Slot met alarm
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Overlaatst op een winderige dag mijn fiets naast een fiets met zo'n slot gezet. Ik zet mijn fiets in het rek, haal mijn gewoon slot van mijn fiets en opeens gaat dat alarm daar af... Heeft zo meer dan 10 minuten staan loeien en alarm ging af zonder ik de fiets/slot nog maar aanraakte. Ondertussen werd ik langs alle kanten goed bekeken 
Last edited by RockShark on Mon 07 Dec 2009 22:59, edited 1 time in total.
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
haha , mja het werkt dan toch :p je zou niet onopgemerkt met een lawaaierige bike vertrokken zijnRockShark wrote:Overlaatst op een winderige mijn fiets naast een fiets met zo'n slot gezet. Ik zet mijn fiets in het rek, haal mijn gewoon slot van mijn fiets en opeens gaat dat alarm daar af... Heeft zo meer dan 10 minuten staan loeien en alarm ging af zonder ik de fiets/slot nog maar aanraakte. Ondertussen werd ik langs alle kanten goed bekeken
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
hahaha! schoon modelleke wel!Hubertje wrote:Ik heb een slot met alarm én tanden.
Bovendien makkelijk mee te nemen.
Lol, bij mij zit die in een karretje achter de fiets als ik op de baan ga rijdenHubertje wrote:Ik heb een slot met alarm én tanden.
Bovendien makkelijk mee te nemen.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Dan moet je 't slimmer aanpakkenvalepijn wrote:Wel verschrikkelijk lastig als je de berendries of valkenberg oprijdt, een karretje van om en bij de 10kg met een hond erin van 25 kg

- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
ik heb lockalarm ( de kabelversie van 3 meter) voor het beveiligen van materiaal op de trekhaadfietsdrager op de momenten dat ik niet in de directe buurt ben. Dit werkt wel degelijk maar de zwakke plek is het feit dat een echte pikkedief deze systemen al kan omzeilen door ze eerst vol schuim te spuiten en dan pas de kabel door te knippen. De occasionele pikkedief daarentegen heeft die schuim niet bij lijkt me en dus werkt het systeem als extra beveiliging wel. thuis is enkel de kabel toegankelijk en hangt het alarm buiten bereik van de snoodaards. Werkt perfect want ik test het regelmatig. ( zeker te doen want met de koude zijn de batterijen ook de zwakste schakel)
op mijn toertochten met de motor heb ik hem altijd bij. naast de stevige ketting is deze beveiliging extra want ik veranker er ook de 3 koffers en de gps houder mee. Ik ga er van uit dat dieven altijd zoeken naar de prooi met de minste weestand.
ik heb op mijn fotomateriaal- laptop-tas een bewegingsalarm met code. Fijn ding maar ook niet 100 faalvrij want ook hier zijn tricks om het systeem plat te leggen of te omzeilen.
op mijn toertochten met de motor heb ik hem altijd bij. naast de stevige ketting is deze beveiliging extra want ik veranker er ook de 3 koffers en de gps houder mee. Ik ga er van uit dat dieven altijd zoeken naar de prooi met de minste weestand.
ik heb op mijn fotomateriaal- laptop-tas een bewegingsalarm met code. Fijn ding maar ook niet 100 faalvrij want ook hier zijn tricks om het systeem plat te leggen of te omzeilen.