Misschien kan dit fimpje je wat helpen,in ieder geval heel goed uitgelegd.
http://bikedynamics.co.uk/[/quote]
Interessant filmpje!
Zors wrote:Elk merk heeft zijn eigen plaatjes, die bij de pedalen worden geleverd.Mijn ervaring met klikpedalen is 0,0 en zou willen weten of dat pedalen van andere merken compatibel zijn met plaatjes van shimano vb of moet je dan een volledig ander systeem gebruiken![]()
'Echte' Shimano's kan je al kopen vanaf 20-25 (oa Bij Van Eyck, of via een webshop)In decathlon kun je voor 100€ alles hebben schoenen/pedalen dat eigen merk van pedalen dat erg goed lijkt op shimano's dacht 35€/setje.
Ben ook een tevreden TIME gebruiker. Ik heb wel het basismodel, Atac Alium. Die zijn vrij zwaar, maar dat stoort me niet. Klikken gemakkelijk in en uit. Wat voor mij als beginner wel handig is, is dat de pedalen een vrij groot platform hebben, dus als je niet onmiddellijk inklikt, is de kans dat je van je pedaal schiet vrij beperkt.Zie ook dat mensen zeer tevreden zijn over TIME pedalen das mss ook nog een optie
Ah da vreesde ik al van die plaatjes maar wist ik nog niet zeker dus als ik geen shimano's kies kan ik niet die plaatjes gebruiken die zowel opzij als naar boven los kunnen klikken (type 56)locust wrote:- elk merk heeft zijn eigen plaatjes maar het meest gebruikte is shimano SPD, en die plaatjes zijn NIET altijd bij de pedalen meegeleverd.
-XTR is niet echt nodig, de XT versie is ook heel goed en kost je veel minder.
-afstelling is belangrijk
Van eyck is idd supershop! (mijn teller/spatborden en nog wat prul komt van daar aan zeer scherpe prijs en snel geleverd
Moeten van mij idd niet de lichtste duurste pedalen zijn van 200€ofzo
Die xtr pedalen lijken mij zonder speciale schoenen zeer slecht rijden (is natuurlijk niet de bedoeling om veel zo te rijden maar als je ééns een kleine verplaatsing wilt doen zonder van schoenen te wisselen ofzo... )
Die looks zien mij er iets makkelijker uit in gebruik maar heb in ander topic dan weer gelezen dat de shimano's kwa slijtage meestal vele malen beter zijn dan andere merken dus wel die iets duurdere prijs eigenlijk wel waard zijn
ben ook beetje bang om veel te vallen met klikpedalen maar wil mij er wel aan wagen
IIG heel erg bedankt voor julie reacties daar heb ik wat aan
deze pedalen. Het zijn pedalen van cannondale met een soort van uitstekende schroefjes. Als je gewone sportschoenen of skateschoenen aanhebt (alles behalve keiharde legerbotinnen;)), bijten de pedalen zich serieus vast. Ik ben er nog nóóit afgeschoven. Dit haalt, voor mij althans, het argument dat zegt dat je van gewone pedalen afschuift, onderuit.