THEUX

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Davodin
Mountainbiker

Post by Davodin »

http://www.dezottebende.be/de_zotte_ben ... -index.htm

Hier vind je ons verslag van Theux.

Was door de vele esdoorn een echte ramp.
bewegwijzering was wel goed.
SharkBite
Mountainbiker

Post by SharkBite »

Klopt het nog steeds dat de bepijling van de groene en de blauwe route wel in orde is en die van de rode route niet?
Want op minder recente posts valt regelmatig te lezen dat je zonder kaartje van de rode route gegarandeerd verloren rijdt.
Strobbel
Mountainbiker

Post by Strobbel »

Groene route heb ik perfect en dus probleemloos kunnen rijden, al stond er op de mountainbike kaart aangegeven dat dit een onderdeel van de blauwe route was, met name trip 7 met een afstand van 18km.
Groen pijltje makkelijk terug te vinden op de parking aan het kasteel, als je daar terug naar beneden rijdt via de asfaltbaan zie je automatisch op de middenstrook een rode en groene pijl.
Ook beneden net over de spoorweg kan je onmiddellijk de drie routes aanvatten. Net voorbij de parking aan de linkerkant kan je daar rechts omhoog naar het kasteel, en daar staan alle drie de pijlen, al is dat voor het begin van de rit wel al direct een redelijke klim over een afstand van 1500 meter naar het kasteel, maar zeker tof om rijden.
Dan is het enkel in Polleur voorbij de brug van de E42 nog even bij de pinken te zijn om daar op het bruggetje de groen geschilderde pijl op tijd te zien, voor de rest is de groene route perfect aangeduid.
Voorts zeer mooie streek om te biken maar zeker en vast een paar reserve binnenbanden of het nodige plakmateriaal voorzien want die vuurdoorn is niet echt vriendelijk voor onze rubbere luchtkamers.
Groene route is trouwens de enige die ik zonder lek te rijden volledig heb kunnen afwerken.
Rode route heb ik een paar stukken van gereden en die waren alvast redelijk goed aangeduid.
Blauwe route ook voor een groot deel verkend maar is iets complexer omwille van verschillende lussen die je daarop blijkbaar kan maken, en hierop ben ik ook het meest plat gereden, maar denk dat de hagen nog niet zo heel lang gemaaid waren waardoor er zeer veel takken met doornen op de weg lagen, .....en dat is best wel wat jamer voor deze bijzonder mooie mountainbike regio.
SharkBite
Mountainbiker

Post by SharkBite »

Dus met andere woorden ik mag er mij aan wagen om de rode route te rijden zonder kaart :)
Ben een 3-tal weken geleden de blauwe route gaan rijden en die was PERFECT bepijld, geen enkel pijltje ontbrak. We waren met 2 en we hebben allebei geen enkele keer lek gereden.
Wat wij dus niet snappen is dat iedereen hier zo last heeft van lekrijden door die vuurdoorn/esdoorn of hoe dat struikske ook mag heten :-)
We reden nochthans gewoon op nobby nics, zowel voor als achter.
Strobbel
Mountainbiker

Post by Strobbel »

Zal wellicht veel te maken hebben gehad dat lekrijden in mijn geval doordat de meeste van die hagen naar mijn mening nog niet zo heel lang geleden geschoren waren waardoor er redelijk wat van die kleine takjes voorzien van doornen op de paden achter zijn gebleven.
Hadden zelfs op een bepaald moment 2 van die takjes aan één van onze banden vasthangen, die bij het verwijderen daarvan het vervelende sissende geluid maakten, wil dit zeker niet dramatiseren maar indien je daar wil gaan rijden nu, zou ik toch wat extra kleefmateriaal meenemen.
De rode route is volgens mij redelijk goed bepijld, toch dat deel dat ik heb gereden, en als je doorheen die blauwe probleemloos bent geraakt zie ik zeker geen probleem voor die rode te rijden zonder kaart.
Heb zelfs de indruk dat de kaart die je daar kan kopen voor meer verwarring zorgt als wat anders, want blijkt dat de rode route in feite op de kaart staat aangeduid als trip 9 met blauwe pijl, goed voor 57km met 3 rode hartjes wat er op wil wijzen dat dit een vrij moeilijke en zware rit is.
Ik denk dus wel dat het moet te doen zijn om zonder kaart de rode trip te doen.
Indien je een kaart zou willen aanschaffen tijdens het weekend kan je beter even naar Spa rijden want de Toeristische dienst in Theux is tijdens het weekend blijkbaar gesloten.
Ik wens je alvast een zorgeloze en zeer aangename trip.
Last edited by Strobbel on Mon 16 Nov 2009 00:24, edited 1 time in total.
fast_bunny
Mountainbiker

Post by fast_bunny »

SharkBite wrote: We reden nochthans gewoon op nobby nics, zowel voor als achter.
Die nobby nics zijn niet gewoon , die zijn perfect voor de ardennen, ik heb nu de DD noby nics ( steverige wand , iets zwaarder ). de racing ralph daarentegen , dat is niet echt een ardennenband, meer een snelle , platten veldwegband :-D
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

kan je de rode rijden in het jachtseizoen?
of ist jachtseizoen mss al voorbij?
Strobbel
Mountainbiker

Post by Strobbel »

Moet zeker terug te vinden op het net via zoekfunctie Jachtkalender, heb hier vlug al een link kunnen vinden, misschien raak je daar al wat verder door.
http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... b354caf7e3
keetoo
Mountainbiker

Post by keetoo »

zijn er onlangs nog mensen de blauwe route wezen rijden en ligt deze er momenteel goed te rijden bij (bepijling en na winterse nattigheid) ik wil er volgende week gaan rijden.

welke banden zijn aan te raden, voor NN en achter RaRa te doen ?

alvast bedankt voor de info
paflov
Mountainbiker

Post by paflov »

Hoi Keeto,

Denk dat het wel te doen is persoonlijk.
Ben er zelf al even nt meer geweest, maar is vrij veel gesteente en al bij al valt de modder daar nog eel goe mee op de blauwe vind ik!

Is toch al geregeld droog geweest laatste tijd, dus go for it zou ik zo zeggen!

Zou er zelf ook nog eens dringend nrtoe willen-moeten:-)

grtz
Post Reply