Ik maak af en toe (1-2x per week) de verplaatsing woon-werk (40km enkel) met mijn Merida TFS 300. Dit vooral in functie van recuperatie na zware looptrainingen. Ik merk namelijk dat ik veel minder last heb van overbelastingsblessures aan mijn knieën, scheenbenen en voeten sinds ik deze trainingen heb opgenomen in mijn schema.
Afhankelijk van hoeveel wind er staat en of die in het voor- of nadeel blaast leg ik de enkele afstand af tussen de 1u20 en 1u30. Gelukkig kan ik me op het werk douchen.
Op mijn bike heb ik Continental City Contacts (1.75? - 3cm) laten leggen.
Op het forum vind ik veel discussies terug over het gebruik van slicks voor wegtrainingen. Aangezien ik nooit off road ga, speel ik nu ook met de idee om slicks te laten zetten. Enig idee hoeveel tijdswinst ik hiermee zou kunnen boeken in vergelijking met vandaag?
Grtz
kalimeros
Met de fiets naar het werk ...
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- saiko
- Test team
ik ben leeraaropleiding bezig (D-cursus van vroeger)Biker Berrie wrote:Gevonden op de website van klasse:
Naast de besparingen wordt er ook budget gereserveerd om enkele problemen op te lossen: 'Er wordt een extra budget gereserveerd om de fietsvergoeding voor het onderwijzend personeel te kunnen betalen.'
Zie
http://www.klasse.be/leraren/blog.php?q ... ljoen-euro
Er is dus nog hoop.
en heb gevraagd aan de persoon waar we onderwijs en recht etc van krijgen en die vertelde me dat de fietsvergoeding NIET werd afgeschaft in het onderwijs.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
Ja watte ik heb vandaag mert moeite de vallende rotsblokken uit de lucht overleefd
gigantische windstoten en heb noodgedwongen dekking moeten zoek in merchtem om de stekende pijnen te overleven
het was alof er 1000 naalden in mij werd gestoken.
en de bliksem, ik vraag me af hoe dat nu zit op de fiets? zijn rubberbanden een bescherming tegen een inslaande bliksem.
En dan nog die wind die je soms als een tol deed ronddwarrelen
twas pijnlijk om thuis te sukkelen per fiets.
Streets
gigantische windstoten en heb noodgedwongen dekking moeten zoek in merchtem om de stekende pijnen te overleven
en de bliksem, ik vraag me af hoe dat nu zit op de fiets? zijn rubberbanden een bescherming tegen een inslaande bliksem.
En dan nog die wind die je soms als een tol deed ronddwarrelen
twas pijnlijk om thuis te sukkelen per fiets.
Streets
- .joeri.
- Mountainbiker
- Location: Prorace Vicco SL - Prorace Chaos DSQ - Prorace Desert Fox
Die continental's zijn ook al slicks/semi-slicks, dus snelheidswinst zal miniem zijn...kalimeros wrote:Op mijn bike heb ik Continental City Contacts (1.75? - 3cm) laten leggen.
...
speel ik nu ook met de idee om slicks te laten zetten. Enig idee hoeveel tijdswinst ik hiermee zou kunnen boeken in vergelijking met vandaag?
Stel dat je met de slicks toch nog één km/u sneller kan rijden (gemiddeld) dan ben je ongeveer 3 minuutjes vroeger daar.
Ik denk dat je meer winst haalt als je gewoon wat harder trapt
(Of misschien een koersfiets aanschaffen, dan rijdt je toch ook al gemakkelijk 2 à 3 km/uur sneller)
- arne_be
- Mountainbiker
Neen, rubber banden helpen niet.Streets wrote: en de bliksem, ik vraag me af hoe dat nu zit op de fiets? zijn rubberbanden een bescherming tegen een inslaande bliksem.
Het feit dat je in de auto niet geraakt kan worden door de bliksem heeft te maken met de kooi van Faraday en niets met de rubber banden.
Wat je misschien is kunt proberen is nen duitsen helm
grts, Arne
-
Klippel San
- Mountainbiker
Post by Klippel San »
Cyclocross e mannen, dermee kunt ge et veld nog es in ....joeri. wrote:Die continental's zijn ook al slicks/semi-slicks, dus snelheidswinst zal miniem zijn...kalimeros wrote:Op mijn bike heb ik Continental City Contacts (1.75? - 3cm) laten leggen.
...
speel ik nu ook met de idee om slicks te laten zetten. Enig idee hoeveel tijdswinst ik hiermee zou kunnen boeken in vergelijking met vandaag?
Stel dat je met de slicks toch nog één km/u sneller kan rijden (gemiddeld) dan ben je ongeveer 3 minuutjes vroeger daar.
Ik denk dat je meer winst haalt als je gewoon wat harder trapt![]()
(Of misschien een koersfiets aanschaffen, dan rijdt je toch ook al gemakkelijk 2 à 3 km/uur sneller)
- marzokki NQH
- Mountainbiker
Post by marzokki NQH »
ha, maakte hetzelfde meeStreets wrote:Ja watte ik heb vandaag mert moeite de vallende rotsblokken uit de lucht overleefd
toen ik dan bij thuiskomst vertelde over deze weersomstandigheden, viel men uit de lucht, vanmorgen vielen ook de collega's uit de lucht. Niemand had hagel gezien of gehoord... Blijkbaar hebben we beiden een zeer lokaal fenomeen mogen meemaken!
@.Joeri: Bedankt voor de reactie eerst en vooral.
Ik dacht dat slicks echt een groot verschil zouden maken. Voor die ene km/h zal ik het zo laten. Zal idd proberen om een groter verzet even snel rond te krijgen. Nu ga ik nooit groter dan de 44*13.
Je mag het altijd proberen om mijn vrouw te overtuigen van het nut v/e koersfiets.
Ik dacht dat slicks echt een groot verschil zouden maken. Voor die ene km/h zal ik het zo laten. Zal idd proberen om een groter verzet even snel rond te krijgen. Nu ga ik nooit groter dan de 44*13.
Je mag het altijd proberen om mijn vrouw te overtuigen van het nut v/e koersfiets.