Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Spark27 wrote:
btw heeft al iemand deze geprobeerd ? http://www.ayup-lights.com/

Bij de laatste Nightride bij de forumburen waren er een paar gasten die deze lampekes op hunne helm hadden.
Gaven veel licht af en ze waren er heel tevreden van.
Ik weet alleen niet of je met de smalle behuizing van deze lampekes dezelfde mooie spreiding kan bekomen dan bvb met een Tesla4 of iets gelijkaardigs?
Sevenmountains
Mountainbiker

Post by Sevenmountains »

Als iemand interesse heeft, ik heb nog 2 lampensetjes liggen!

Deze liggen momenteel stof te happen dus zou liever zien dat iemand goed zichtbaar door het bos heen rijd en ik dan mijn wielsetje kan laten spaken!

Bij interesse eventjes een pb'tje sturen
theplayer
Mountainbiker

Post by theplayer »

Hij is binnen...mijn MagicShine!!! Zojuist bezorgd!
:lol: :lol:

Goed en keurig verpakt: doos met lamp en adaptorkabeltje, verlengkabeltje voor tussen accu en lamp, accu zelf, omwikkeld met canvasdoek waarop klittenband bevestigd is, 2 rubber riemen, een kleinere en een grotere en ten slotte de acculader met Amerikaanse stekker.
Die Amerikaans stekker is geen probleem want mijn wereldstekker voor op reis voldoet prima.

Het bevestigen van de lamp is een eitje: je klemt een rubber riem aan een haakje onder de lamp aan de ene kant, vervolgens haal je die onder je stuur door en trekt hem aan de andere kant omhoog om het andere haakje.

De accu werkt hetzelfde: je haalt een stuk van de canvasomwikkeling los, haalt die onder het stuur door, en zet hem weer vast met de klittenband.

Alleen: er zitten ook 2 haken aan het canvas. Ik heb geen idee waar die voor dienen...! Als iemand dat weet, dan hoor ik dat graag! (Ik wil best foto's plaatsen, maar ik weet die hoe ik die hier binnenkrijg!)

Dan blijkt dat de lamp ook al opgeladen is. Ik kan hem dus meteen uitproberen...in de donkere tuin dan maar: kabeltje van de lamp op de aansluiting van de accu en klaar!
Achter op de lamp zit een rubber drukknop. Die is voor 4 standen: 900 lumen, 500 lumen, 200 lumen en knipperen.

Wel een tip die in de beschrijving in de doos zit. Laat de accu nooit leeglopen!! Laad hem altijd tussentijds op! Volgens de beschrijving kun je hem tussen de 300 en 500 keer opladen.

Eerst de 900 lumen: WOOWW...!! Er is niets te veel beloofd!! Een enorme stoot licht en zeker meer en meer dan genoeg voor mijn racefiets 's ochtends naar het werk, op donkere stukken weg. Daar kan misschien alleen een heel goed Maglite lantaarn tegenop (maar die kun je niet op een fiets zetten). Dit is precies waar ik naar op zoek was!

De andere standen voldoen ook wel, maar geef mij die stoot licht maar...

Natuurlijk ben ik geen autoriteit op dit gebied met een hoop vergelijkingsmateriaal, maar een lamp als deze met zo enorm veel licht voor € 70 ....kom daar in Nederland maar eens voor...

Ik zit nu al te denken aan een tweede (reserve) exemplaar......je zou maar eens ongelukkig vallen en de lamp naar zijn grootje helpen...da's erger dan een buil en een schram....
:wink:
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

theplayer wrote:Hij is binnen...mijn MagicShine!!! Zojuist bezorgd!
:lol: :lol:

Goed en keurig verpakt: doos met lamp en adaptorkabeltje, verlengkabeltje voor tussen accu en lamp, accu zelf, omwikkeld met canvasdoek waarop klittenband bevestigd is, 2 rubber riemen, een kleinere en een grotere en ten slotte de acculader met Amerikaanse stekker.
Die Amerikaans stekker is geen probleem want mijn wereldstekker voor op reis voldoet prima.

Het bevestigen van de lamp is een eitje: je klemt een rubber riem aan een haakje onder de lamp aan de ene kant, vervolgens haal je die onder je stuur door en trekt hem aan de andere kant omhoog om het andere haakje.

De accu werkt hetzelfde: je haalt een stuk van de canvasomwikkeling los, haalt die onder het stuur door, en zet hem weer vast met de klittenband.

Alleen: er zitten ook 2 haken aan het canvas. Ik heb geen idee waar die voor dienen...! Als iemand dat weet, dan hoor ik dat graag! (Ik wil best foto's plaatsen, maar ik weet die hoe ik die hier binnenkrijg!)

Dan blijkt dat de lamp ook al opgeladen is. Ik kan hem dus meteen uitproberen...in de donkere tuin dan maar: kabeltje van de lamp op de aansluiting van de accu en klaar!
Achter op de lamp zit een rubber drukknop. Die is voor 4 standen: 900 lumen, 500 lumen, 200 lumen en knipperen.

Wel een tip die in de beschrijving in de doos zit. Laat de accu nooit leeglopen!! Laad hem altijd tussentijds op! Volgens de beschrijving kun je hem tussen de 300 en 500 keer opladen.

