Terug een heroische tocht onder helse omstandigheden.Regen en felle windstoten waren extra boosdoeners.Ik ben de tel kwijt geraakt hoeveel beklimmingen er op de grote toer zaten,in ieder geval genoeg.Volgens de site had de 45km 475hm en de 55 km 806hm,vooral de beklimming van de Hotond vanuit Ronse was moordend.Goed dat er meermaals gekozen werd voor beklimmingen op asfalt.
Blij dat ik op de valreep toch nog kon starten. Bedankt aan de organisatie voor de vele jaren prima ritten.
Zo 06/12/2009 Avelgem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- MTBSDVD83
- Mountainbiker
Na mijn eerste 3 redelijke vlakke toertochten (Astene,Kruishoutem,Deerlijk) als beginneling dus richting Avelgem getrokken voor het zwaardere werk en voor de 55 km gegaan. Ik heb er echt van genoten ondanks de pittige klimmetjes. Het was de eerste maal dat ik in en rond de kluis heb gereden en kwam tot de conclusie dat je daar niet veel van de natuur kunt genieten ofwel ist pompen om boven te geraken of afdalen in vliegende vaart, maar ik heb hier zeker van genoten en ervaring opgedaan.Tenslotte was alles gewoon top.
Wel thuis vertrokken met de bike = 82 Km en gemiddelde van 19,1 km/u
Jammer dat het de laatste editie was.

Wel thuis vertrokken met de bike = 82 Km en gemiddelde van 19,1 km/u
Jammer dat het de laatste editie was.
Last edited by MTBSDVD83 on Sun 06 Dec 2009 18:29, edited 1 time in total.
- stovie
- Mountainbiker
@dingske: de kluis wordt idd minder en minder aantrekkelijk, veel stukken zijn door een **** boswachter geblokkeerd met boomstammen; voor de rest was dit een tof tochtje, en ik had 65km in totaal, met verplaatsing van en naar meegerekend; dikke pluim ad organisatie voor vandaag en alle afgelopen edities!
C.
C.
-
herder pollie
- Mountainbiker
Post by herder pollie »
ter controle van de pijltjes in alle vroegte om 7 u vertrokken voor een skoone tocht ;de road stroken die de parkoerbouwers inlasten was volgens de weersomstandigheden een verstandige keuze
mooie opkomst van deze (laatste !) editie
proficiat aan de feilloze organisatie en de parkoerbouwers johan en kadeetje
mooie opkomst van deze (laatste !) editie
proficiat aan de feilloze organisatie en de parkoerbouwers johan en kadeetje
- fredericdavid
- Mountainbiker
Post by fredericdavid »
één pijltje had me bijna liggen. Ik denk dat het na strook 3 was (net voor de rode brug over de Schelde). Het pijltje stond richting de trap naar dat bosje helemaal beneden :)
-
den daler
- Mountainbiker
vanochtend terug op de bike na 2 weken niks
deed deugd khou wel van de modder dus dat is geen probleem
da eerste slecht stuk naast de beek was slecht maar er kon beneden gereden worden dus da valde mee
en de beklimming ook geprobeerd daar ook van de fiets beklimming kluis ook moeilijkheden
na de 2e bevoorading voelde ik het licht lichtjes uitgaan
na de kwaremont begon de kramp te komen
en jawel aan de 3e bevoorading bij het afstappen schoot ze er in kon knieen nie meer plooien
heb mij dan maar afgezet
na den boterham en ne cola en 5 min rust toch weer vertrokken en uitgereden
moe maar voldaan spijtig dat de laatste keer was
deed deugd khou wel van de modder dus dat is geen probleem
da eerste slecht stuk naast de beek was slecht maar er kon beneden gereden worden dus da valde mee
en de beklimming ook geprobeerd daar ook van de fiets beklimming kluis ook moeilijkheden
na de 2e bevoorading voelde ik het licht lichtjes uitgaan
na de kwaremont begon de kramp te komen
en jawel aan de 3e bevoorading bij het afstappen schoot ze er in kon knieen nie meer plooien
heb mij dan maar afgezet
na den boterham en ne cola en 5 min rust toch weer vertrokken en uitgereden
moe maar voldaan spijtig dat de laatste keer was
- 21st-century
- Mountainbiker
Post by 21st-century »
Echt jammer dat dit de laatste editie was van deze prachtige tocht. Eerste keer voor mij en geweldig goed naar mijn zin gehad samen met twee andere bikers. De 55 km gedaan, veel modder en inderdaad een stevig windje maar dat mocht de pret zeker niet drukken. Kluisberg klim in het begin van het parcour was niet fietsend boven te komen
door het glibberen en glijden echt totaal geen grip hier. Lekkere training gereden en toch nog 19.6 km/u gemiddeld. Super goede organisatie dus echt eeuwig zonde dat dit de laatste keer was. Een applausje waard 
-
andy de smet
- Mountainbiker
Post by andy de smet »
wie een modderloos parcours verwacht had, heeft zich de voorbije dagen opgesloten in een hok zonder vensters, al bij al toch een leuk tochtje met heel mooie beklimmingen, fiertelmeers voor mij als lastigste, de ondergrond en de wind maakten alles nog veel zwaarder, op mijn eentje de 55km gereden, collega-bikers in hun winterslaap verzeild geraakt, na 2u30 stond ik tevreden mijn bike af te spuiten om daarna nog terug naar waregem te fietsen
jammer dat deze tocht verdwijnt, toch nog even over nadenken zou ik zeggen
jammer dat deze tocht verdwijnt, toch nog even over nadenken zou ik zeggen
Ik ben dus niet de enige die de trappen als een leuke hindernis geïnterpreteerd hebfredericdavid wrote:één pijltje had me bijna liggen. Ik denk dat het na strook 3 was (net voor de rode brug over de Schelde). Het pijltje stond richting de trap naar dat bosje helemaal beneden :)
Voor de rest fantastische tocht, dankzij de organisatie, de regen en de wind.