Za 12/12/2009 Moen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
de wes
Mountainbiker

Post by de wes »

Hoi hoi :bounce: :bounce: :bounce:

Steenbakkers BEDANKT =D> =D> =D>
Dit was de eerste maal dat ik deze reed en het was dik in orde.
Overal goed berijdbaar, zeer goede bepijling, goede bevoorradingen =D> =D> =D>
Jammer van de technische probs bij de watermaatschappij. MAar daar kunnen jullie natuurlijk niets aan doen. Er waren wel slangen genoeg heb ik gezien.
Steenbakkers, deze Grysperre heeft zich goed geamuseerd en bij leven en welzijn, tot de volgende.

greetz
wes
kluisken
Mountainbiker

Post by kluisken »

Dit was voor mij de plaats waar ik zoveel jaren geleden mijn eerste tt. reed. Dus mag deze beslist niet ontbreken op het lijstje (dat dit jaar wel vrij klein is :oops: ). Idd. schitterende tocht, zeker mede het weer en het parcour dat er perfect berijdbaar bijlag. Met eigenlijk voor elk wat wils. Iedereen kwam hier aan zijn trekken: zowel klimmers, technische bikers, degenen die van een beetje snelheid houden.... Aan variatie zeker geen tekort. Proficiat mannen, en vrouwen niet te vergeten. Jullie hebben er opnieuw een waardig tt'tje van gemaakt. Tot de volgende =D> :bounce: :bounce:

Ik moet wel zeggen dat ik redelijk zacht was tegen dat ik Kluisbergen opnieuw binnenreed. #-o
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Dit is idd. een klasssieker, met altijd een gevarieerd parcours, maar met deze keer zeer goed weer :bounce: Al was de wind niet te onderschatten !
De grote toer gereden, net na crossparcours plat, maar met de goede hulp van mijn compagnon 'Bierie' niet al te veel tijd verloren.
Even voor 13u afgeklokt, en met de zon als metgezel nog ne keer de kleine toer gereden. Moet zeggen dak blij was dak toegeraakt ben, al lag het parcours in de namiddag er stukken beter bij. Dank ook dat ik een 10tal km mocht 'wieltjeszuigen' bij 2 vriendelijke bikers ...
Lekkere soep op 1ste bv, druk bij afspuit zeer goed, alleen de douchkes waren eerder aan de frisse kant, net te doen, zo waren we ineens verFRISd.
Boke en leffe gesmaakt, tot naoste jaore !!
trekske8500
Mountainbiker

Moen 12/12/2009 - 47 km

Post by trekske8500 »

De organisatie is matuur geworden!
Het besef dat de meesten niet beschikken over een 'Sven Nys'-budget wat fietsonderdelen betreft, was aanwezig: geen zware modderstroken.
Alle stroken - ook de off-road-stukken waar de keuze werd gelaten road/off-road - waren berijdbaar.
De parcoursbouwer(s) en de andere Steenbakkers hebben hun organisatietalent ten volle ontplooid!
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Deze keer met de auto naar de startplaats gereden en de 47 gereden.
Toch een pittig ritje in steenbakkerland (die ik voor de eerste maal reed) vooral die wind in de terug reis. Goed berijdbaar, bepijling goed, bikewas was ook ok en niet te druk (rond 13u). Ik von het wel jammer dat die boomstam in de weg lag in de afdaling van bellegembos, anders leuke rit en prima organisatie
=D> =D> =D> =D> =D> =D>

Tot volgend jaar
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

een afgewerkte organisatie zoals ieder jaar, thanks.... :roll:
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Dit weekend, samen met Ivan, ook geopteerd voor de klassieker in Moen. Een tocht die ik sedert mijn mountainbikestart ieder jaar op het programma zet. Dit jaar konden we eindelijk genieten van ideale weersomstandigheden. Zo kreeg het parcours ten volle de glans die het verdient. Door de afwisseling (hellingen, berijdbare modderstroken, veldwegels, enkele bospassages, mooie vergezichten,...) was het echt genieten. =D> =D> =D> Het valt me wel op dat er ieder jaar ergens een "tegelpaadje" bijkomt. De steenbakkers zorgden opnieuw voor een vlekkeloze organisatie waarvoor dank. =D> =D> =D> Hij staat reeds genoteerd voor volgend jaar.
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

