Montage fietscomputer op stuurpen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Dzjowie
Mountainbiker

Montage fietscomputer op stuurpen

Post by Dzjowie »

Weet er iemand of er fietscomputers bestaan voor montage op de stuurpen, of of er adapterstukken in de handel te verkrijgen zijn waarmee de bestaande fietscomputers (ik heb een sigma en een cateye) op de stuurpen kunnen worden gemonteerd?

Bedoeling is dan natuurlijk wel dat de fietscomputer in de leesrichting staat, aan schuin monteren had ik zelf ook kunnen denken (kwestie van de slimmeriken te snel af te zijn :D)...

Iemand dus ideetjes?
Brainjumper
Mountainbiker

Post by Brainjumper »

Specialized heeft fietscomputers die zowel op het stuur als op de stem kunnen gemonteerd worden. Voor montage op de stem moet ge wel een speciale houder vragen. Deze wordt gemonteerd tussen het afdekplaatje met schroef voor de ster in uw stuurbuis en het bovenste montagegat van uw stem. De computer zelf ligt dan boven uw stuurpen en kan schuin naar boven gekanteld worden voor een beter afleeszicht. In mijn ogen is dit alleszins de beste en meest beschermde plaats voor een fietscomputerke. Ik rij er nu al een 2-tal jaar mee en heb hem nog nooit kwijtgespeeld (losgekomen of afgebroken) noch beschadigd; hetgeen met mijn vorige op het stuur toch nog al eens durfde voorvallen.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

d'Er is hier iemand die zoiets gefikst heeft. Staat mogelijk een foto van bij "Foto's van de bike". Meer weet ik ook niet.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Bij een cyclomaster kan je het plaatje waarop de computer staat 90°
draaien en terug vastklikken zodat deze ook op je stuurpen past.
In mijn geval staat hij daar ook.Kan je bij geen van je computers de
bodemplaat demonteren en draaien? Als je wil stuur ik je een fotootje... :roll: :wink:
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Bij sigma sport is het ook mogelijk.
Image

Dzjowie, kunt ge trouwens al enige nuttige ervaringen melden over uw conti twisters?
Guest

Post by Guest »

De stuurhouder van de HAC4 vanaf model 2003 is ook zowel op het stuur als op de stuurpen monteerbaar.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Ok boys, thx voor de antwoorden. Vooral dat spul van Sigma ziet er uiteraard interessant uit, dan moet ik niet van computertje wisselen. Is dat zomaar in de handel te verkrijgen voor elk model?

@ eekhoorn: bandenkeuze is nogal heel persoonlijk, maar ik durf zeggen dat die twisters zowat mijn favoriete bandjes zijn geworden... Ik rij nu wel maar met de goedkoopste (draad)versie, maar de rolweerstand is echt gering, terwijl de grip (zeker in de bochten, door die zijnoppen) toch nog altijd meer dan voldoende is, uiteraard op de wat drogere omlopen dan. Een aanrader, wat mij betreft...
Guest

Post by Guest »

Alle ( of toch de betere) modellen van Sigma vanaf dit jaar zijn zo monteerbaar. Dat komt omdat je de teller niet meer in de mount schuift maar draait en (vast)klikt. Je kan hem dus draaien zoals je wil.
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

Dzjowie wrote:Ok boys, thx voor de antwoorden. Vooral dat spul van Sigma ziet er uiteraard interessant uit, dan moet ik niet van computertje wisselen. Is dat zomaar in de handel te verkrijgen voor elk model?

@ eekhoorn: bandenkeuze is nogal heel persoonlijk, maar ik durf zeggen dat die twisters zowat mijn favoriete bandjes zijn geworden... Ik rij nu wel maar met de goedkoopste (draad)versie, maar de rolweerstand is echt gering, terwijl de grip (zeker in de bochten, door die zijnoppen) toch nog altijd meer dan voldoende is, uiteraard op de wat drogere omlopen dan. Een aanrader, wat mij betreft...
Zelf had ik op mijn vorige fiets Continental "Double Fighter". Destijds was de prijs 12,50 € /stuk, dus ook niet echt een dure band. Maar inderdaad, ze hadden een lage rolweerstand. Ook slijten ze redelijk snel, vooral de achterband.
Krulle008
Mountainbiker

Post by Krulle008 »

Anonymous wrote:Alle ( of toch de betere) modellen van Sigma vanaf dit jaar zijn zo monteerbaar. Dat komt omdat je de teller niet meer in de mount schuift maar draait en (vast)klikt. Je kan hem dus draaien zoals je wil.
Ik dacht het niet :p

Ik heb me er net eentje aageschaft een sigma! en je moet enkel de onderkant losvijzen en dan draaien
en dan staat hij mooi om op de stuurpen vast te maken ;)

greetz

btw ik d8 zelfs dat elke sigma dat kon ( toch de nieuwe modellen)
Post Reply