Za 05/12/2009 Hertsberge-Oostkamp

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Ben ook voor de 1ste keer afgezakt naar de TT Hertsberge en ik heb het me zeker en vast niet beklaagd. Vrijdagavond al gearriveerd met de mobilhome zodat we konden blijven voor het weekend om zondag nog eens Hertsberge op de baan te verkennen.

Ik wist niet wat ik er moest van verwachten maar wat een mooi parcours, zeker het laatste bosje vond ik super. Ik heb wel geluk gehad met het weer, wel enkele kleine buien maar in die bosjes heb je daar weinig last van. Je kon toch overal blijven rijden, juist die klei maakte het wat moeilijk.

Ik zat in het begin in een klein groepje en na 2 km zijn er 2 gevallen waarvan er toch eentje was met zware problemen aan de pols. Denk dat het de club van Den Haan was (???). Hopelijk was het niet te erg met diene mens.

Parcours: =D> =D> =D>
Bewegwijzering: =D> =D> =D>
Bevoorrading: =D> =D> =D>
Wasplaats: :lol: :lol: (is wel leuk)

Afin: TOT VOLGEND JAAR !!!
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Inderdaad een dikke bravo aan het voltallige team!!!!
De organisatie was gewoon vlekkeloos! =D> =D> =D>
Volgend jaar ben ik zeker en vast opnieuw van de partij!

Bedankt superfanneke en crew!!!
Forever
Mountainbiker

Post by Forever »

Na de kwakkel die gisteren werdt verspreid in Hertsberge, dat de toertocht in Zarren werdt afgelast, hebben we vandaag daar de gevolgen van mogen ondervinden.
Ondanks het goede weer, waren er toch maar 395 vertrekkers aan de start.
Wie het bericht heeft uitgehangen blijft voor ons een raadsel, maar iemand moet dit toch hebben opgemerkt.
Onder de vele deelnemers, zal er hopelijk iemand zijn die dit individu herkent heeft. [-o<
Zo'n verachtelijke praktijken horen niet t'huis in onze samenleving.
Dit overkwam onze inrichting, maar wie weet is het de komende weken aan een ander slachtoffer.
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Hier enkele foto's die genomen zijn tijdens de TT Hertsberge.

http://picasaweb.google.com/Guidodedier/Hertsberge#
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Superfan wrote:
Corleone wrote:Daar ik vroeger moest stoppen en mijn foto nie kon
bezichtigen had ik graag geweten of die foto's nog ergens te verkrijgen zijn,

c
Ik vermoed dat ze ook in Wingene zullen staan met de foto's.
Dan kan ik bevestigen.
Corleone :als je naar Wingene gaat biken (26dec) kan je je foto opvragn van in Hertsberge.

Foto kost 7€.
Corleone
Mountainbiker

Post by Corleone »

Zallek doen..

dankt u

c
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

dit weekend stond Hertsberge, ieder jaar aangekondigd door superfanneke als de mooiste van vlaanderen, op't programma. Met een 5-tal vertrokken we nog voor de spits, waardoor we een bijna vlekkeloos parcours voor de wielen kregen. We begonnen vrij klassiek richting Wildenburgmaar éénmaal richting 't gesticht kregen we al 2 (voor mij)nieuwe passages =D> . Na de bevoorrading opnieuw enkele nieuwe stukken, waarbij ik op een bepaald moment plat reed zonder dat de andere het op merkten (maw ik reed als laatste :-? ). Wiel eruit gehaald, waarbij ook de derrailleur naast de velo lag. Na enkele vloeken alles weer gerepareerd, en volle moed de achtervolging ingezet. Enkele km's verder een stok in't achterwiel en de derrailleur, waardoor het schakelen plots heel wat minder gemakkelijk en correct verliep. Na de 2e bev. de collega's nog in 't vizier gekregen, maar aangezien we nog een blokje om moesten rijden van 2km waren deze buiten bereik. Van de finale bleef mij enkel het laatste bosje bij dat er verdomd goed bij lag.
Toen ik kort na de middag, thuis, alles wilde repareren, en dit niet verliep als gehoopt , besloot ik nogmaals naar Hertsberge te rijden.
Om 14u10 als één van de laatse waarschijnlijk gestart voor een nieuw rondje bosrijden. Het uitzicht van de paden was niet meer te vergelijken met dit van 's morgens. Op steenachtige ondergronden was er een mooi spoor gevormd, maar daar waar het wat zachter lag, was het spoor op sommige plaatsen meters breed. Uiteindelijk vond ik dat de algemene bodemgesteldheid 's namiddags niet veel verschilde bij deze van 's morgens. Ik denk dat het op veel plaatsen anders zou zijn mocht je er 2000 man oversturen. Uiteindelijk heb ik de 2e maal enkele hoekjes afgesneden zodat ik waarschijnlijk ongeveer 85km vlaamse bossen zal gezien hebben in een 4tal uren.
Hersberge is voor mij niet de mooiste tocht van vlaanderen, maar hij verdient zeker en vast de trofee voor de meeste offroad en bos in West-vlaanderen.
Als ik zie waar we overal doorgereden zijn, vermoed ik dat ze wel heel graag gezien zijn door de boswachter. Laat het zo blijven en vergeet rap de privé paden die we dit weekend gevolgd hebben.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Na vorig jaar door gezondheidsredenen deze TT gemist te hebben, dit jaar er terug bij, alleen al om onze Superfan een plezier te doen, maar ook voor het aangename bosparcours. In het begin veel dreven, naar het einde toe ook singletracks. Opvallend hoeveel bos hier nog kan en mag gebruikt worden, als ik dat vergelijk met wat er bij ons in Torhout allemaal gebeurt en nog mag.

Aangename tocht, maar nog nooit zo zwaar geweten als dit jaar door de regen. Na de tweede bevoorrading ook in de regen zelf gereden. De conditie was zwak en uiteindelijk op de 40 gestrand. Ligt het daaraan maar enkele keren gewoon verkeerd afgeslaan doordat ik de pijlen niet of verkeerd aanzag. Echt wel zwak momenten gehad die dag. Goede organisatie overigens. Graag tot een volgende (zeker nu de tocht niet meer kan samenvallen met Avelgem)

Zat. 12/12: 11de Steenbakkerstocht in Moen, allen welkom!
Voor de zondagrijders: zo. 13/12 is het in Aartrijke te doen!
TAF RAPIDO
Mountainbiker

Post by TAF RAPIDO »

Verleden week was de rit inderdaad voortreffelijk,toch had ik 1 vraagje i.v.m. de tombola wie of wat was er te winnen.Heb daar geen winnaars van gezien.
CIAO TAF
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

wist zelf nie da er tombola was . misschien heb ik wel gewonne ... :-)
Post Reply