Zeer goed georganiseerde toertocht in een heel mooie streek . Veel bos inderdaad. Parcours met huidig weer had mij al vrij snel op de knieën met mijn eerder zwakke conditie van vandaag.
Wat mij betreft, maar dat is uiteraard puur persoonlijk en zeker geen punt van kritiek: te veel volk en te druk. Ik zoek graag de wat kalmere tochten op, dat is voor mij een onderdeel van het fietsen ...
Za 05/12/2009 Hertsberge-Oostkamp
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
de skerpen
- Mountainbiker
Post by de skerpen »
Rond 12h 15 gestart met de kleine toer , om de beentjes op te warmen . Tuurlijk door het sublieme parcour verzekers wat teveel aan poer verschoten om nog optimaal van de grote toer te kunnen genieten . Niet dat alles jus uit de benen was maar de snelheid was op het einde toch een beetje zoek ?
'K weet niet hoe het parcour er deze morgen bijlag maar op enkele stroken konden m'n black shark mud's zich volledig uitleven zulle .
In ieder geval zien ze me volgend jaar terug met nieuwe power en hopelijk wat minder regen .
'K weet niet hoe het parcour er deze morgen bijlag maar op enkele stroken konden m'n black shark mud's zich volledig uitleven zulle .
In ieder geval zien ze me volgend jaar terug met nieuwe power en hopelijk wat minder regen .
-
de skerpen
- Mountainbiker
Post by de skerpen »
Rond 12h 15 gestart met de kleine toer , om de beentjes op te warmen . Tuurlijk door het sublieme parcour verzekers wat teveel aan poer verschoten om nog optimaal van de grote toer te kunnen genieten . Niet dat alles jus uit de benen was maar de snelheid was op het einde toch een beetje zoek ?
-
JustForFun
- Mountainbiker
Post by JustForFun »
Na het betere baggerwerk vorig jaar, vreesde ik, gezien het weer van de voorbije dagen/weken, dit jaar voor een herhaling. Vorig jaar was ik pas na de middag gestart en waren bepaalde stroken kapotgereden. Daarom ben ik dit jaar om 9.30u gestart en het bleek de juiste keuze. Man man man, wat een parcours, wat een rit. Ook nu weer kwam het erop aan om te doseren en er in het begin niet te enthousiast in te vliegen. In het stuk na de tweede bevoorrading heb ik toch een aantal deelnemers gezien die de man met de hamer tegengekomen waren. Volgens mij hangen er daar nu nog een paar in dat stukje geelgroene klei na de tweede bevoorrading.
Het is en blijft voor mij een van de hoogtepunten van het MTB-seizoen. Volgend jaar kom ik zeker terug en ik zal niet de enige zijn. Ik rijd elk jaar ook de zomertocht in mei en die is zeker ook de moeite waard.
Bedankt aan de organisatoren om mij (weer eens) een onvergetelijke MTB-dag te bezorgen.
Het is en blijft voor mij een van de hoogtepunten van het MTB-seizoen. Volgend jaar kom ik zeker terug en ik zal niet de enige zijn. Ik rijd elk jaar ook de zomertocht in mei en die is zeker ook de moeite waard.
Bedankt aan de organisatoren om mij (weer eens) een onvergetelijke MTB-dag te bezorgen.
Last edited by JustForFun on Sun 06 Dec 2009 17:30, edited 1 time in total.
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
Transalp wrote:Met de trein tot in Beernem, dat zit je al zeer dichtbij & kun je 't laatste stukje met de fiets doen.looneycooney wrote:Ik zoek vervoer vanuit Limburg voor deze rit!
Graag zou ik er al om 8u15 tenlaatste aanwezig zijn .
Ik heb geen eigen vervoer en deze rit behoort tot de eerste trainingen die ik zou willen rijden .
Mocht iemand me kunnen meenemen zou het leuk zijn ...
