La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

facebreaker wrote:alle routes ben ik gestart vanuit vakantie dorp La Boverie +/-7km van la roche

je kan er op 3 manieren naar toe , gewoon via de hoofdbaan rendeux/ la roche , dit is een goede opwarming

je kan via la boverie over de wandelpaden rood en bruin via Cielle naar la roche , dit is een stevige kuitenbijter al direct als je vertrekt , met nadien voorbij cielle een spectaculaire afdaling over het asfalt en zo naar la roche

of je kan over het asfalt van la boverie via cielle naar la roche

dus het moet niet altijd hetzelfde zijn
zo heb ik het ook al gedaan, en als je boven komt aan de baan Samrée - la Roche kun je meteen vertrekken met route 2 en als je deze volgt kom ja aan het kerkhof uit en kan je verder kiezen tussen route 1 of 2

Mac'Red 8)
race eend
Mountainbiker

Post by race eend »

donderdag 27/08 route 2,3 en 4 gedaan.
route 2: na enkele km tot knieen in de modder, daarna een ultra steile klim op keien waar ik veel moeite had om fietsend boven te raken maar dat is gelukt. Daarne grotendeels dalen tot La Roche.
route 3 en 4 zijn vergelijkbare routes vind ik, lange klimpartijen maar alles bereidbaar en af en toe stukje asfalt.
leuke dag tot hiertoe, bij aankomst aan wagen bleek dat er was ingebroken en 150 km terug naar huis zonder raampje. Gezellig :evil:
Geoffe
Mountainbiker

Post by Geoffe »

In 't verlengd weekend van den 1ste november zit ik aan de kanten van La Roche en zou ik enkele van de vaste routes willen meepikken met ne maat die enkel met de koersfiets rijdt.
Vraagjes hierbij:
- hoe zit het tegenwoordig met de bepijling?
- is een bezoekje aan de VVV een must om een kaartje van de routes te kopen en te weten of er al de niet hagel in mijn gat kan zitten owv 't jachtseizoen?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Goffe wrote:In 't verlengd weekend van den 1ste november zit ik aan de kanten van La Roche en zou ik enkele van de vaste routes willen meepikken met ne maat die enkel met de koersfiets rijdt.
Vraagjes hierbij:
- hoe zit het tegenwoordig met de bepijling?
- is een bezoekje aan de VVV een must om een kaartje van de routes te kopen en te weten of er al de niet hagel in mijn gat kan zitten owv 't jachtseizoen?
de bepijling van de vaste route's is uitstekend hoor, vandaag nog een deel gedaan van de nr2 via Cielle. Als ge dus via Cielle de route volgt moet je idd ineens een weide baantje op dat in het bos verdwijnt maar daar waar het ineens echt vettig begint te worden kunt ge linksaf draaien en genieten van een leuke technische singletrail dat meer beneden weer op het vettige stuk weer samen komt. En dan enkele meters verder draai je linksaf naar beneden naar het riviertje dat ge zonder natte voeten door kunt, en dan terug het korte knikje omhoog en je zit weer op de route.
Ik zal het eens uittekenen en een vb van tonen deze avond.

Wat de jacht betreft, ZEKER en vast binnengaan bij het VVV in La Roche als ge ongehavend terug naar huis wilt keren, die jagers zien naar niks heb ik al gemerkt.

MaC'Red 8)
Geoffe
Mountainbiker

Post by Geoffe »

MaC'Red wrote: Wat de jacht betreft, ZEKER en vast binnengaan bij het VVV in La Roche als ge ongehavend terug naar huis wilt keren, die jagers zien naar niks heb ik al gemerkt.
MaC'Red 8)
@ MaCRed: Dikke merci voor de info ... op een of ander zijn bord belanden met wat hagel in mijn gat staat nu niet op 't programma voor 't weekend.
Nog een vraagske: Voor een niet geoefende mtb'ker die wel met de koersfiets rijdt: beginnen met route 2, dan 3 of 4 nemen en vervolgens kijken of 1 er nog bij kan? Op 't gemakske moet dat toch te doen zijn?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

voila het beloofde voorbeeld om de mud op de route grotendeels te vermijden.

