Zo 06/12/2009 Avelgem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
missie
- Mountainbiker
Gestart rond 13u30 voor de 45 km met de cross-bike. Ondanks de overvloedige blubber stroken bijna overal kunnen fietsen (lees: ploeteren), enkel voet aan grond gezet op die eerste strook langs de beek (voor diegene die morgen rijden: opletten bij het naar beneden gaan op de loopplank, er ligt daar een gevaarlijke prikkeldraad beneden aan die plank !!) en na 3/4 van de eerste Kluis-klim, de slimme kozen daar voor de road strook
. Verder niets op te merken aan deze prachtig georganiseerde rit, schitterend parcours en meer dan goed georganiseerde bevoorradingen. Jammer dat jullie ermee ophouden...
- moorfretter
- Mountainbiker
Post by moorfretter »
De mudbike staat klaar, laarzen ernaast
Morgen kom ik lekker afzien, en heb er zin in!
grtz
Morgen kom ik lekker afzien, en heb er zin in!
grtz
- rolling stone
- Mountainbiker
Post by rolling stone »
voila ze juist nog fietsverlichting monteren en we kunnen vertrekken,tot seffens
-
Surviver III
- Mountainbiker
Post by Surviver III »
Supertocht!
Is er geen vereniging in Avelgem die organisatie wil overnemen?
Er kruipt natuurlijk veel (voorbereidend) werk in en vrijwilligers, maar je houdt hier toch iets aan over met 4€/man (als er genoeg afkomen...).
Maar tbelangrijkst blijft dat het liefhebbers zijn die het hart voor de mountainbike op de juiste plaats hebben...
Is er geen vereniging in Avelgem die organisatie wil overnemen?
Er kruipt natuurlijk veel (voorbereidend) werk in en vrijwilligers, maar je houdt hier toch iets aan over met 4€/man (als er genoeg afkomen...).
Maar tbelangrijkst blijft dat het liefhebbers zijn die het hart voor de mountainbike op de juiste plaats hebben...
- Den Tourist
- Mountainbiker
Post by Den Tourist »
Zaterdag vertrokken voor de 45 km om 14 uur.
Passage langs de beek was moeilijk berijdbaar, maar is te verstaan door het slechte weer. De rest van de tocht lag er berijdbaar bij
Alles was perfect, 3 bevoorradingen, goede afspuitings mogelijkheden, kortom gewoon perfect! Heel jammer dat ze stoppen!
Wie weet wordt het toch nog georganiseerd, volgend jaar? of binnen 2 jaar. Wij blijven hopen!
Alvast een dikke proficiat aan de organisatie!!!!

Passage langs de beek was moeilijk berijdbaar, maar is te verstaan door het slechte weer. De rest van de tocht lag er berijdbaar bij
Alles was perfect, 3 bevoorradingen, goede afspuitings mogelijkheden, kortom gewoon perfect! Heel jammer dat ze stoppen!
Wie weet wordt het toch nog georganiseerd, volgend jaar? of binnen 2 jaar. Wij blijven hopen!
Alvast een dikke proficiat aan de organisatie!!!!
- muddymen
- Mountainbiker
juist terug en moet zeggen supertocht gereden
jammer dat het de laatste keer was, was de laaste 5jaar een vaste waarde voor mij om te rijden en heb mij er altijd goed geamuseerd en vandaag ondanks de vele wind en een beetje regen was het niet anders
super bepijling en super bevoorrading vooral de eierbak blijft uniek +redbull
waar kan men de fotos vinden van de persoon die juist voor offroad stuk 29 stond rond 10u30
hopend op een 11editie

jammer dat het de laatste keer was, was de laaste 5jaar een vaste waarde voor mij om te rijden en heb mij er altijd goed geamuseerd en vandaag ondanks de vele wind en een beetje regen was het niet anders
super bepijling en super bevoorrading vooral de eierbak blijft uniek +redbull
waar kan men de fotos vinden van de persoon die juist voor offroad stuk 29 stond rond 10u30
hopend op een 11editie
- fredericdavid
- Mountainbiker
Post by fredericdavid »
Met 4 Team Verada ploegmaten gestart in Avelgem deze ochtend.
