Zo 29/11/2009 Genk-Winterslag
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- cube biker ;-)
- Mountainbiker
Post by cube biker ;-) »
Sjiek parcours, sommige stukken serieus vettig vooral het boske achter den terril, nie alles omhoog kunnen rijden maar da maakt de pret nie minder goe geamusseerd.
Ik ben blij dat ik de verplaatsing naar Genk heb gemaakt. Ondanks een tegenstribbelende achterderailleur waren het 44 kilometers om van te genieten. Een hoog offroad gehalte met heel wat single tracks
en, naar waaslandse normen, bijzonder weinig modder
ik denk dat ik meer in deze streek kom rijden in de winter.
Mijn eerste terril ooit is me goed bevallen. 1 kleine schuiver gemaakt over een houten brugje, stom ik had beter moeten weten, maar wel overal bovengeraakt. Ik had niet gedacht dat je zoveel grip zou hebben, want het zag er op sommige plekken vettig uit. Mooi uitzicht trouwens.
Voor herhaling vatbaar!
Mijn eerste terril ooit is me goed bevallen. 1 kleine schuiver gemaakt over een houten brugje, stom ik had beter moeten weten, maar wel overal bovengeraakt. Ik had niet gedacht dat je zoveel grip zou hebben, want het zag er op sommige plekken vettig uit. Mooi uitzicht trouwens.
Voor herhaling vatbaar!
Om 10.30h aan de tocht begonnen. We waren de laatste opt parkoer denk ik. Ondergrond viel echt wel mee, had veel erger verwacht.
Schitterende singletracks. En opt einde zelfs een lekker zonneke gekregen
Eerste keer dat we deze tocht deden en vond het echt de moeite
Mss iemand een gps track ervan ? Das wat makkelijker voor hem nog eens te rijden want ik ken de streek nog niet zo goed.
Volgend jaar weer
Grtz
Schitterende singletracks. En opt einde zelfs een lekker zonneke gekregen
Eerste keer dat we deze tocht deden en vond het echt de moeite
Mss iemand een gps track ervan ? Das wat makkelijker voor hem nog eens te rijden want ik ken de streek nog niet zo goed.
Volgend jaar weer
Grtz
Ik heb er ook van genoten vandaag,mooie single tracks en ook overal bovengeraakt,wel 1 keer effe voetje moeten zetten door een voorligger
maarja 't was voor iedereen moeilijk denk ik eh... 
Ook de afdalingen waren goed te doen vond ik!!!
Ik lees hier dat er velen kiezen voor de NN,zijn die dan zo goed???
ik rij meestal met een skinny jimmy 1.9(en redelijk hard) en ben daar zèèr tevreden van!?!
Ook de afdalingen waren goed te doen vond ik!!!
Ik lees hier dat er velen kiezen voor de NN,zijn die dan zo goed???
ik rij meestal met een skinny jimmy 1.9(en redelijk hard) en ben daar zèèr tevreden van!?!
NN heeft grotere noppen en levert dus meer grip. Ik heb 2 weken geleden mijn RR vervangen door de NN en ik merk het verschil enorm. Ik heb meer vertrouwen in de bochten en ik geraak op meer plaatsen boven. Ik ken die skinny jimmy's van jou niet uit, maar de naam laat me wel iets vermoeden
Gebruik anders een de zoekfunctie. er is al heel wat geschreven over de bandenkeuzes
Gebruik anders een de zoekfunctie. er is al heel wat geschreven over de bandenkeuzes
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Om tot in Winterslag te geraken ben ik Aarschot moeten passeren. Je ziet collega-bikers de afrit nemen en dan denk je wel: geef me een goede reden om zo ver naar Winterslag te karren. Bij het binnenrijden, na 43 km met terril, wist ik het wel. Deze TT was werkelijk af. Veel droge single-tracks in bos-en duinengebied, zelfs een strook los zand voor de wielen geschoven gekregen, echt een minimum aan asfalt of beton, enkel in het middenstuk stonk de modder in de neus maar dat werd vakkundig onderbroken door de beklimming van de terril. Koud en winderig daar boven maar behoorlijk fietsvriendelijk. De bevoorrading, een tikkeltje vroeg, was behoorlijk gevuld met echte erwtensoep als extraatje. Persoonlijk hou ik niet van die witte pijlen met rood puntje, de geel/zwarten zijn duidelijker. Ze waren echter in zo'n grote getale opgehangen dat fout rijden echt wel onmogelijk was. Even bekroop mij het gevoel dat deze TT een exacte kopie was van deze van vorig jaar. Maar eerlijk, dat maakt mij niet uit. Het genotsgehalte van deze TT maakt dat wel goed.
Iemand een idee van aantal deelnemers, hoogtemeters op de 43 met terril? Kwestie van mijn archieven bij te werken.
Iemand een idee van aantal deelnemers, hoogtemeters op de 43 met terril? Kwestie van mijn archieven bij te werken.
- cube biker ;-)
- Mountainbiker
Post by cube biker ;-) »
ik heb er verschillende een schuiverke zien maken over da brugske, mij inbegrepenel stevo wrote:Ik ben blij dat ik de verplaatsing naar Genk heb gemaakt. Ondanks een tegenstribbelende achterderailleur waren het 44 kilometers om van te genieten. Een hoog offroad gehalte met heel wat single tracksen, naar waaslandse normen, bijzonder weinig modder
ik denk dat ik meer in deze streek kom rijden in de winter.
Voor herhaling vatbaar!
koppigaard wrote:Om tot in Winterslag te geraken ben ik Aarschot moeten passeren. Je ziet collega-bikers de afrit nemen en dan denk je wel: geef me een goede reden om zo ver naar Winterslag te karren. Bij het binnenrijden, na 43 km met terril, wist ik het wel. Deze TT was werkelijk af. Veel droge single-tracks in bos-en duinengebied, zelfs een strook los zand voor de wielen geschoven gekregen, echt een minimum aan asfalt of beton, enkel in het middenstuk stonk de modder in de neus maar dat werd vakkundig onderbroken door de beklimming van de terril. Koud en winderig daar boven maar behoorlijk fietsvriendelijk. De bevoorrading, een tikkeltje vroeg, was behoorlijk gevuld met echte erwtensoep als extraatje. Persoonlijk hou ik niet van die witte pijlen met rood puntje, de geel/zwarten zijn duidelijker. Ze waren echter in zo'n grote getale opgehangen dat fout rijden echt wel onmogelijk was. Even bekroop mij het gevoel dat deze TT een exacte kopie was van deze van vorig jaar. Maar eerlijk, dat maakt mij niet uit. Het genotsgehalte van deze TT maakt dat wel goed.
een idee Iemand van aantal deelnemers, hoogtemeters op de 43 met terril? Kwestie van mijn archieven bij te werken.
Ik had 435 hm op mijn tellerke staan
Volgens de organisatie waren er 1000 bikers present (toch goed vind ik aangezien het weer van de afgelope week)
Knappe tocht trouwens! Véél minder vettig dan ik had verwacht!
Proficiat aan de organisatie
grts,
Roel