Ideale weersomstandigeheden deze morgen. Niet te koud, een fris briesje, en vooral: eens geen regen op ons dak gekregen? Overal vlot doorgekomen, af en toe wel eens achterom gekeken wegens gevoel dat er iemand aan mijn fiets hing #-o
Bij één van die technische bospassages met mijn schouder efkens een flink uit de kluiten gewassen boom gekust. Boom staat nog recht :P
Nu weet ik plots ook weer van wat ze stenen bakken bij de steenbakkers: van KLEI !!! Thuis serieus nog goed mogen spuiten op die ondertussen opgedroogde klei.
Voor de rest prima organisatie, bevoorradingen, ... hier komen we zeker nog terug =D> =D>
Eén opmerking naar de organisatoren (en niet enkel van deze rit hoor): voor mensen die niet van de streek zijn, is het soms ook eens leuk te weten door welke bosjes, op welke hellingen, ... we hossen. Naambordjes plaatsen misschien? Dit is absoluut geen kritiek hoor maar ik (en nog andere bikers) vragen zich soms meermaals af "waar rijden we nu door of op?"
fredericdavid
Mountainbiker

Post by fredericdavid »

Na het weekendwerk samen met Missie om 13u afgezakt naar Moen, waar de claxonneur van gisteren me meteen opmerkte (sharp eye ;) ) en gestart voor de 47km.

Meteen gezien dat we overal wel vrij goed door zouden kunnen rijden. De grootste drukte was ook al achter de rug, dus konden we de snelheid wat hoog houden vandaag. Het parcours in Moen kennende gekozen voor de crossfiets (crossparcours, Bellegem bos, kerkpaadjes,...)

Op de traditionele (maar nooit vervelende) aanloop richting Sint-Denijs / Kooigem reden we van groepje naar groepje en kregen zo een leuke sliert achter onze rug. Tot m'n spijt (en hoogstwaarschijnlijk ook die van de organisatie) kon de heerlijke afdaling van Kooigembos (?) niet worden genomen, maar het gravé-alternatief was meer dan ok!

Richting eerste bevoorrading serieus gas gegeven op dat klimmetje dat precies maar blééf duren. De bevoorrading was dus meer dan welkom!

Met een volle maag richting eerste beklimming van Bellegembos, de 27 kwam goed van pas daar! In de afzink van het bos (voor het 2e jaar op rij) een schuiver gemaakt, maar gelukkig stond de fotograaf wat verder :P . De omgevallen boom was jammer, maar niet onoverkomelijk.

Nadien ietwat op m'n honger blijven zitten, mede door het schrappen van die leuke technische afdaling, waar ze nu een paadje aan het leggen waren (nog één...) Op dat stuk veel road voorgeschoteld gekregen, maar dat zou nog mooi gecompenseerd worden rond Sint-Denijs en Zwevegem Knokke in een later stadium. Het crossparcours lag er al serieus "zompig" bij, je werd echt bijna in de grond gezogen. Op de tweede bevoorrading de nodige provianden opgedaan om de Boereleute te bedwingen. Volle gaas het laatste stuk gereden, maar nadien even moeten bekomen (de vaart moest nog komen ;) )

Door de opstoppingen aan het kleine technische stukje niet bovengeraakt, maar me nadien wel nog eens kunnen uitleven langs de vaart, om moe, maar voldaan aan den Tap uit te komen en een stutje en nen hjeten ond met een colaatje binnen te werken.

Voor de statistieken:
Afst: 47,6km
#HM: 451
Gem snelheid: 21,6km/h

Alles was lekker berijdbaar, op een parcours dat door de jaren heen nog steeds niet gaat vervelen door de vele hoogtemeters en de heerlijke mix van mountainbike uitdagingen [-o<
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Deze morgen de tocht gereden met Uncle sam en Cowboy.
De conditie staat lager dan de temperaturen maar dat heeft me niet belet om te genieten.
Een mooie gevarieerde tocht met pittige stukken.
Ik blijf ervan genieten.
Dit jaar was het weer schitterend en de ondergrond goed lopend.
Bedankt steenbakkers =D>
Post Reply