ook de oranje glazen in de winter en bij zon de bruine.
Post Reply