Dat er gisteren al geploeterd was, kon je duidelijk zijn, de strook na 7km was op een bepaald punt gewoon een wandeltocht :)
Het klimmetje als enige aangevat, de anderen kozen (wijselijk) de weg, maar op 50m van het einde los onderuitgeschoven en verder moeten wandelen. Damn wat was dat stuk erna nog steil!
Ook de klim naar den Toren (het stuk vóór de baan) net niet opgeraakt omdat een aantal mannen ook voet aan de grond moesten zetten.
Vlot afgedaald en richting Hotond gecrosst, waar een tweede bevoorrading zeker op z'n plaats was.
In de afdaling van de Vierschaar klein koerske gereden, rustig beneden gekomen, daar wou ik doortrekken en opnieuw het achterwiel dat plots besloot om helemaal naar rechts te zwieren. Lelijk onderuitgegaan en m'n pedaal op de knie gehad. 2 snijwonden, die al mooi ontsmet zijn.
Het laatste klimmetje naar het zwembad hebben we links laten liggen (ik wou het nochtans nog doen).
Afgeklokt in Avelgem na 43km, 18,7 gemiddeld. (En nog ne schonen Tombolaprijs mogen ophalen
)
Bedankt Avelgem, voor 10 edities mountainbiken in zijn heerlijkste vorm!
Dat er gisteren al geploeterd was, kon je duidelijk zijn, de strook na 7km was op een bepaald punt gewoon een wandeltocht :)
Het klimmetje als enige aangevat, de anderen kozen (wijselijk) de weg, maar op 50m van het einde los onderuitgeschoven en verder moeten wandelen. Damn wat was dat stuk erna nog steil!
Ook de klim naar den Toren (het stuk vóór de baan) net niet opgeraakt omdat een aantal mannen ook voet aan de grond moesten zetten.
Vlot afgedaald en richting Hotond gecrosst, waar een tweede bevoorrading zeker op z'n plaats was.
In de afdaling van de Vierschaar klein koerske gereden, rustig beneden gekomen, daar wou ik doortrekken en opnieuw het achterwiel dat plots besloot om helemaal naar rechts te zwieren. Lelijk onderuitgegaan en m'n pedaal op de knie gehad. 2 snijwonden, die al mooi ontsmet zijn.
Het laatste klimmetje naar het zwembad hebben we links laten liggen (ik wou het nochtans nog doen).
Afgeklokt in Avelgem na 43km, 18,7 gemiddeld. (En nog ne schonen Tombolaprijs mogen ophalen
Bedankt Avelgem, voor 10 edities mountainbiken in zijn heerlijkste vorm!
Deze morgen om 9 u ter plaatse vertrokker met Mega Mini en Spiere. Laatste 2 hebben wel een uur op zich laten wachten omwillen van verkeerde GPS instelling en wegomlegging. Eens vertrokken leek het Spiere zijn lucky day niet te zijn : problemen met de cranck , reed precies met de billen toegeknepen. Toch genoten van de rit , die door ons te late vertrek gereduceerd werd tot 45 km . Schitterend parcours, een paar kuitenbijters van beklimmingen , fantastisch veel moze : moet er nog zand zijn ? . Het is dan ook dus te jammer dat deze toertocht van de kalender moet verdwijnen!
Het was voor ons dus de eerste , en jammer genoeg de laatste keer!
Toch een proficiat aan de organisatie.
BTW: weet er iemand hoeveel hoogtemeters er op de 45 km waren?
- fredericdavid
- Mountainbiker
Post by fredericdavid »
Ik had er 594, maar deed de laatste Kluis beklimming niet meer.D0C wrote:Deze morgen om 9 u ter plaatse vertrokker met Mega Mini en Spiere. Laatste 2 hebben wel een uur op zich laten wachten omwillen van verkeerde GPS instelling en wegomlegging. Eens vertrokken leek het Spiere zijn lucky day niet te zijn : problemen met de cranck , reed precies met de billen toegeknepen. Toch genoten van de rit , die door ons te late vertrek gereduceerd werd tot 45 km . Schitterend parcours, een paar kuitenbijters van beklimmingen , fantastisch veel moze : moet er nog zand zijn ? . Het is dan ook dus te jammer dat deze toertocht van de kalender moet verdwijnen!