Technisch parcours te Wetteren gepland...

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
brunette
Mountainbiker

hmmm

Post by brunette »

dat gedoe aan de warande ga'k binnenkort eens checken, maar een ander vraagje, wat is de leukste (bewegwijzerde) tocht die je in 'onze' streek kan maken, hopelijk niet de route van destelbergen, want die is wel plezant, maar zoooo braaf...stoer als ik ben, NOT.
Na de 'blok' wil ik een beetje stoom afblazen, en destelbergen route komt mij aan de neus :^o uit.
beethoven
Mountainbiker

technisch parcour te wetteren

Post by beethoven »

beste Biker, Gavere heeft een redelijke omloop.
Gemakkelijk te volgen bepijling en niet zo ver van huis. dus doen.
Steven Beelaert
Mountainbiker

binnenkort nieuw parcours te Wetteren

Post by Steven Beelaert »

Volgens een nieuwsbrief van de gemeente Wetteren komt er binnenkort een mountainbikeroute van 35 km langs de Boskant(en). Het parcours bestaat al maar moet nog voorgelegd worden aan Bloso om erkend te worden en om de Bloso bewegwijzering te krijgen. Routekaarten kunnen nu wel al gratis bekomen worden in de cafetaria De Warande en De Poort.
Het parcours zou bij droog weer zeer zanderig zijn en bij nat weer enkele zware modderstroken bevatten. Het parcours vertrekt in het sportcentrum De Warande en loopt dan door de boomkwekerijen in de wijk Boskant en loopt verder door de gemeenten Smetlede, Oordegem, Bavegem, Massemen, Schellebelle, Serskamp.
Koen31
Mountainbiker

Post by Koen31 »

Dus als ik het goed begrijp kan je dit parcours momenteel enkel rijden met een kaart, zonder wegwijzers dus ?

Koen
Steven Beelaert
Mountainbiker

Post by Steven Beelaert »

dat klopt
beethoven
Mountainbiker

binnenkort nieuw parcours te Wetteren

Post by beethoven »

Beste bikers, de bewegwijzering komt er vanaf september. De oorsprokelijke teks uit dit blad luid:Op naar de boskantse mountainbikeroute! als onder titel: het heeft voeten in de aarde gehad, maar na veel discussies tussen de betroken gemeenten komt ze er toch/ de mountainbikeroute langs de Boskant(en)! Die werd meer dan tweejaar geleden officieus ingefietst maar werd nu pas officieel voorgelegd aan bloso om erkent te worden.
De route vertrekt in het sportcentrum De Warande en loopt kriskras door de boomkwekerijen van de Wetterse wijk Boskant naar het Hospiesbos.
Het traject passeert aan de rand van het hospiesbos en gaat via een omwag langs de Varenkouter in de wijk Kortenbo naar de rand van het Smetledebos. Vandaar gaat het via het Hof ter Schoot, de Fauconniermolen en het Hof te Landeghem in Oordegem naar het hoogst gelegen punt van de route op het grondgebied op de vroegere gemeente Bavegem. Via Oordegem en Smetelede rijden we naar het Serskampbos. Daarna keren we terug naar de zandige boskanste heuvelrug die we doorkruisen voor we afdalen naar de Schelde via het station van Schellebelle en de wijken Ertbrug en Jabeke. We volgen de Schelde richting Wetteren-centrum tot aan de afslag van de Lege Weg en rijden dan via het provinciaal gebied Den Blakken en de stuifduinen terug naar de Warande.
In het sportcentrum zelf werd een vrij technisch mountainbikecircuit aangelegd dat buiten de openingsperiode van het openluchtzwembad, als afsluiter kan worden gevolgd

Gratis routekaarten
De Boskantse route is 35 kilometer lang en loopt voor het overgrote deel over niet-verharde paden. Bij droog weer is het op sommige plaatsen zeer zanderig, bij nat weer zijn enkele zware modderstroken onvermijdelijk. Als de route officieel erkend wordt door Bloso, worden er wegwijzers geplaatst. Routekaarten zijn nu al gratis te verkrijgen in de caferaria De Warande en op de gemeentelijke cultuurdienst in De Poort op de Markt.

Rudy VdE.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

iemand al een GPS-Track????
tenedenaar
Mountainbiker

Post by tenedenaar »

In september gaat er in en rond recreatiedomein De Warande in Wetteren een nieuw kort, maar technisch parcours open. Momenteel ligt het parcours er reeds, maar tijdens de zomer is het niet toegankelijk (want openluchtzwembad). Het is een leuk parcours met kleine korte klimmetjes, scherpe bochten en steile afdalingen. Ideaal om uw technische kunnen een beetje bij te schaven. Maar, nog enkele maanden geduld dus.
beethoven
Mountainbiker

Wetteren technisch parcour

Post by beethoven »

Beste mede bikers, Zoals ik reeds bij "zoek een biker partner onder Wetteren melden" ga ik er nog van uit dat je dit technich parcour wel in de zomer ook zou kunnen doen. Wat ik voorstel is tracht een kompromis te sluiten met het stadsbestuur van Wetteren.Tracht ja aan de opgelegde voorwaarden te voldoen. Leg je zeker niet neer, als je denkt dat je niet aan de gestelde eisen kan voldoen , wees duidelijk in je formuleringen. Maar maak ook niet iets wat andere reeds opbouwden kapot. Handel en denk met overleg. Pas dan kan je er komen.
Als je denkt dat er andere maatregelen moeten komen laat het gelijk wie weten,

Nu ik weet dat het parcour maar open is op enkele bepalingen. Ik zelf vind zo'n regeling jammer. De route die er nu bijhoort maakt het wel wat goed.
Wat en hoe de vissers er zullen van vinden ? daar heb ik toch bedenkingen bij?
Sportieve groete, Rudy VdE.
beethoven
Mountainbiker

binnenkort nieuw parcour te Wetteren

Post by beethoven »

Graag zou ik deze route voor ze officeel gestart word deze route promoten. Zeker nu de vakantie periode begint of tijdens deze tijd. Het gaat over de Boskantse route. De afstand bedraagt 34.1km. Deze vertrekt te Wetteren aan de Warande. De bepeiling zou alvast kunnen gestart zijn maar de route zelf zou maar in officeel openen in september. Plaatselijke jongeren welke ook mointainbikers zijn hebben daar niet zoveel aan. Dus gezamelijk, jongeren en al wat ervarener mountainbikers zou ik doen bewegen om ze voortijdig in te biken. Wie zich zou geroepen voelen het zij in Gent of tussen deze gemeenten Gent - Wetteren - Aalst enz zou willen vragen zodoende datum en uur vast te leggen. Wie mee doet of sugestie's heeft kan hier voortaan posten. We zouden zeker indruk maken zowel bij bloso als bij de gemeentebesturen. Zeker niet op 7/8 2004 want dan is er een mountainbirkers dag geplant. Sportieve groeten, Rudy VdE.
Post Reply