Probleem met nieuw derailleurwieltje

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

In feite is er toch geen probleem.
Vooraan en achteraan op't groot blad is uit den boze.Héél slechte kettinglijn.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Sandcrawler wrote:In feite is er toch geen probleem.
Vooraan en achteraan op't groot blad is uit den boze.Héél slechte kettinglijn.
Yep, i know, ik rijd zelden of nooit op deze combinatie...
Maar toch, met mijn Shimano-wieltjes had ik geen problemen... :-?
Edge
Mountainbiker

Post by Edge »

3 cm ???????????????? als uw ketting op het grootste blad achteraan ligt?
Dat kan niet
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Zou het kunnen dat de shimano wieltjes reeds beter ingesleten waren (gerodeerd)? Bovendien zijn die kcnc wieltjes anders gevormd dan shimano derailleur wieltjes.
Shimano derailleur wieltjes zijn van plastic of gesmeed alu dacht ik me te herinneren. Ze draaien op glijlagertjes die behoorlijk wat speling hebben. Aan shimano wieltjes zit ook nergens een scherpe kant. Alle randen zijn afgerond, wat een soepelere doorgang van de ketting zou kunnen betekenen.
KCNC wieltjes zijn CNC gefreesd aluminium, dus waarschijnlijk zonder afrondingen aan de randen van de tanden. Ze draaien ook op kogellagertjes meende ik mij te herinneren en geven dus minder mee.

Ik heb KCNC wieltjes ook alleen nog maar in de winkel zien hangen dus het zou kunnen dat ik hier onzin vertel.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Edge wrote:3 cm ???????????????? als uw ketting op het grootste blad achteraan ligt?
Dat kan niet
Mijn excuses: zonet precies nagemeten : 1,9 cm...
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Fry wrote:Zou het kunnen dat de shimano wieltjes reeds beter ingesleten waren (gerodeerd)? Bovendien zijn die kcnc wieltjes anders gevormd dan shimano derailleur wieltjes.
Shimano derailleur wieltjes zijn van plastic of gesmeed alu dacht ik me te herinneren. Ze draaien op glijlagertjes die behoorlijk wat speling hebben. Aan shimano wieltjes zit ook nergens een scherpe kant. Alle randen zijn afgerond, wat een soepelere doorgang van de ketting zou kunnen betekenen.
KCNC wieltjes zijn CNC gefreesd aluminium, dus waarschijnlijk zonder afrondingen aan de randen van de tanden. Ze draaien ook op kogellagertjes meende ik mij te herinneren en geven dus minder mee.

Ik heb KCNC wieltjes ook alleen nog maar in de winkel zien hangen dus het zou kunnen dat ik hier onzin vertel.
Idd volledig juist. De Shimano-wieltjes zijn van (een soort) plastiek en zijn overal mooi afgerond. Een enorm verschil met die van KCNC (alu).

Ondertussen heb ik wat zitten prutsen en is het al veel beter :lol:
En zoals al gezegd: op deze combinatie rijd ik zelden of nooit dus case closed denk ik. Moet zeggen dat die KCNC-wieltjes toch een pak vlotter draaien dan de Shimano's (welke ook redelijk duur zijn).
arne_be
Mountainbiker

Post by arne_be »

timdelma wrote:
Fry wrote:Zou het kunnen dat de shimano wieltjes reeds beter ingesleten waren (gerodeerd)? Bovendien zijn die kcnc wieltjes anders gevormd dan shimano derailleur wieltjes.

Idd volledig juist. De Shimano-wieltjes zijn van (een soort) plastiek en zijn overal mooi afgerond. Een enorm verschil met die van KCNC (alu).

Ondertussen heb ik wat zitten prutsen en is het al veel beter :lol:
En zoals al gezegd: op deze combinatie rijd ik zelden of nooit dus case closed denk ik. Moet zeggen dat die KCNC-wieltjes toch een pak vlotter draaien dan de Shimano's (welke ook redelijk duur zijn).
Misschien niet meer van toepassing, maaaar:
Heb mij deze zomer juist dezelfde aangeschaft. Wegens tijdgebrek, gewoon op de fiets gegooid en mee beginnen rijden.
Resultaat: juist hetzelfde als bij u.
Oplossing: min en max terug bijgesteld en alles liep terug soepel.
Als je de originele pulleys van shimano bekijkt (langs de kettinglijn) zie je dat deze ook niet helemaal symmetrisch zijn. Die van KCNC zijn dit wel.

Groeten, Arne
Bozo
Mountainbiker

Post by Bozo »

en probleem opgelost? ben ook van plan er te kopen! waar heb je ze gehaald en hoeveel betaald??
jelle_be
Mountainbiker

Post by jelle_be »

Lexpres Antwerpen, ik dacht ongeveer €14.
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

Wou ze ook halen dees week,maar met het lezen van het probleem heb ik terug de xt's gekocht.
Post Reply