Zo 06/12/2009 Avelgem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Vandaag ook met Luckyluc en Ivan gestart om deze uitstekende tocht te rijden.
Ik schrijf wel gestart, want het grootste deel van de tocht moest ik achtervolgen.
Waren mijn twee vrienden in superform, of ben ik in een conditioneel dipje beland...?
Luckyluc een rijverbod van een maand opleggen zal misschien helpen.
De tocht zelf was prachtig. Een dikke proficiat aan de parcoursbouwers om na twee weken met overvloedige regen een parcours aan te bieden dat heel afwisselend is maar toch overal zeer goed berijdbaar (buiten dat ene kleine stukje hierboven reeds vermeld).
Ook de organistie was opnieuw perfect, maar ondertussen zijn we dat in Avelgem gewoon. Bedankt voor de voorbije 10 jaar moutainbikeplezier die jullie menig biker bezorgden en waarvan ik toch vier maal kon genieten.
Dit was een schitterende afsluiter. 
Last edited by Fritsie on Sun 06 Dec 2009 11:36, edited 1 time in total.
Misschien een Verada tocht van maken of is zwevegem te ver weg om dit over te nemen?fredericdavid wrote:Een overname gepland? (Kan het eindwerk van Jens wordenmeester biek wrote:Terug van een 'prachttocht'. Nie op gelet da de 55 wa meer was, want me bijzonder geamuseerd. Idd. bijna alles prima te berijden (behalve die 100m strook langs de beek, en 1ste off road klim ook moeilijk, maar beide keuzeopties ...). Parcours zeker niet kapot gereden, zelf laat gestart (12.30) en geen spatje regen gehad. We waren wel 'zwarte piet' maar dat past bij de tijd van tjaar![]()
Prima organisatie : perfecte bepijling, seingevers, gevaarborden, aftelzones off-road (37 !), keuzeopties, 3 bevoorradingen (met boke met ei en spek), véél afspuitslangen, overdekte bewaakte bikeparking, aprés ...
Douches niet gebruikt, maar die zijn er ook.
Zou toch zonde, zijn dat deze tocht verdwijnt ????? )
- alexbiker
- Mountainbiker
Vanmorgen de 55km gereden was op 100m na volledig berijdbaar. Anders mij zeer goed geamuseerd op deze tocht, hoewel we redelijk veel afzakken naar deze regio toch wel verschillende voor ons onbekende stukken gereden.
Verder een uitmuntende organisatie op alle gebied van info langs het traject tot bevoorrading, douches, pechverhelping en bepijling.
ZEER jammer dat een organisatie van dit niveau er mee stopt want vele ander kunnen hier nog niet aan tippen.
Verder een uitmuntende organisatie op alle gebied van info langs het traject tot bevoorrading, douches, pechverhelping en bepijling.
ZEER jammer dat een organisatie van dit niveau er mee stopt want vele ander kunnen hier nog niet aan tippen.
- fredericdavid
- Mountainbiker
Post by fredericdavid »
Zwevegem -> Avelgem = 10km... De aanloop zou al vrij lang zijn tot aan de Kluis (15km via de hoofdbanen...)duwerke wrote:Misschien een Verada tocht van maken of is zwevegem te ver weg om dit over te nemen?fredericdavid wrote:Een overname gepland? (Kan het eindwerk van Jens wordenmeester biek wrote:Terug van een 'prachttocht'. Nie op gelet da de 55 wa meer was, want me bijzonder geamuseerd. Idd. bijna alles prima te berijden (behalve die 100m strook langs de beek, en 1ste off road klim ook moeilijk, maar beide keuzeopties ...). Parcours zeker niet kapot gereden, zelf laat gestart (12.30) en geen spatje regen gehad. We waren wel 'zwarte piet' maar dat past bij de tijd van tjaar![]()
Prima organisatie : perfecte bepijling, seingevers, gevaarborden, aftelzones off-road (37 !), keuzeopties, 3 bevoorradingen (met boke met ei en spek), véél afspuitslangen, overdekte bewaakte bikeparking, aprés ...
Douches niet gebruikt, maar die zijn er ook.
Zou toch zonde, zijn dat deze tocht verdwijnt ????? )
Ofwel zoals ze in Frankrijk doen, met een groepsstart en 15km koers tot aan de voet
Neenee... to be considered
Ik dank umeester biek wrote:@ cantena01 Graag had ik van de organisatie nog eens geweten welke bergen we nu feitelijk allemaal beklommen hebben (bij de 55km) want ik ben afkomstig uit Zonnebeke en ken weinig over de streek.
Ben nie van organisatie, wel van de streek.
Eerst kreeg je 2 kluisklimmen, daarna richting Ronse met Hotond (hoogste punt OVL 150 m) met de 'fiertelmeers net voor de uitkijktoren. Ook de 'Beiaard', das de acherkant van de Paterberg, maar wel lekker off-road.
Ook de Kwaremont (kasseien) ontbrak niet, en dan weer de Kluis met afdaling van de 'Pensemont' en nog een laatste stuiptrekking langs de achterkant zwemkom.
-
trekske8500
- Mountainbiker
Avelgem/Hertsberge
Post by trekske8500 »
Een moeilijke keuze: Hertsberge met zijn bossen, Avelgem met de Vlaamse Ardennen.
Jammer dat beiden op eenzelfde dag vallen.
Jammer dat het probleem zich vanzelf oplost door het stopzetten van de organisatie.
De voorbije 4 jaar, 2x Hertsberge en 2x Avegem gefietst. Elk heeft zijn charme.
Jammer dat beiden op eenzelfde dag vallen.
Jammer dat het probleem zich vanzelf oplost door het stopzetten van de organisatie.
De voorbije 4 jaar, 2x Hertsberge en 2x Avegem gefietst. Elk heeft zijn charme.
-
heistenaar
- Mountainbiker
Post by heistenaar »
zal morgen ook een keer rijden in de vlaamse ardennen is nog een stuk verder voor mij kom van aan de zee ongeveer 80 km heb het er voor over na al die goeie commentaren
De 45km gedaan.
Een heftig parcour. Na ruim 10km een modderstrook, niet te doen. Prima bospassages. Heel mooie bosafdalingen. Geraakte wel soms niet boven op de kluisberg.
Berijdbaarheid viel nog al bij al mee. Gemiddeld 17,6km per uur gereden.
Organisatie was gewoon PERFECT. Afspuitstand was TOP.
's Avonds als een pattatenzak in mijnen zetel gevallen. Een uiterst calorieverbrandend parcour dus.
Een heftig parcour. Na ruim 10km een modderstrook, niet te doen. Prima bospassages. Heel mooie bosafdalingen. Geraakte wel soms niet boven op de kluisberg.
Berijdbaarheid viel nog al bij al mee. Gemiddeld 17,6km per uur gereden.
Organisatie was gewoon PERFECT. Afspuitstand was TOP.
's Avonds als een pattatenzak in mijnen zetel gevallen. Een uiterst calorieverbrandend parcour dus.