Zo 06/12/2009 Avelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Catena01
Mountainbiker

Post by Catena01 »

Rond 9h gestart aan de 55km. Na amper 7km was mijn buitenband aan de vaantjes (nogmaals dank aan de pechdienst voor de hulp). Daarna terug volle moed begonnen aan de rest van het parcour. Eerlijk gezegd, dit was een van de lastigste toertochten die ik al gereden heb, maar wat een mooie streek!!!
Zoals johneke creep al zei, is alles berijdbaar uitgezonderd die ene strook.
Mooi percentage offroad, zeer goede bewegwijzering, prima bevoorradingen!
Graag had ik van de organisatie nog eens geweten welke bergen we nu feitelijk allemaal beklommen hebben (bij de 55km) want ik ben afkomstig uit Zonnebeke en ken weinig over de streek.

Graag ook een idee van de aanwezige leden hun gemiddelde tijdens deze modderige toertocht ;)
Ikzelf had 19.7km/h
Joe Dalton
Mountainbiker

Post by Joe Dalton »

Ik ga morgen (zondag) de strijd aan met de modder. Jullie commentaren doen me al watertanden :lol:
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Inderdaad ZARREN IS NIET AFGELAST, deze namiddag samen met Henkieboy bij de organisatie geweest met onze reclameborden.

Ieder zegge het voort!!

't Is te hopen dat ze deze klojo vinden. :evil: :evil:

Zondag 17 Januari 2010 10e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken.
fredericdavid
Mountainbiker

Post by fredericdavid »

Joe Dalton wrote:Ik ga morgen (zondag) de strijd aan met de modder. Jullie commentaren doen me al watertanden :lol:
Check!
Nog snel een Geax Gato gehaald (vooraan leggen in combinatie met de Noby Nic 2.25?), want die RR, da's een "sljeerbane" !
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

Om 13 u vertrokken voor 45 km en dat was een goed idee want weinig volk op het parcours, bevoorradingen en afspuitplaats.
Zeer fijne tocht, lekkere boterham =D> .
De organisatie hield de toestand van het parcours constant in de gaten. Op die enige wandelstrook van 100 m namen ze bij mij zelfs een "enquête" :wink: af omdat ze twijfelden of ze omwille van die strook een lus moesten schrappen.

@de bekenden die in de winter blijkbaar dit forum onveilig komen maken: veel plezier morgen!
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

fredericdavid wrote:
Joe Dalton wrote:Ik ga morgen (zondag) de strijd aan met de modder. Jullie commentaren doen me al watertanden :lol:
Check!
Nog snel een Geax Gato gehaald (vooraan leggen in combinatie met de Noby Nic 2.25?), want die RR, da's een "sljeerbane" !
Ik rij achteraan Geax Barro Mud 17 breed, maar 16 euro en massa's tractie in de blubber. Wel weinig comfort...
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Terug van een 'prachttocht'. Nie op gelet da de 55 wa meer was, want me bijzonder geamuseerd. Idd. bijna alles prima te berijden (behalve die 100m strook langs de beek, en 1ste off road klim ook moeilijk, maar beide keuzeopties ...). Parcours zeker niet kapot gereden, zelf laat gestart (12.30) en geen spatje regen gehad. We waren wel 'zwarte piet' maar dat past bij de tijd van tjaar :wink:
Prima organisatie : perfecte bepijling, seingevers, gevaarborden, aftelzones off-road (37 !), keuzeopties, 3 bevoorradingen (met boke met ei en spek =D> ), véél afspuitslangen, overdekte bewaakte bikeparking, aprés ...
Douches niet gebruikt, maar die zijn er ook.
Zou toch zonde zijn dat deze tocht verdwijnt ???? [-X
fredericdavid
Mountainbiker

Post by fredericdavid »

meester biek wrote:Terug van een 'prachttocht'. Nie op gelet da de 55 wa meer was, want me bijzonder geamuseerd. Idd. bijna alles prima te berijden (behalve die 100m strook langs de beek, en 1ste off road klim ook moeilijk, maar beide keuzeopties ...). Parcours zeker niet kapot gereden, zelf laat gestart (12.30) en geen spatje regen gehad. We waren wel 'zwarte piet' maar dat past bij de tijd van tjaar :wink:
Prima organisatie : perfecte bepijling, seingevers, gevaarborden, aftelzones off-road (37 !), keuzeopties, 3 bevoorradingen (met boke met ei en spek =D> ), véél afspuitslangen, overdekte bewaakte bikeparking, aprés ...
Douches niet gebruikt, maar die zijn er ook.
Zou toch zonde zijn dat deze tocht verdwijnt ???? [-X
Een overname gepland? (Kan het eindwerk van Jens worden :P ? )
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

@ cantena01 Graag had ik van de organisatie nog eens geweten welke bergen we nu feitelijk allemaal beklommen hebben (bij de 55km) want ik ben afkomstig uit Zonnebeke en ken weinig over de streek.

Ben nie van organisatie, wel van de streek.
Eerst kreeg je 2 kluisklimmen, daarna richting Ronse met Hotond (hoogste punt OVL 150 m) met de 'fiertelmeers net voor de uitkijktoren. Ook de 'Beiaard', das de acherkant van de Paterberg, maar wel lekker off-road.
Ook de Kwaremont (kasseien) ontbrak niet, en dan weer de Kluis met afdaling van de 'Pensemont' en nog een laatste stuiptrekking langs de achterkant zwemkom.
Last edited by meester biek on Sat 05 Dec 2009 19:27, edited 2 times in total.
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Zou toch zonde zijn dat deze tocht verdwijnt ???? [-X[/quote]
Een overname gepland? (Kan het eindwerk van Jens worden :P ? )[/quote]

Denk het nie, is wel nie zo ondernemend als jij :wink:
Post Reply