Frame voor v-brakes weinig keuze?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Jerre77
Mountainbiker

Post by Jerre77 »

Of neem een Pro Winner als je een beetje in de buurt woont.

Frames worden op maat gemaakt met vrije keuze voor V-brakes of schijf-remmen. En eigenlijk niet duurder.
BRT
Mountainbiker

Post by BRT »

Heb tijdje geleden ongeval gehad met cannondale F700 met Magura velgremmen. Kader geplooid. Wilde ook een degelijk frame met V-brake nokken. De cafeïne (+ opvolger flash) zijn niet meer verkrijgbaar met nokken. CO2SL / Trail SL die gebruikt worden voor de goedkopere fietsen zijn niet los te krijgen. Fietsenmaker heeft een F5 besteld en er alle onderdelen afgehaald + het losse frame aan mij verkocht voor een goede 300 euro (heb het wel zelf terug gemonteerd). CO2SL is wel een beetje zwaarder dan een Caffeïne, maar afgemonteerd met degelijke onderdelen (FOX vork, XT onderdelen bij mij, Hope en Race face voorbouw / stuur / zadelpen) is het echt wel een leuke fiets. Geniet ook van de Cannondale garantie... Wilde er op dat ogenblik niet te veel geld aan uitgeven (ombouw naar schijfremmen... andere wielen...) om misschien later fully te kopen.
_ceee_
Mountainbiker

Post by _ceee_ »

flanders heeft ook nog frames voor v- brakes: een volledig alu frame, alu/carbon frame, en een volledig carbon frame ik heb de alu/carbon en ben er zeer tevreden over
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Sandcrawler wrote:En ik heb niks te maken met Granville,maar ik vind een Pulse-frame Top.
Met welke Granville vergelijk jij het Scale-frame?Met die Matawa van 2001?
Kan je geen vergelijking noemen hé.
Neen hoor, dat was mijne straatbike en is al lang verkocht , ook nooit iets aan veranderd.
Daar viel zelfs niet mee te biken in de bossen , 1x geprobeerd met zere bovenarmen tot gevolg hahaha
Van een kennis , was een EVO-modelleke (xt/xtr afmontage van enkele jaren terug)
Hij heeft hetzelfde systeem geprobeerd als de mijne, maar het was niet zo geweldig, het kan ook liggen aan de geometrie vd bike, geen idee eigenlijk.
Hij heeft er xt-schijfjes opgezet...
Wel moet ik opmerken dat zowel die mattawa als die evo van hem toch precies iets meer flex had achterin op de kader , wat ze wel comfortabeler doen aanvoelen ,
of dat al dan niet de reden is is dan ook maar een vermoeden en geen besluitend feit. :wink:

ps: trouwens goed dat je dat zegt! ff profieltje aanpassen...

mvg
Post Reply