Image

route 1 & 2 spelen zich grotendeels af in en rond het bos rond La Roche en Samrée terwijl route 3 & 4 vooral over en door de landschappen gaat maar daarom niet minder mooi natuurlijk.
Route 3 heeft een moeilijke start maar eens daarover is het best te doen

MaC'red 8)
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Aangezien we dit weekend een huisje in Bérismenil hadden gehuurd en de blauwe route (route 1) daar op 500m van passeert, heb ik die twee keer gereden.
Eén keer alleen in de regen, en één keer met twee man (de tweede dag was het droog...).

Op deze route moet je geen schrik hebben voor onberijdbare stukken.
Na twee weken hevige regen ben ik overal boven geraakt met mijn Racing Ralph achteraan.
Je wordt wel heel vuil van het opspattende modderwater dat uit de bossen stroomt, maar de grond zelf is hard en rotsachtig. Je fiets achteraf kuisen is dan ook zalig snel gebeurd.

Route 1 is echt fantastisch. De 'col de haussière' op asfalt hakt er direct goed in, voor je 't beseft ben je tegen max. 8 km/h (sneller ging echt niet bij mij) naar boven aan 't kruipen.
Dan duik je het bos in en wordt het heel steil en vrij technisch verder naar boven kruipen.
Even afdalen, weer wat asfalt tot aan de top van de Haussière en dan weer naar beneden naar Samré.
Van hieruit begin je aan het (na slecht weer) modderigste stuk van de route over brede bospaden, maar je wordt er voor beloond met het leukste stuk van de route.
Plots buig je af naar links en voor je 't weet ben je een technische singletrack aan het afhotsen. Kramp in je armen gegarandeerd voor je beneden bent.
Dan even een modderig pad naar boven, gevolgd door een héél steile afdaling die overgaat in een technische singletrack die je op het einde door een vrij diep riviertje laat rijden.
Hierop volgt de steilste, maar ook mooiste klim van de route, die je naar Bérismenil brengt.
Vanaf daar moet je even enkele saaiere asfaltkilometers over een winderig plateau afhaspelen, om dan beloond te worden met een snelle, toch wel technische afdaling.
Daarna komt er een echte rotklim waar geen einde lijkt aan te komen.
Gelukkig wordt deze gevolgd door een prachtige, hééél steile afdaling die je na 27 km en 600 hm terug in La Roche brengt.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

bij route 2 krijgt ge na een km of 4 een klimmeke van 32% en ik verzeker u als ge'r voor staat dan denkt ge " man da lukt nooit " maar mits de juiste banden en klim- rijkwaliteiten raakt ge wel boven, het is mezelf nog maar 2 of 3 keer gelukt.

MaC'Red 8)
race eend
Mountainbiker

la roche

Post by race eend »

dat is inderdaad heel steil, ben er al elke keer opgeraakt.
heb wel al gemerkt dat het makkelijker gaat met een 34 achteraan,
moeilijkste is nog het voorwiel op de grond houden.

er is maar 1 punt waar ik nog nooit ben op geraakt, denk dat het op route 4 is, net na oversteek van een brugje gaat het redelijk steil omhoog maar dan moet je een rotsblok over en dat lukt me niet.
meer iets voor den trial denk ik.
MaC'Red
Mountainbiker

Re: la roche

Post by MaC'Red »

race eend wrote:dat is inderdaad heel steil, ben er al elke keer opgeraakt.
heb wel al gemerkt dat het makkelijker gaat met een 34 achteraan,
moeilijkste is nog het voorwiel op de grond houden.

er is maar 1 punt waar ik nog nooit ben op geraakt, denk dat het op route 4 is, net na oversteek van een brugje gaat het redelijk steil omhoog maar dan moet je een rotsblok over en dat lukt me niet.
meer iets voor den trial denk ik.
Dat kan ik geloven, het niveauverschil is iets te groot ook denk ik. Is ook wel een toffe route trouwens

MaC'Red 8)
Post Reply