Zo 13/12/2009 Beerse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Veilig
Mountainbiker

Post by Veilig »

Was deze morgen iets voor 8 al aan de inschrijving, was nog iets te donker om al te vertrekken eerst maar een koffie gedronken om kwart na acht te vertrekken en was toen nog echt volledig licht. Schoon toerke, snel goed berijdbaar, bekende stukken, zoals gisteren in Mol vandaag ook veel Bloso toer. Bevoorrading was ok. Wel veel personen met cyclofiets. Alleen heb ik een dubbel gevoel bij het laatste stukje in St Jozef, is een heel mooi stukje op en af, keren en draaien, maar had het gevoel dat ze beetje hebben overdreven met keren en draaien op een paar vierkante meters. Ze hadden wel overal lint gespannen maar met momenten wist je niet meer waar naartoe, overal zag je wel volk rijden, bochten liepen niet met het normale parkoers mee. Was een beetje chaos en ik vond zelfs beetje gevaarlijk. Ik wil met deze opmerking niet de volledige tocht de grond in boren, bekijk dit als een opbouwende kritiek. Al bij al goed geamuseerd, en zeker volgend jaar terug van de partij.
drikkie
Mountainbiker

Post by drikkie »

deze morgen om 7:45 (donker) vertrokken in Overbroek om een uurtje later te kunnen starten in Beerse. Mooi parcours waar vlot kon gereden worden wat wel eens iets anders was dan vorige weken. Stukken Bloso maakt mij ni uit: als de leuke stukken nu net op die route blijken te liggen? En het cross terrein in sint jozef was ook best leuk voor een beginner als ik. Is dit trouwens vrij toegangkelijk? of privé terrein? Al bij al een leuke toer. Met 80 Km op de teller in ieder geval moe maar voldaan! tot volgende keer daar in Beerse =D> =D> =D>
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

drikkie wrote:En het cross terrein in sint jozef was ook best leuk voor een beginner als ik. Is dit trouwens vrij toegangkelijk? of privé terrein?>
Voorlopig is dat nog vrij toegankelijk,de kids uit de buurt maker er met hun Bmxs-kes gretig gebruik van.
En regelmatig moet ik ze er wel eens op wijzen dat ze er geen stort van maken anders zou het wel eens verboden terrein kunnen worden,
maar wat denken die dan...Juist ja,ouwe zagevent.
Veilig wrote:Was een beetje chaos en ik vond zelfs beetje gevaarlijk.
Ja en dat strookt niet met uwe nickname hé.
devil biker wrote:kers op de taart het mavic terein denk met dat draaien keren,kuitenbijters op en af .
.
Dat mavic terrein devil,bedoel je daar de kievitsheide mee in St-Jozef?

Ben hier ook komen bollen en heb me goed geamuseerd.
Lekker snel en op enkele plaatsen had ik toch het gevoel dat er ene aan m'n zadel aan't trekken was.

Hopelijk begint vanaf nu het winterweer want dit is toch zoveel plezanter dan de vorige weken.
gbike
Mountainbiker

Post by gbike »

Mooie tocht, goed droog. Goede bevoorrading. Op het laatst in Beerse centrum padje tussen de huizen met 2 metalen hekjes: daar knal tegenaan en erover (door in het wiel te hangen niet duidelijk gezien). Resultaat: serieuze bult op m'n scheenbeen, en een knie die licht pijnlijk is.
NERMAL
Mountainbiker

Post by NERMAL »

devil biker wrote:vandaag de tocht gereden, moet zeggen dat het een leuk parcour was met kers op de taart het mavic terein denk met dat draaien keren,kuitenbijters op en af .
het was in het begin wel frisjes :lol:
ben 1 keer over kop gegaan door in een putje te blijven sten door een voorbijganger die er langs de verkeerde kant en op de verkeerde plek voorbij kwam :(
verder goe gas kunnen geven met resultaat een 20 a 21 km/u gemiddeld (dus het lag er snel bij).
Klopt het dat ik u gewien heb in een nieuwe out fit en met een nieuwe velo
NERMAL
Mountainbiker

Post by NERMAL »

Schoon Tourke en idd. de kers op de taart was het terrein in St. Jozef, soms toch wat bochtjes te kort willen en moeten nemen dus bong patat stil en te voet.

de bevoorrading heb ik mij voorbij laten gaan vanwege te druk en dit al tegen kwart na negen.

Over gemiddeldes spreek ik me ni uit, ik heb goe gebold, na twee weken rollen, en das voor mij het belangrijkste 8) 8)
Jakkie
Mountainbiker

Post by Jakkie »

Proper gewassen en gestreken...nu nog even de tijd om de track info in het logboek te zetten (http://mtblogboek.wordpress.com/).
Het was een heerlijk weertje vanmorgen om 9h, bij de start.
De trip draaide al snel af naar onverharde weg en het was genieten van de eerste tot de laatste Km. Het croske in Rijkevorsel is even diep gaan, zo diep dat ik tegen het einde van dit stuk toch naar de max pols ging.

Enfin, en fijne middag verder en tot volgende week/keer.
http://www.herrygers.be
NERMAL
Mountainbiker

Post by NERMAL »

:wink: :wink: Oh Ja waar kunnen we de foto´s verwachten ??
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

NERMAL wrote:
devil biker wrote:vandaag de tocht gereden, moet zeggen dat het een leuk parcour was met kers op de taart het mavic terein denk met dat draaien keren,kuitenbijters op en af .
het was in het begin wel frisjes :lol:
ben 1 keer over kop gegaan door in een putje te blijven steken door een voorbijganger die er langs de verkeerde kant en op de verkeerde plek voorbij kwam :(
verder goe gas kunnen geven met resultaat een 20 a 21 km/u gemiddeld (dus het lag er snel bij).
Klopt het dat ik u gewien heb in een nieuwe out fit en met een nieuwe velo
nieuwe outfit van mijn club wel, de mtb heb ik al vanaf in het begin
Last edited by devil biker on Sun 13 Dec 2009 14:44, edited 1 time in total.
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

NERMAL wrote: soms toch wat bochtjes te kort willen en moeten nemen dus bong patat stil en te voet.
ik heb goe gebold, na twee weken rollen
Ja NERMAL,op de rollen oefen je geen techniek hé.Normaal moet je hier toch nergens voet aan de grond zetten.(maar ja 't is mijnen achtertuin dus ik kom hier vaak) :lol:
Post Reply