Mtb verlichting

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
theplayer
Mountainbiker

Post by theplayer »

Ik heb de Magicshine 900 lumen Light set vandaag toch maar besteld bij Geoman. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren... Ik houd jullie op de hoogte!
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

theplayer wrote:Ik heb de Magicshine 900 lumen Light set vandaag toch maar besteld bij Geoman. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren... Ik houd jullie op de hoogte!
Ik heb de mijn afgelopen dinsdag besteld bij Dealextreme voor 56€ (komt dan wel via Hong-Kong).
Laat jij even iets weten als je bestelling geleverd is, kwestie van te weten waar het snelste gaat, de prijs is toch op 1€ na gelijk + ik zie nu dat ze bij Geoman ook meerdere accessoires van Magicshine hebben wat bij Dealextreme niet het geval is :wink:
Klein vraagje, moet er bij Geoman transportkosten betaald worden of is er een minimumbedrag dat je moet bestellen zoals bij sommige stores?
theplayer
Mountainbiker

Post by theplayer »

Ik heb de mijn afgelopen dinsdag besteld bij Dealextreme voor 56€ (komt dan wel via Hong-Kong).
Ik heb wel meer betaald.
$84,99 voor de set + $18,92 voor USPS shipping. Omgerekend ongeveer € 70.
de prijs is toch op 1€ na gelijk + ik zie nu dat ze bij Geoman ook meerdere accessoires van Magicshine hebben wat bij Dealextreme niet het geval is
Dit verschil zie ik niet....! Ik weet eigenlijk ook niet welke accessoires erbij zitten. Ik hoop alleen dat ik het zaakje ook in Nederland kan opladen omdat het Amerikaans spul is......!!

Wellicht ben ik dan duurder uit, maar och! Het gaat mij om de lamp en de massa licht die eruit komt zodat je op afstand goed kunt zien waar je rijdt. En dat is mij best wat meer euro's waard dan een valpartij in het donker....
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

theplayer wrote:
Ik heb wel meer betaald.
$84,99 voor de set + $18,92 voor USPS shipping. Omgerekend ongeveer € 70.
Het prijsverschil zit hem vooral in de extra $18.92 die ze bij Geoman aanrekenen voor de verzending, bij DealExtreme is dit gratis.
theplayer wrote:
de prijs is toch op 1€ na gelijk + ik zie nu dat ze bij Geoman ook meerdere accessoires van Magicshine hebben wat bij Dealextreme niet het geval is
Dit verschil zie ik niet....! Ik weet eigenlijk ook niet welke accessoires erbij zitten. Ik hoop alleen dat ik het zaakje ook in Nederland kan opladen omdat het Amerikaans spul is......!!

Wellicht ben ik dan duurder uit, maar och! Het gaat mij om de lamp en de massa licht die eruit komt zodat je op afstand goed kunt zien waar je rijdt. En dat is mij best wat meer euro's waard dan een valpartij in het donker....
Bij Geoman hebben ze apart te verkrijgen bv. de helmbevestiging voor de lamp, extra batterij, verlengkabel 1m, de lamp apart en zelf een setje Magicshine "Race" waar 2 batterijen en de helmbevestiging inclusief erbij horen. De lader moet normaal ook in Nederland werken, alleen zal je een verloopstuk moeten aanschaffen om van Amerikaanse stekker naar Nederlandse stekker te gaan (te verkrijgen in de betere doe-het-zelf zaak)

Tot slot heb je groot gelijk en dat was meteen ook mijn motivatei voor de aankoop van 2 setjes, voor zoveel licht mag het enkele €'s meer zijn :wink:
theplayer
Mountainbiker

Post by theplayer »

ij Geoman hebben ze apart te verkrijgen bv. de helmbevestiging voor de lamp, extra batterij, verlengkabel 1m, de lamp apart en zelf een setje Magicshine "Race" waar 2 batterijen en de helmbevestiging inclusief erbij horen. De lader moet normaal ook in Nederland werken, alleen zal je een verloopstuk moeten aanschaffen om van Amerikaanse stekker naar Nederlandse stekker te gaan (te verkrijgen in de betere doe-het-zelf zaak)
Als ik dat zo lees, dan betaal ik dus die € 18 extra. Misschien wordt hij dan ook eerder bezorgd :lol: .....
Ik heb geen behoefte aan een extra licht op de helm (waarom zou je dat al nodig hebben met zo'n schijnwerper :lol: ...?)

Tja, en een extra batterij...? Is die niet in Nederland te verkrijgen? En de lamp apart??? Er zit toch zeker wel een lamp bij?? Verlengkabel van 1 m? Voor de fiets?

Een verloopstuk moet geen probleem zijn? Waarschijnlijk voldoet mijn wereldreisstekker al prima!

Ik ben ook heel benieuwd wat jouw ervaringen straks zijn!
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

theplayer wrote:Ik heb geen behoefte aan een extra licht op de helm
Als het lekker technisch wordt ben je stukken beter af met een helmlamp.
En persoonlijk vind ik dat je met enkel een helmlamp ook nog eens je kijktechniek verbeterd.

Ik heb maar 1 lamp, en die komt niet meer op het stuur.
Spark27
Mountainbiker

Post by Spark27 »

_alain_ wrote:
En persoonlijk vind ik dat je met enkel een helmlamp ook nog eens je kijktechniek verbeterd.

Als het echt technisch word heb je best beide nodig :
Met 1 lamp heb je geen goed diepte zicht.
1 globaal licht op het stuur en een straler op de helm.

Als je er maar 1 hebt, kan je ze idd best op je helm zetten.

btw heeft al iemand deze geprobeerd ? http://www.ayup-lights.com/
theplayer
Mountainbiker

Post by theplayer »

Ik heb vandaag al een bericht ontvangen van Geoman:
"We're thrilled to let you know that a package was shipped to you on 11/27/2009 via U.S. Postal Service First-Class Mail International".....
saiko
Test team

Post by saiko »

Spark27 wrote:
_alain_ wrote:

Als het echt technisch word heb je best beide nodig :
Met 1 lamp heb je geen goed diepte zicht.
1 globaal licht op het stuur en een straler op de helm.

Als je er maar 1 hebt, kan je ze idd best op je helm zetten.

btw heeft al iemand deze geprobeerd ? http://www.ayup-lights.com/
ik heb vorig jaar voor ay-up gekeken maar die dingen hebben geen driver en dat heeft me doen afhaken. Verder zijn ze redelijk duur als ze verzonden moeten worden. Prijzen wat je daar ziet zijn excl BTW.
De prijs die daar staat in AUD kun je eigenlijk gewoon gebruiken als richtlijn voor hoeveel euro ze in het totaal gaan kosten...
Waarschijnlijk beter als die 900 lummen lampen hier allemaal maar toch nog niet echt wat het moet zijn
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Post Reply