Dacht toch dat dit eerder te danken is aan hun hoge hr op een korte afstand,wat vgl. is met een veldcross ?sunn xtreme wrote: Ook vaak opgemerkt is, dat veldrijders het vaak erg goed doen op de kleine criteriums met veel keren en draaien.
lopen goed voor te fietsen ?
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
geen enkele wegkoers is vergelijkbaar met een veldrit.P° wrote:Dacht toch dat dit eerder te danken is aan hun hoge hr op een korte afstand,wat vgl. is met een veldcross ?sunn xtreme wrote: Ook vaak opgemerkt is, dat veldrijders het vaak erg goed doen op de kleine criteriums met veel keren en draaien.
verder ben je nog altijd 2 a 2.30u bezig met een criterium... dus aanzienlijk langer dan een veldrit.
je mag bv een hoge HF en recuperatie hebben.. als je dynamisch weinig voorstelt rijden ze je na een aantal ronden er zo uit.
in criteriums zie je 2 types goed rijden :
veldrijders, en sprinters. net die 2 types zijn erg dynamisch.
en ja... veel sprinters doen ook in de winter looptrainingen, en veldrijden / trainingen.
veldrijders hebben vaker last met de pure snelheid en kracht, op de langere stukken waar men keihard kan doorgaan op het grote verzet.
dus een hele andere inspanning waar de kracht/weerstand een rol speelt, en niet de dynamiek van de renner.
bij dit soort inspanning worden ze meestal helemaal murw gereden.
maar kort gesteld :
E L K E renner heeft baat bij looptrainingen.
maar ook, hij M O E T ze zeer voorzichtig starten, want hij zal 20x sneller geblesseerd kunnen raken dan een gemiddeld persoon die niet aan wielrennen doet.
vanwege erg speciefiiek spiergebruik, en bepaalde 'zwakke' spiergroepen die bij lopen wel sterk worden aangesproken.
Ik ben een paar weken geleden ook beginnen lopen, ik was begonnen met een 40 minuten te lopen, daarna niet gestretcht en ook al geen cool down gedaan, met sportschoenen die daar volgens mij niet echt voor dienden, gevolg => 4 dagen als een strijkplank rondegelopen. Ik had me gezworen van niet meer te lopen maar de week daarna toch terug de stoute schoenen aangetrokken (maar dan wel andere die meer schokabsorberend zijn) en terug gaan lopen. Een uurtje op 't gemak daarna cool down van 10min en 10 min gestrecht vanwege de schrik om terug strijkplank te zijn. Dag daarna geen stijve spieren enkel nog last de rechter kant van mijn achterste. Tot nu toe heb ik dit nog steeds. Elke keer ik ga lopen doet mijn gat zeer aan de rechter kant. Weet iemand hoe dit komt?
Je loopt te lang als beginneling. Je kan beter 5 minuten lopen, en dan één à twee minuten stappen. Dit een keer of 4. Elke week mag je 10% bij doen. na een tijdje kan jet stappen weglaten.
Je maakt de fout die veel starters maken. Je hebt een goed gevoel, en je blijft lopen. Maar je doet er meer kwaad mee dan goed. En het risico op kwetsuren is des te groter.
Je maakt de fout die veel starters maken. Je hebt een goed gevoel, en je blijft lopen. Maar je doet er meer kwaad mee dan goed. En het risico op kwetsuren is des te groter.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Ik ben anderhalve maand geleden ook opnieuw beginnen lopen. De 1e keer 15 min waarvan zeker 5 gewandeld. Vorige jaren liet ik mij ook iedere keer gaan door direct 30-35min te lopen. Gevolg, een week lang stijf tot achter mijn oren en geen zin meer om nog eens te gaan lopen. Nu doe ik kortere looptrainingen tot zo'n 30min, zonder pijnlijke benen de dag nadien. Het is dus echt heel belangrijk om rustig op te bouwen.
Mijn bedoeling is om verder te bouwen tot ik een uur kan lopen. Dat zou ik al een hele prestatie vinden, zeker omdat ik totaal geen loperstype ben. En in het voorjaar zal ik zien of het lopen effectief heeft bijgedragen tot een betere conditie...
Mijn bedoeling is om verder te bouwen tot ik een uur kan lopen. Dat zou ik al een hele prestatie vinden, zeker omdat ik totaal geen loperstype ben. En in het voorjaar zal ik zien of het lopen effectief heeft bijgedragen tot een betere conditie...
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Doen zoals i-Mac al aangaf 10% wekelijks opbouwen.En dit telt in feite niet enkel voor lopen.
- Dieter ex Mx-er
- Mountainbiker
Post by Dieter ex Mx-er »
Elke keer ik ga lopen doet mijn gat zeer aan de rechter kant. Weet iemand hoe dit komt?[/quote]
Ben ook al een tijdje terug aan het lopen, momenteel 2à3x/week 45min op een finse piste.
Juist voor de zomer een hamstring blesseure opgelopen en nog steeds zeer aan me gat
, ook de rechter kant, kine, orthopediest help allemaal niet enkel op je tanden bijten
Ben ook al een tijdje terug aan het lopen, momenteel 2à3x/week 45min op een finse piste.
Juist voor de zomer een hamstring blesseure opgelopen en nog steeds zeer aan me gat
Ben ook al een tijdje terug aan het lopen, momenteel 2à3x/week 45min op een finse piste.Dieter ex Mx-er wrote:Elke keer ik ga lopen doet mijn gat zeer aan de rechter kant. Weet iemand hoe dit komt?
Alé vooruit ben content dat er nog meer mannen een zere prot hebben
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Dat is nu net wat je moet doen om uw blessures te laten genezenDieter ex Mx-er wrote:enkel op je tanden bijten
Pijn heeft een oorzaak.Eerst genezen en dan herstarten.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
Ben ook al een tijdje terug aan het lopen, momenteel 2à3x/week 45min op een finse piste.Dieter ex Mx-er wrote:Elke keer ik ga lopen doet mijn gat zeer aan de rechter kant. Weet iemand hoe dit komt?
de hamstring blijft in een stressfase steken (kan niet geheel ontspannen, zelfs niet bij rust)
dat veroorzaakt pijn, zeker bij sporten omdat dat snel in overbelasting gaat....en je er niet beter van word.
chiropractor is dan we oplossing, of begin al eerst op zijn minste met 3x met dag de kuiten, lies, bovenbenen en hamstrings te stretchen op de GOEDE manier !! brengt dat geen oplossing na een week tot 2 weken = chiropractor en blijvend stretchoefeningen doen.