Zo 13/12/2009 Tervuren
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
De buren hebben er een mooie tt van gemaakt, weliswaar naar mijn mening een beetje zwakker dan vorig jaar. Maar dat wilt natuurlijk ni zeggen dat het nen topper blijft!
Ik zou toch nog ff het volgende hier willen aanhalen. Beste mtb'ers, we rijden met e pak mensen op tt's. Blijf aub respect hebben voor iedereen, er zijn er altijd die minder rijden. Maar denk toch 2x na voor dat ge iemand voorbij steekt op een boertige wijze zodat diegene voor u de kant in duikt. Stond daarstraks ene stil op een beklimming, dan denkt em van ja kzal mo is terug vertrekken. Begint diene gelijk ne zot naar boven te vliegen en iedereen in gevaar te brengen.
shame shame shame on you!!!!
Gaat dan marathons rijden ofzo. Ik steek ook mensen voorbij maar wacht steeds tot ik er de kans toe krijg of laat iets weten aan de voorligger. En soms steek ik die mensen wel 10x voorbij, ah ja moet steeds wachten op de rest.
haha 
-
Nifty
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120
Vandaag de 47km gereden.
Zeer leuk parcours met enkele steile klimmetjes en afdalingen.
Het was overal goed bereidbaar.
Op het einde kon zo'n hamburger ook wel smaken.
Eén minpuntje. Er was maar 1 bevoorrading op de lange afstand?? Of zijn we die voorbijgereden zonder op te merken?
Reeds na 13 km kregen we de eerste bevoorrading maar daarna kwam er niets meer, en dat zou wel zeer welkom geweest zijn.
Zeer leuk parcours met enkele steile klimmetjes en afdalingen.
Het was overal goed bereidbaar.
Op het einde kon zo'n hamburger ook wel smaken.
Eén minpuntje. Er was maar 1 bevoorrading op de lange afstand?? Of zijn we die voorbijgereden zonder op te merken?
Reeds na 13 km kregen we de eerste bevoorrading maar daarna kwam er niets meer, en dat zou wel zeer welkom geweest zijn.
- Schijfrem
- Mountainbiker
Ook geweest, het was een heel mooie tocht en het moddergehalte waar ik wat voor vreesde viel al bij al nog mee. Prima organisatie en ik had op het einde 48,3km op de teller. Ik ben helaas maar 1 bevoorrading tegengekomen rond km 14 in het centrum van Huldenberg. Was er een 2de?
Soit, het was dik OK, proficiat mannen van Voervallei Vossem, heb weer een prachtige mtb-zondag gehad (het was geleden van 31 okt).

Soit, het was dik OK, proficiat mannen van Voervallei Vossem, heb weer een prachtige mtb-zondag gehad (het was geleden van 31 okt).
- Z.
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets
47km gedaan. Mezelf prima geamuseerd op dit tochtje. De voervallei biedt zoals altijd van alles wat: kasseistroken, hollewegen, bosklimmetjes, vettige afdalingen, etc. Geen seconde verveeld.
Dat er maar 1 bevoorrading voorzien was, stoorde me niet. Wel dat ze al na 13 km. stond. Maar daar gaan we niet over klagen, want de rest van de organisatie was prima (seingevers op alle cruciale punten, bewaakte fietsenstalling, etc.).
Volgende keer weer. En als 't zo droog ligt, mogen er van mijn part nog 10 km bij gedaan worden
.
Dat er maar 1 bevoorrading voorzien was, stoorde me niet. Wel dat ze al na 13 km. stond. Maar daar gaan we niet over klagen, want de rest van de organisatie was prima (seingevers op alle cruciale punten, bewaakte fietsenstalling, etc.).
Volgende keer weer. En als 't zo droog ligt, mogen er van mijn part nog 10 km bij gedaan worden
-
fietsertjeAnn
- Mountainbiker
Post by fietsertjeAnn »
Ook terug thuis van de lange afstand in Tervuren. Heeeel laat vertrokken zodat we nergens die drukte hebben gehad. Prachtig parcours met pittige klimmetjes en leuke afdalingen. Bepijling héééél goed. Enkele seingevers
Dat er maar 1 bevoorrading was, heb ik ter plaatse gehoord. Niet echt een groot probleem maar inderdaad enorm slecht gekozen qua afstand. Een fietscompagnon uit de streek reed met ons mee en kon ons nog een 2de bevoorrading bij hem thuis aanbieden waarvoor dank
Bijna 1800 inschrijvingen verdienen die mannen zeker en vast.
Tot volgend jaar !!!
Dat er maar 1 bevoorrading was, heb ik ter plaatse gehoord. Niet echt een groot probleem maar inderdaad enorm slecht gekozen qua afstand. Een fietscompagnon uit de streek reed met ons mee en kon ons nog een 2de bevoorrading bij hem thuis aanbieden waarvoor dank
Bijna 1800 inschrijvingen verdienen die mannen zeker en vast.
Tot volgend jaar !!!
- Trekkie 800
- Mountainbiker
- Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9
Post by Trekkie 800 »
Ik vond het ook een leuk tochtje, soms toch wel een beetje teveel asvalt. Er was wel zeer veel volk op de baan met de nodige files tot gevolg maarja, dat moet je er maar bij nemen als je net om 9u op het zadel zit. Kwou onderwegen ook iemand voorbij gaan. 't werd daar ineens heel smal. Zwaar geremd, niet gehinderd (hoop ik) netjes achter blijven hangen en op den duur liet hij me voorbij komen. Waarop ik zeer vriendelijk "bedankt" heb gezegd. Een klein voorbeeldje hoe voor sommigen de zondagmorgen nog aangenamer kan gemaakt worden.