Zo 06/12/2009 Avelgem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Den Tourist
Mountainbiker

Post by Den Tourist »

Wij komen ook af en dit voor de 5de keer al! :-D
Super mooie mtb. Jammer dat jullie dit stop zetten.

Mag ik misschien vragen waarom jullie stoppen? Dit gewoon uit nieuwsgierigheid.

Tot zaterdag rond 14 uur voor 55 km!!

See you :-D
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

jodelaietie wrote: Offroad tussen de draad is verboden door de gemeente (erosie) sedert 1 januari 2009 en de fruitboer laat ook niemand meer toe sedert 2009, wegens teveel vuil op de weg beneden.
S
Ik ben er nochtans heel zeker van dat Safety Jogger in september de keuze liet tussen de kasseien of de singletrack tussen de prikkeldraad. Dus mochten we wel langs daar naar boven. En dat was ná 1 januari 2009! Of is het een kwestie van droog liggen? Niet dat het een sinecure is erop te rijden als het heel modderig ligt, natuurlijk!
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

Zotte Marre wrote: Ik ben er nochtans heel zeker van dat Safety Jogger in september de keuze liet tussen de kasseien of de singletrack tussen de prikkeldraad. Dus mochten we wel langs daar naar boven. En dat was ná 1 januari 2009! Of is het een kwestie van droog liggen? Niet dat het een sinecure is erop te rijden als het heel modderig ligt, natuurlijk!
Da's juist, ge kon kiezen. Wijle hebben de single off road gepakt en dat was niet om te lachen... en 't lag poeierdroog. In 't nat gerokte dor niet deftig op peis ik
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Zotte Marre wrote:
jodelaietie wrote: Offroad tussen de draad is verboden door de gemeente (erosie) sedert 1 januari 2009 en de fruitboer laat ook niemand meer toe sedert 2009, wegens teveel vuil op de weg beneden.
S
Ik ben er nochtans heel zeker van dat Safety Jogger in september de keuze liet tussen de kasseien of de singletrack tussen de prikkeldraad. Dus mochten we wel langs daar naar boven. En dat was ná 1 januari 2009! Of is het een kwestie van droog liggen? Niet dat het een sinecure is erop te rijden als het heel modderig ligt, natuurlijk!
No , niks kwestie van droog of nat of wie organiseert , als je dat stukje parcours op uw plan indient bij de gemeente altijd geschrapt na 1 jan 2009.
Wij kunnen het weten , want na weigering door de gemeentedienst hebben we het nog eens speciaal aangevraagd via de gemeenteraad voor 1X passage als club van Kluisbergen maar njet.
Passage bleef geweigerd waardoor we onze bevoorrading ipv op de Patersberg beneden moesten doen.Ze zijn heel streng nu op dit stukje. Als je er toch op rijdt als TT zonder toelating te hebben riskeer je dat er wat volgt.
Als een toertocht langs daar rijdt is hebben ze het ofwel niet gemerkt op de gemeente op uw plan(waartoe veel kans is want offroad/road lopen parallel en maar 100m uit mekaar) ofwel is het zo niet aangevraagd.
Mtb'ers blijven in Kluisbergen een te weren soort , wandelaars kunnen niets verkeerd doen. Jammer dat men er zo over denkt.
We moeten misschien eens alle gemeenteraadsleden van beide kanten een mtb kado doen.

Ondertussen al heel wat pijlen zien hangen hier rond de deur.
Wie verkeerd rijdt is kleurenblind. :bounce: :bounce:
Last edited by jodelaietie on Tue 01 Dec 2009 20:30, edited 1 time in total.
Martin
Mountainbiker

Post by Martin »

Als kunnen schrijven geen bezwaar is kom ik ook. :roll:
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Bike@holics Harelbeke ook aanwezig op zaterdag.
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

Vergeet niet ten tourist de zaterdag 55km tot 12uur30 ,voor je eigen veiligheid .Velen vorig jaar in donker toegekomen , da willen we niet voor ongevallen te vermijden [-X [-X (we zouden nie willen da jullie omvergereden worden) :( :( .De redenen staan er alop op deze forum :wink: :wink: :wink:
ndcbiker
Mountainbiker

Post by ndcbiker »

Zal ook van de partij zijn op zondag voor de groten toer.Nieuwe remblokjes gestoken van de rit in Berthen geweest verleden week.Het parcour mag van mij wat minder waterachtig liggen ze. :wink:
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Deze middag (lichte regen, nadien droog) wa pijlkes gevolgd. Hangen idd. al uit van dit week-end. Parcours is grotendeels vergelijkbaar met verleden jaar, maar vooral in omgekeerde richting. Is dus redelijk goed te berijden ook nu nog.
Meest verrassende zat hem volgens mij in het begin, je doet er toch een 15 tal km over om de eerste echte hoogtemeters te krijgen. Zitten zelfs 2 paadjes in die ik nie kende =D>
Bij de 1ste beklimming is het wel meteen raak, denk da ze daar best laten kiezen, is te doen, moest toch voetje zetten.
Na 1ste deel Kluis zit er wel wa baan in richting Trieu (waar denk ik splitsing zal zijn), grootste afstanden richting Ronse (zal voor zaterdag zijn) , rest bergop via Trieu terug naar de Kluis waar alle afstanden weer samen komen.
Bij de afdaling van de Pensemont toch oplletten van de vele takken op de grond. Vliegt er daar wel enen tussen m'n wiel zeker, niets erg dacht ik, maar toen ik beneden kwam, kon ik wandelen, achterwiel volledig naar de noppen.
Gelukkig is één van de sponsers van de tocht een fietsenmaker (staat op de pijltjes die trouwens perfect zijn met die wapperend lintjes) en die beloofde dat m'n vehikel goed en wel startensklaar zal zijn tegen zaterdag.
Dus hopelijk tot ton. :wink:
duwerke
Mountainbiker

Post by duwerke »

zaterdag aanwezig voor de groten toer
Post Reply