Anders moet ik een andere oplossing zoeken (openbaar vervoer komt niet in de buurt zelfs) of deze al overslaan en dat zou spijtig zijn.
Ik kom vanuit hasselt , maar zou eventueel nog tegemoed kunnen komen.
Groetjes
aaaaaaah neee! Nu had ik het al opgegeven en heb dit dus telaat gelezen...
Had op de site van de nmbs zitten zien, maar die trein tot beernem stond er dus niet bij..gggrrrrr !Alleh ja vanaf 7u43uur en dan zou ik ongetwijfeld telaat zijn geweest voor de training .
Ik heb dan maar geopteerd voor een nachtelijke plaatselijke rit..spijtig! Maar in Aartrijke ga ik wel vd partij zijn met de senegal-bikers .
- veeteeteetje
- Kerstman
Post by veeteeteetje »
Ook nog even terublikken op Hertsberge gisteren............
Het was were dik in orde zulle!!!
Gestart rond 12u40 gisteren voor de 48.Eerste tt met de winterbandjes op een goeie lage druk en ik zat meteen weer te spelen op mijne vélo.In het begin wat vreemde hersenkronkels gemaakt om eerst met de kleine toer te beginnen en daarna de groten,maar het verstand heeft het toch gehaald en uiteindelijk 48 km gereden (45 km voor de rit + 3x het laatste bosje gebist.
)
Een parcours die er naar mijn mening ook beter berijdbaar bijlag dan vorig jaar ondanks de regenval de afgelopen weken.Alleen op dat "klittestukje" even moeten harken om er door te komen,maar het lukte.
Een parcours die naar mijn mening er ieder weekend eentje mag zijn in de bossen.Zelfs 2 bultjes overgereden die daar op het parcours lagen.
Mooie nieuwe (privé)stukken.Houden zo!!
Zalig!!!!
Bevoorradingen netjes na iedere 15 km,goed uitgepijld,.........der valt hier niets op aan te merken.
Wat daarna volgde was geschiedenis.Voor het eerst langer aprés gehouden in Hertsberge dan de rijtijd op de fiets.De leffe smaakte lekker,de hot-dog ging vlotjes binnen en de bediening was super
.
Intussentijd nog ne frigo bijgekocht voor de vlaamse frigoritten waar Hertsberge al meteen bovenaan op prijkt voor volgend jaar.
Bedankt Hertetrappers voor een prachtige 5 december!!!

Het was were dik in orde zulle!!!
Gestart rond 12u40 gisteren voor de 48.Eerste tt met de winterbandjes op een goeie lage druk en ik zat meteen weer te spelen op mijne vélo.In het begin wat vreemde hersenkronkels gemaakt om eerst met de kleine toer te beginnen en daarna de groten,maar het verstand heeft het toch gehaald en uiteindelijk 48 km gereden (45 km voor de rit + 3x het laatste bosje gebist.
Een parcours die er naar mijn mening ook beter berijdbaar bijlag dan vorig jaar ondanks de regenval de afgelopen weken.Alleen op dat "klittestukje" even moeten harken om er door te komen,maar het lukte.
Een parcours die naar mijn mening er ieder weekend eentje mag zijn in de bossen.Zelfs 2 bultjes overgereden die daar op het parcours lagen.
Mooie nieuwe (privé)stukken.Houden zo!!
Zalig!!!!
Bevoorradingen netjes na iedere 15 km,goed uitgepijld,.........der valt hier niets op aan te merken.
Wat daarna volgde was geschiedenis.Voor het eerst langer aprés gehouden in Hertsberge dan de rijtijd op de fiets.De leffe smaakte lekker,de hot-dog ging vlotjes binnen en de bediening was super
Intussentijd nog ne frigo bijgekocht voor de vlaamse frigoritten waar Hertsberge al meteen bovenaan op prijkt voor volgend jaar.
Bedankt Hertetrappers voor een prachtige 5 december!!!