Eerst de 900 lumen: WOOWW...!! Er is niets te veel beloofd!! Een enorme stoot licht en zeker meer en meer dan genoeg voor mijn racefiets 's ochtends naar het werk, op donkere stukken weg. Daar kan misschien alleen een heel goed Maglite lantaarn tegenop (maar die kun je niet op een fiets zetten). Dit is precies waar ik naar op zoek was!

De andere standen voldoen ook wel, maar geef mij die stoot licht maar...

Natuurlijk ben ik geen autoriteit op dit gebied met een hoop vergelijkingsmateriaal, maar een lamp als deze met zo enorm veel licht voor € 70 ....kom daar in Nederland maar eens voor...

Ik zit nu al te denken aan een tweede (reserve) exemplaar......je zou maar eens ongelukkig vallen en de lamp naar zijn grootje helpen...da's erger dan een buil en een schram....
=D> =D> =D>
Ik wacht op mijn exemplaar vanuit Hong Kong, heb wel al een berichtje gehad "is being processed for departure from Hong" Kong as of 6-Dec-2009". Het heeft dus nip Sinterklaas zijn boot gemist.
Geoman is dus sneller geleverd :oops:
Om een idee te krijgen van wat je mag verwachten klikkerdeklik 8)
theplayer
Mountainbiker

Post by theplayer »

Om een idee te krijgen van wat je mag verwachten klikkerdeklik
Klopt helemaal van wat hij vertelt! Het licht is echter in het echt nog veel beter en een camera kan dat niet weergeven.
Met name de prijs voor de hoeveelheid licht van deze lamp is gewoon een musthave, wannahave...Terecht zegt hij: als hij binnen 7 maanden stuk gaat, dan koop je gewoon weer een nieuwe voor dit bedrag.......
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Vergeet de review niet ;) Normaal is DE vrij snel met leveringen (voor de psp sticks toch) Er zullen mss teveel fietsers een bestelling geplaatst hebben voor Sint :)
Bulls69 wrote: =D> =D> =D>
Ik wacht op mijn exemplaar vanuit Hong Kong, heb wel al een berichtje gehad "is being processed for departure from Hong" Kong as of 6-Dec-2009". Het heeft dus nip Sinterklaas zijn boot gemist.
Geoman is dus sneller geleverd :oops:
Om een idee te krijgen van wat je mag verwachten klikkerdeklik 8)
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

-JP- wrote:Vergeet de review niet ;) Normaal is DE vrij snel met leveringen (voor de psp sticks toch)
Ik ben nog altijd in blijde verwachting van een levering :-k ,vandaag nog eens gecheckt bij de Hong-Kong post en wat staat er bij de status "The item left Hong Kong for its destination on 14-Dec-2009"had eigenlijk toch gehoopt ze eind van deze week geleverd te krijgen zodat ze aanstaande vrijdag in Stabroek tijdens de nachtrit uitgebreid getest kon worden, hoop doet leven :wink:
Wordt vervolgd . . .
CaNNondAle BiKeR
Mountainbiker
Location: Cannondale F1000 LeFtY / Cannondale Team Scalpel '07 LeFtY (Broken!!) / Cannondale Scalpel '09 LeFtY

Post by CaNNondAle BiKeR »

Bulls69 wrote:Ik ben nog altijd in blijde verwachting van een levering :-k ,vandaag nog eens gecheckt bij de Hong-Kong post en wat staat er bij de status "The item left Hong Kong for its destination on 14-Dec-2009"had eigenlijk toch gehoopt ze eind van deze week geleverd te krijgen zodat ze aanstaande vrijdag in Stabroek tijdens de nachtrit uitgebreid getest kon worden, hoop doet leven :wink:
Wordt vervolgd . . .
Hi, Ik heb mijn setje besteld op 30/11/2009 (DealExtreme) en nu staat er vermeld bij men status... Processing - Awaiting Stock (al van 09/12/2009)
Dus we wachten rustig af, maar ik zal zeker een verslag uitbrengen als ik hem in men bezit heb
Zelf rijd ik met nog een LEDlamp (Cateye) op men stuur, deze nieuwe ga ik gebruiken op men helm.
Ik ga men lamp zeker ni hebben tegen de 18de...nachtrit te Stabroek [-X

Erwin :-)
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Hoe zijn hier de ervaringen met de cateye's ?!

Meer bepaald de double en triple shot pro's ...
Ik zit de laatste tijd echt veel nachtritten te doen en ben best content, maar moet me toch wat inhouden her en der...geven deze echt goed licht en vertrouwen om door te vlammen?
theplayer
Mountainbiker

Post by theplayer »

Heb nu een aantal keren in het pikdonker gefietst met mijn MagicShine en moet zeggen: voldoet uitstekend. Ook mijn (professionelere) collega's moutainbike zijn enthousiast en willen er een bestellen....
Wel zit ik nog met een puzzelstukje, De accu zit ingepakt in een canvas omwikkeling met klittenband. Die sla je dus om je stuur heen en zet hem vast met die klittenband. Maar er zitten ook 2 rechthoekige haken aan. Geen idee wat ik daarmee moet. Weet iemand dat?
Post Reply